אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר הבורסה, פורש מתפקידו

הרשטיג יעזוב את תפקידו במרץ הקרוב אחרי 29 שנים בארגון, מהן שנתיים בתפקידיו הנוכחיים ● הפרויקט המרכזי שלו היה מעבר הבורסה מהבניין המיתולוגי באחד העם לרחוב אחוזת בית בתל אביב

אלדד הרשטיג, הסמנכ"ל הבכיר ומנמ"ר הבורסה הפורש

אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה וסמנכ"ל בכיר, הודיע הבוקר (ה') על סיום תפקידו. בהודעה ששלח לעובדי הבורסה ציין הרשטיג כי החליט לחפש אתגרים חדשים, בתום 29 שנות עבודה בארגון, בו מילא שורה של תפקידים בכירים בתחום הטכנולוגיה. בשנתיים האחרונות הוא כיהן כמנמ"ר הבורסה וכסמנכ"ל בכיר, במקומו של יוני שמש.

הרשטיג הוא בוגר יחידה 8200 של צה"ל ועובד בבורסה מ-1987. הוא גויס לתפקיד על ידי אסתר לבנון, לשעבר מנמ"רית ולאחר מכן מנכ"לית הבורסה. בהתחלה הוא שימש כתוכניתן ומשם המשיך לטפס בסולם התפקידים.

הוא יסיים את תפקידו במרץ הקרוב ועד אז יפרסם דירקטוריון הארגון מכרז שאליו ייגשו, מן הסתם, מועמדים רבים, מאחר שזהו אחד התפקידים הטכנולוגיים הנחשקים בעולם הפיננסי.

בהודעתו ציין הרשטיג כי "בתקופת עבודתי בבורסה, כולל שנתיים בהן כיהנתי כמנמ"ר וכסמנכ"ל, הובלתי פרויקטים גדולים רבים, ובכללם הקמה של מערכת מסחר, שני דורות של מערכות סליקה, מערכות ניהול סיכונים, מעבר לבניין חדש וסגירת מחשב MF. הייתי שותף להטמעה ללא תקלות של מספר רב של טכנולוגיות חדשות במערכות קריטיות, שחייבות לעבוד ללא הפסקה וזאת ללא תקלות".

המנמ"ר המצטיין

בשנה שעברה זכה הרשטיג בתואר המנמ"ר המצטיין, בקטגוריית "ראויים לחיקוי", במסגרת תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. בנימוקי הבחירה כתבה הוועדה, בראשותו של פרופ' גדי אריאב, כי הרשטיג הוא "בעל עשייה יוצאת דופן, מתוך ראייה עסקית רחבה, התמודדות עם אתגרים גדולים ומהותיים, ללא הפסקת שירות ותוך שמירה על שקט תעשייתי בסביבה ועדית. הוא מביא לייזום עסקי ביחידה הטכנולוגית, עם עבודה יסודית ושקטה".

 

בניין הבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב. צילום: פלי הנמר

בניין הבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב. צילום: פלי הנמר

בראיון לאנשים ומחשבים זמן קצר לאחר מינויו אמר הרשטיג כי "מערכת המחשוב בבורסה היא ליבת הייצור שלה. לנו אין את הפריבילגיה לספוג השבתה – ולו של רק חמש דקות. המוטו שלנו הוא בורסה ללא הפסקה וכדי לעמוד בכך יש לנו מגוון של כלים, נהלי עבודה ובדיקות מאוד קפדניים".

באגף המחשוב של הבורסה עובדים יותר מ-150 איש, עם תקציב של כ-50 מיליון שקלים, מתוכם 15 מיליון להשקעות.

הפרויקט המרכזי אותו הוביל הרשטיג היה המעבר לבניין החדש ברחוב אחוזת בית מהבניין הוותיק ברחוב אחד העם בתל אביב. בראיון משותף עם מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, שפורסם במגזין מנהיגים של אנשים ומחשבים במרץ השנה, הוא התייחס לפרויקט זה. לדבריו, "זה היה פרויקט מורכב, שדרש תכנון ארוך טווח, המתבסס על עבודה במתקן הגיבוי שהכנו מראש. בסך הכול היה לנו ביטחון עצמי רב, כי עשינו הכנות מסודרות ותרגול קפדני, ובדיעבד, הניסיון הרב של האנשים שעבדו אתי סייע להצלחת המעבר ללא תקלות".

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה. צילום: אתר הבורסה

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה. צילום: אתר הבורסה

ביינארט התייחס באותו הראיון לתפקיד מנמ"ר הבורסה. הוא אמר שעליו "קודם כל להבין את ליבת העסקים שלנו. הוא חלק מקו הייצור. המנמ"ר צריך להיות יצירתי ולתת לנו מענה בתוך שניות למה שאנחנו צריכים".

הרשטיג הוא הפורש השני בתקופה האחרונה מהצמרת הטכנולוגית של הבורסה, לאחר שלפני כשנה פרש ה-CTO, מולי צפריר. כיום משמש צפריר כמנמ"ר אוניברסיטת חיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים