פרטנר עוברת להפסד; ההכנסות ירדו ב-9%

התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע לשלילה על החברה, שספגה הפסד של תשעה מיליון שקלים ● מספר המנויים הסלולריים ירד ב-5% וההכנסה ממנוי – ב-7%

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

הרפורמה של כחלון עלולה לספוג מכה בקרוב בעקבות עסקת המיזוג בין סלקום לגולן טלקום, אולם בינתיים היא ממשיכה להכות בחברות הוותיקות. הפעם זה תורה של פרטנר, שמסיימת רבעון עם תוצאות שליליות, ובהן מעבר להפסד וירידה של 9% בהכנסות.

סך ההכנסות של פרטנר ירד ברבעון ב-9%, או 256 מיליון דולר, ל-1.006 מיליארד שקלים. מתוכן, ההכנסות משירותים ירדו ב-12% ל-760 מיליון שקלים ואילו ההכנסות מציוד עלו ב-2% ועמדו על 246 מיליון.

החברה עברה במהלך הרבעון מרווח נקי של 40 מיליון שקלים להפסד נקי של תשעה מיליון. המנייה עברה מרווח של 0.26 שקלים להפסד של 0.06 שקלים. השפיעו על הרווחיות שניים מהנתונים הבולטים שמעידים על המצב: ירידה של 5% במצבת המנויים הסלולריים של פרטנר ל-2.74 מיליון איש וקיטון של 7% בהכנסה החודשית ממנוי ל-71 שקלים.

שני נתונים חיוביים שפרסמה פרטנר מעלים כי החוב נטו שלה ירד ברבעון ב-282 מיליון שקלים ל-2.36 מיליארד וזינוק של 160% בתזרים המזומנים ל-291 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות התפעוליות כולל ציוד עלו ב-1% ל-844 מיליון שקלים ובלי ציוד – ירדו ב-1% ל-650 מיליון. הרווח התפעולי צנח ב-71% ל-32 מיליון שקלים. הרווח הגולמי ירד ב-29% ל-179 מיליון שקלים.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, תלה את התוצאות במצב הכללי בשוק הסלולר, ובפרט בירידה במחירים, כמו גם ברפורמת השוק הסיטונאי שלדבריו "טרם יושמה כמצופה ואנחנו נתקלים בקשיים רבים, כמו גם תהליכים רגולטוריים מסורבלים וארוכים. אלה מגבילים את הפוטנציאל להצליח וליצור שוק תקשורת תחרותי. אנחנו מקווים כי משרד התקשורת יסיר בהקדם את החסמים על מנת ליישם את הרפורמה הלכה למעשה".

הוא ציין כי "במגזר הסלולרי, עברנו ברבעון המדווח לגיוס חיובי של לקוחותPost paid , עם גידול של 24 אלף מנויים. זאת, בניגוד לשלושת הרבעונים הקודמים, בהם הייתה ירידה מצטברת של 33 אלף".

"צמצמנו משמעותית את השקעותינו בפועל בתשתיות – ירידה של כ-50% בתשעת החודשים הראשונים של 2015. השחיקה ברווחיות התפעולית אינה מאפשרת לנו את אותו היקף ההשקעות כפי שביצענו בעבר", אמר.

בנבנישתי הוסיף כי "אנחנו ממשיכים לעבוד על מנת לשפר את ההכנסות והרווחיות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים