כתב אישום: ביצע סחיטות סייבר נגד שתי חברות היי-טק

תושב תל אביב בן 32 נאשם כי איים על שתי החברות שאם לא ישלמו לו עשרות אלפי דולרים, הוא יפנה ללקוחות שאת פרטיהם גנב, יעלה את המידע לבלוג ויפיץ אותו לעיתונאים

ייעצר עד תום ההליכים? צילום אילוסטרציה: BigStock

הפרקליטות הגישה הבוקר (ב') לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד תושב העיר בן 32, בגין שתי עבירות של סחיטה באיומים – באמצעות תקיפת סייבר. לצד זה הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נועה בר, עולה כי הנאשם ביצע לכאורה עבירות של סחיטת סייבר – תחום שהולך ומתפשט באחרונה. הוא שלח לשתי חברות היי-טק, שעל זהותן הוטל צו איסור פרסום, מיילים מתיבה ששרתיה נמצאים ברוסיה, לפיהם הצליח להשיג את הפרטים האישיים ופרטי כרטיסי האשראי של כ-1,000 לקוחות של כל אחת מהן. בתמורה לאי פרסום מידע זה, דרש הנאשם מכל אחת מהחברות עשרות אלפי דולרים.

מהחברה הראשונה דרש הנאשם 30 אלף דולר ומהשנייה – 50 אלף. בכל אחד מהמקרים הוא כתב לחברה במייל כי הוא מבקש את תגובתה בתוך 72 שעות וכי באם תסרב או תתעלם מהצעתו, יפנה למקבלי ההחלטות אצל הארגונים המהווים לקוחות שלה, יעלה את כל החומר שבידיו לבלוג ויפיץ אותו לעיתונאים בכירים.

נושא סחיטות הסייבר נדון בכנס שנערך הבוקר (ב') במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן בתל אביב, בהשתתפות מומחים ואנשי מקצוע בתחום – מהמגזרים הפרטי והציבורי, ומרשויות החוק והאכיפה. בין היתר, צוטטו שם נתונים שפורסמו באקונומיסט (Economist), לפיהם לוקח יותר מ-200 יום עד שחברה מגלה שבוצעה נגדה סחיטת סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים