הסכם קיבוצי בקומברס: 130 עובדים צפויים לפרוש בתנאים משופרים

הפורשים יקבלו מענק של שמונה משכורות, בנוסף לפיצויי הפיטורים המגיעים להם על פי חוק ● כמו כן, החברה תגדיל את ההפרשות הסוציאליות לכלל העובדים

נמכרת. קומברס. צילום: מתוך ויקיפדיה

ההסתדרות וקומברס חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי נוסף בחברה, במסגרתו יפרשו 130 עובדים, באופן מדורג. בפעם הראשונה בענף ההיי-טק, כל עובד שיפרוש יקבל מענק בסכום של שמונה משכורות, בנוסף לפיצויים המגיעים לו לפי חוק. בנוסף, העובדים הפורשים יזכו להכוונה מטעם קומברס והחברה התחייבה להגדיל את ההפרשות הסוציאליות לכלל העובדים.

החתומים על ההסכם הם יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, ומנהל אתר קומברס ישראל, שמוליק חכם. החתימה התאפשרה לאחר משא ומתן שנמשך יותר מחודשיים. החברה וארגון העובדים הסכימו בו כי הפרישה תבוצע עד אמצע 2016 ועד 2017, לפחות, היא לא תבצע עוד מהלכי "התייעלות".

לצד הסדרת הפרישה, נקבע כי קומברס תבצע השלמה רטרואקטיבית של הפרשה לקופות עבור רכיב פיצויי הפיטורים על מלוא השכר בגין כל שנות העבודה של כל העובדים בה, ומעתה והלאה תפריש הפרשות סוציאליות על השכר המלא.

יצוין כי עובדי קומברס התארגנו בהסתדרות באפריל השנה ומאז נחתם הסכם קיבוצי שהסדיר את המעבר והזכויות של 240 עובדים לתאגיד ההודי טק מהינדרה.

במקביל לחתימה על ההסכם הנוכחי, אשררו ההסתדרות והנהלת קומברס את ההצהרה המשותפת שלהן שלפיה הן צפויות לחתום עד סוף השנה על הסכם קיבוצי מקיף, שיסדיר את תנאיהם של כלל העובדים.

חלוצי אמר כי "ההתאגדות בענפי ההיי-טק מוכיחה שגם במצבים קשים, צריך ואפשר לשמור על זכויותיהם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים. כעת, לאחר ההסכם עליו חתמנו היום, נמשיך להסתכל קדימה מתוך מטרה לגבש ולחתום עד סוף השנה על הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי עבודתם ואת טובתם של עובדי קומברס".

ירון דקל, יו"ר ועד עובדי קומברס, ציין כי "ההסכם כולל הישגים גדולים לעובדים בתחום תנאי ההעסקה, תנאי הפרישה והביטחון התעסוקתי, לצד ויתורים כואבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים