IDC: שוק שירותי הענן באירוח יצמח פי יותר מארבעה ויעמוד על 40 מיליארד דולר ב-2019

בכנס שעורכת Veeam, השיקה החברה פורטל גיבוי מנוהל עבור ספקי שירות, אשר עובד ב- Azure- הענן של מיקרוסופט

השוק העולמי של שירותי ענן באירוח עמד בשנת 2014 על 8.9 מיליארד דולר. שוק זה צפוי לחוות גידול שנתי ממוצע של 35.4% ולגדול פי יותר מארבעה. היקף השוק צפוי לעמוד על 40.6 מיליארד ב-2019, כך על פי מחקר של IDC.

המחקר החדש הוצג ביומו הראשון (ג') של כנס VeeamON 2015. הכנס נערך בלאס וגאס השבוע, בהשתתפות יותר מ-2,500 לקוחות החברה.

על פי חברת המחקר, שוק שירותי הענן באירוח כולל שני מודלים: אירוח ייעודי בענן פרטי ואירוח בענן פרטי לפי דרישה. כלל השוק, קובעים בחברת המחקר, צפוי לחוות גידול משמעותי, וזאת בשל הצמיחה ההולכת וגדלה לשימוש בתשתיות ענן. שני סוגי האירוח בענן, ייעודי ולפי דרישה, יחיו אחד לצד השני ושניהם יחוו גידול, צופה חברת המחקר, אך בסופו של יום מי שיוביל – יהיה המודל של אירוח בענן לפי דרישה. זאת בשל רצון המשתמשים בזריזות ובגמישות של הקצאת משאבי המחשוב של הענן.

אתגרים רבים – חלקם אתגרים משבשים

דארן ביבי, סגן נשיא לערוצים ושותפים ב-IDC, אמר בכנס כי "השנה וגם הלאה קדימה, ספקי פתרונות IT ניצבים בפני אתגרים רבים, חלקם אתגרים משבשים. על מנת להצליח, עליהם להיות מסוגלים לספק את השלב הבא בפלטפורמה המרובעת – של ענן, אנליטיקס, מובייל ומחשוב חברתי. עליהם לספק זאת ללקוחות הארגוניים, שתקציבי ה-IT שלהם מצטמצמים, תוך התכווננות ליעדים העסקיים של אותם לקוחות ארגוניים". לכן, אמר ביבי, "ארגונים נדרשים להעריך מחדש את האופן בו הם עושים עסקים ולבחור בפתרון המשלב ענן ושירותים מנוהלים. הענן מביא עימו הזדמנות עצומה לאותם ספקי IT שיהיו מספיק פתוחים, כדי לעשות את השינוי עבור הלקוחות שלהם".

רטמיר טימאשב, מנכ''ל Veeam

רטמיר טימאשב, מנכ"ל Veeam

על מנת שאותם ספקי שירות יוכלו להביא ללקוחות הארגוניים שלהם ענן ושירותים מנוהלים עם זמינות רבה, השיקה Veeam בכנס פורטל גיבוי מנוהל עבור ספקי שירות. הפורטל עובד ב-Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft), ומספק יכולות ניהול וניטור לגיבוי שבענן.

רטמיר טימאשב, מנכ"ל Veeam, אמר בכנס כי "לספקיות שירות אין פעמים רבות את יכולות הגיבוי הנדרשות ברמה גבוהה – ולא את יכולות הניהול של הגיבוי. ארגונים הולכים למחשוב ענן, והמגמה הזו הולכת וגדלה. יותר ויותר ארגונים מעבירים חלקים מהדטה סנטר שלהם החוצה. מה שאנו עושים הוא שאנו מעניקים לספקי השירות את היכולת לתת ללקוחות הארגוניים שלהם גיבוי עמיד יותר וברמה גבוהה. בדרך זו הלקוחות הארגוניים יכולים להיות בטוחים שהמידע הקריטי, כמו גם האפליקציות שלהם – מוגנים ומגובים". הוא סיים בציינו כי "אין לנו דטה סנטרים משלנו, אנו מסייעים לספקיות השירותים לתת שירות ענן, המכיל שירותי גיבוי מנוהלים עם זמינות מירבית. השירות החדש יהיה זמין בשוק ברבעון הראשון ב-2016".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים