מארק קאראוון, Citibank: "ה-IT מקל על עבודת הביקורת"

לדברי קאראוון, המבקר הראשי של הבנק, "הצלחנו לשנות את תרבות הארגון, עם בקרה וניהול בקרה יעילים יותר לאלפי מנהלים, המגיעה ביוזמתנו או לבקשתם, עם יכולת תיקון בזמן אמת ועוד"

מארק קאראוון, המבקר הראשי של Citi בנק. צילום: קובי קנטור

"הטכנולוגיה המתקדמת במהירות והכניסה של הבנקאות לעולם הדיגיטלי היא אתגר לא פשוט, אלא שיש בכך גם הקלה: ה-IT מסייע למבקרים הפנימיים בארגונים להבין תהליכים טוב יותר והכלים בעולם ה-Big Data עוזרים אף הם בעבודת הביקורת". כך אמר מארק קאראוון, המבקר הראשי של Citibank.

קאראוון דיבר בפאנל שנושאו המבקר במגזר הפיננסי, אותו הנחתה עמליה דואק, כתבת כלכלית בחדשות ערוץ 2. הפאנל התקיים במסגרת מליאת הפתיחה בכנס השנתי של איגוד המבקרים הפנימיים בישראל, IIA ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.

קאראוון עומד בראש גוף ביקורת, ככל הנראה הגדול ביותר בעולם, המונה 2,100 מבקרים. "בעלי המניות לא אוהבים את העלויות שלנו", אמר בחיוך, "ולכן אחד מתפקידי היה להראות להנהלה ולבעלים כמה כלים שפיתחנו, המשפרים את העבודה, ומציגים את עבודת הביקורת ככזו המבוססת נתונים ומדידות. בדרך זו הצלחנו לשנות את תרבות הארגון, עם בקרה וניהול בקרה יעילים יותר לאלפי מנהלים בארגון, המגיעה ביוזמתנו או לבקשת המנהלים, עם יכולת תיקון בזמן אמת ועוד".

ליצור עקביות ואחידות בין העובדים ברחבי העולם

אחד האתגרים של גוף הביקורת בראשו הוא עומד, אמר קאראוון, "הוא ליצור עקביות ואחידות בין העובדים ברחבי העולם. זה דבר חשוב. האתגר כפול – עמידה בתקנים בינלאומיים, לצד הצורך להלום את הרגולציות הרלוונטיות בכל שוק המקומי. נדרשים לכך כמה היבטים: אימון, אמון, מתודולוגיה רב-שכבתית – ועל כל אלה הטכנולוגיה מסייעת".

"אתגר המבקר הפנימי כפול", אמר קאראוון. "מצד אחד הוא נדרש לעמקות וליסודיות, ומנגד, עליו להיות זריז. עלינו, המבקרים, לקחת סיכונים כמו העסק, להתמקד ולהיות מהירים".

המאיץ (אקסלרטור) של Citi, הפועל בתוך מרכז החדשנות של Citi בעתידים, מציע תוכנית שמטרתה לעזור לחברות סטארט-אפ צעירות להתפתח ולהשיג אבני דרך משמעותיות – באמצעות חשיפה ייחודית לידע ממומחי Citi בתחומים רלוונטיים, וגם היכרות אישית עם מנהלים בכירים ביותר של הקבוצה בעולם.

קאראוון סיים בהתייחסו לשוק הישראלי ואמר כי "ישראל היא מקור חדשנות חשוב בפינטק העולמי. ולכן אנו מאמצים חלק מהרעיונות ומהיוזמות הללו אצלנו בבית, כחלק מתפיסת העולם של חדשנות הבנק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים