רישיון להרוג: ארצות הברית מתכננת כלי סייבר קטלניים

פיקוד הסייבר של הצבא האמריקני יוצא במכרז פיתוח של כחצי מיליארד דולר ● כלי הנשק יפותחו בתפיסה של פגיעה במערכות ה-IT של תשתיות קריטיות של האויב, כך שאלה ישמידו את עצמן

והרי הפריצות ועיקרן תחילה. צילום: BigStock

לוחמת הרשת מתקדמת שלב, וכעת יפותחו כלי סייבר קטלניים.

המערכות החדשות יפותחו בסייבר קום (US Cyber Command), פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית. בין קבלניות הביטחון המתמודדות על המכרז: ריית'און (Raytheon), נורת'רופ גרומן (Northrop Grumman) ולוקהיד מרטין (Lockheed Martin).

כלי הנשק יפותחו בתפיסה של פגיעה במערכות ה-IT של תשתיות קריטיות של האויב, כך שאלה ישמידו את עצמן. בהזמנת העבודה הראשונית נכתב כי "הפרויקט יתמוך בפיתוח משותף ויעיל יותר של תחמושת סייבר, על ידי פיתוח ופריסה של נשק סייבר ותיאום עם מפתחי כלים בקהילת הביון והמודיעין".

עוד צוין במסמך כי חלק מפעילויות ריגול הסייבר הישירות כוללות "שריפות סייבר" בחומרה של האויב. מדובר בתחום חדש של לוחמת רשת, הנבדל ממתקפות אלקטרוניות מסורתיות. אפילו Stuxnet, הנוזקה שפגעה במתקני הגרעין באיראן – הביאה רק להרס צנטריפוגות. ואילו כעת, על פי המסמך של משרד ההגנה בארצות הברית, מדובר על כלי שיכול בפועל להוות איום על חיי אדם. התחום קיבל גושפנקה חוקית באחרונה, עם הופעת מדריך חדש לחוקי מלחמה שפרסם הפנטגון, בו מוקדש פרק שלם ללוחמת סייבר.

מה שמקובל בשדה הקרב

"מתקפות סייבר מותרות, גם אם אין ספק שהאזרחים ייהרגו או ייפצעו – כל עוד הנזק הצפוי הוא סביר ואינו מופרז ביחס למה שמקובל בשדה הקרב", אמר גנרל בדימוס צ'ארלס ג'. דאנלפ, מנכ"ל המרכז לחוק אתיקה וביטחון לאומי של אוניברסיטת דיוק. "מדובר למעשה באותם החוקים הנוגעים להתקפות, הפצצות, או פגיעה מכדורים מסורתיים".

אנליסטים ציינו כי המכרז הוא חלק מקמפיין שנועד להאדיר את יכולות הסייבר ההתקפי של ארצות הברית, לאור השנתיים האחרונות, בהן היו מתקפות רבות, מהפריצה למשרדי סוני (Sony) ועד לפריצה ל-OPM, המשרד לניהול משאבי אנוש בממשל.

פיקוד הסייבר האמריקני הוקם בשנת 2009, ומצוי בתהליך של גיוס 6,200 מומחים לצוותים של לוחמת רשת, הממוקמים ברחבי העולם. מטרתם למנוע מהאקרים זרים לבצע מתקפות על מטרות מקומיות, כדי לסייע ללוחמים הנמצאים מחוץ לגבולות ארה"ב, וכן כדי להגן על הרשתות של הצבא. יצוין כי בצבא סין, יש, על פי ההערכות, כ-100 אלף לוחמי סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים