"ה-IT מהווה גורם סיכון מרכזי לצמיחת הארגון ודאגה למבקר הפנימי"

כך אמר רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel ● לדבריו, "בראש הגורמים מצויות סוגיות של סייבר, אבטחת מידע ופרטיות, ולאחר מכן מחשוב ענן, גיבויים ושחזורים ומדיה חברתית, המצטרפים לרגולוציה, מניעת מעילות וביקורת צד ג'"

יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel

"בדיקות מראות באופן עקבי כי נושאי IT מהווים גורמי סיכון מרכזיים לצמיחת הארגון ומקור לדאגה עבור מבקרים פנימיים ראשיים בארגון", כך אמר רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel.

רו"ח גינוסר דיבר בכנס השנתי של איגוד המבקרים הפנימיים בישראל, IIA ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. גינוסר, יו"ר ועדת מידע ופרסומים, IIA ישראל, השתתף במושב שנושאו "ניהול וכלים".

"בראש גורמי הסיכון לצמיחת הארגון מצויות סוגיות של סייבר, אבטחת מידע ופרטיות", אמר רו"ח גינוסר. "גורמי סיכון נוספים שצריכים להעסיק את מבקר הפנים הם מחשוב ענן, גיבויים ושחזורים, ומדיה חברתית. אלה מצטרפים לנושאים החמים והקריטיים של רגולוציה, מניעת מעילות וביקורת צד ג'".

"תביעות משפטיות נגד דירקטורים הגבירו לאחרונה את המודעות לחשיבות ניהול הסיכונים בארגון", אמר רו"ח גינוסר. "תביעות נגד דירקטורים מגבירות את המשקל המיוחס לאפקטיביות של מערכות הבקרה בארגון ומעמיקות את ההבנה שהמבקר הפנימי מהווה את זרוע הבקרה העיקרית של הדירקטוריון". לדברי רו"ח גינוסר, "שינוי חיובי זה מעצים את המבקר הפנימי ואת מקומו בארגון. יחד עם זאת, הוא גם מעמיד מבקרים פנימיים תחת זכוכית מגדלת של הנהלות ודירקטוריונים".

לדבריו, "מקצוע הביקורת הפנימית השתנה באופן משמעותי בעשור האחרון וצפוי לחוות שינויים לא פחות משמעותיים בשנים הקרובות: כמו בימינו, גם בעתיד הקרוב מבקרי פנים יידרשו להיות מחוננים בכושר ניתוח, יכולות תקשורת בין-אישית, הבנה עסקית והכרת הענף שבו הם פועלים. לצד זאת, כבר כיום אנו רואים שמבקרים נדרשים להפגין כישורים חדשים ופחות מוכרים. בין היתר, עליהם להיות מצוידים בכישורי כריית מידע, ידע חשבונאי מעמיק מבעבר ויכולות של ביקורת חקירתית, שיסייעו להנהלות למנוע מעילות".

כלי ניהולי מוביל ועוצמתי עבור ההנהלה

לדברי רו"ח גינוסר, הנושא המרכזי בו הנהלות רוצות שמבקר פנימי יטפל הוא ניהול סיכונים. "נושא זה אף קודם ליישום שיפורים תפעוליים ובדיקת עמידה ברגולציה. באשר לרגולציה, מנהלים ברחבי העולם הביעו חוסר שביעות רצון מהתגברותה, וכ-70% מהם טען כי היא גרמה לעליה תלולה בעלויות התאגידים".

רו"ח גינוסר סיכם באומרו כי "היכולת של מבקר פנימי להפגין את אותם כישורים חדשים, יספקו מענה לשאלה האם המבקר יישאר כלי ניהולי מוביל ועוצמתי עבור ההנהלה – או שיישאר מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים