אחרי 20 שנה: 20 עובדות מעניינות על eBay

מהו הפריט הראשון שנמכר באתר? אילו אומנים הם האהובים ביותר על הקונים? מיהו ה-"כוכב העולה" של eBay? וכמה שילם רומן אברמוביץ' תמורת יאכטה מפוארת? עובדות מעניינות על האתר הפופולרי

לקראת למידה מרחוק - הישראלים קונים יותר מחשבים ניידים. eBay

eBay מציינת השבוע 20 שנות פעילות, ולכבוד המאורע היא פרסמה 20 עובדות מעניינות שלא ידענו על אתר המסחר הענק.

כך, למשל, הפריט הראשון שנמכר אי פעם ב-eBay היה מחוון לייזר מקולקל. לא נמסר תמורת איזה סכום, אבל לא מן הנמנע שיש, והיו גם אז, משוגעים לדבר עד כדי כך ששילמו תמורתו סכום לא מבוטל. הפריט הראשון שנמכר ב-eBay בריטניה, שהושק ארבע שנים אחרי האתר האמריקני, היה סינגל של הסקורפיונז.

בתוך כשנתיים לאחר השקת האתר הוא הגיע לפריט המיליון שנמכר בו. הפריט ש-"זכה" בתואר הוא צעצוע של ציפורת, מהגרסה האמריקנית של רחוב סומסום, הקופצת מתוך קופסה. כאשר הקונה הבין את גודל המעמד, הוא תרם את הצעצוע למוזיאון של eBay, וכיום הוא מונח בלובי של המשרדים הראשיים שלה.

ואם כבר בבובות של בעלי חיים עסקינן, 110 שנים אחרי המצאת הדובון (טדי בר), שהומצא לכבוד נשיא ארצות הברית דאז, תיאודור רוזוולט, מסתכם מספר דובוני הפרווה שנמכרו ב-eBay ביותר מ-300 אלף.

מספר חוברות הקומיקס שנמכרו באתר עומד על יותר מ-25 מיליון – מספיק בכדי לספק חומר קריאה לאדם אחד למשך יותר מ-729 שנים. אחת מאותן חוברות הייתה הקומיקס הראשון של סופרמן. פריטים נוספים שנמכרו היו השלט המקורי של הוליווד וארוחת צהרים עם וורן באפט.

הדובון העצוב שבתמונה הוא אמנם לא הטדי בר שהיה לרוזוולט, אבל הוא ישן בערך כמותו. צילום: Smithsonian Museum of Natural History

הדובון העצוב שבתמונה הוא אמנם לא הטדי בר שהיה לרוזוולט, אבל הוא ישן בערך כמותו. צילום: Smithsonian Museum of Natural History

הם מוכרים גם ערים

עובדות מעניינות נוספות מצביעות על כך שנמכרו ב-eBay מספיק מכוניות בכדי להקיף את הירח יותר מארבע פעמים ומספיק שעוני יד בכדי לרצף את כל הדרך מאתונה לבריסל. בין הפריטים שהוצעו למכירה באתר היו כמה ערים, למשל ברידג'וויל שבקליפורניה, שנמכרה ב-1.77 מיליון דולר, ואלברט שבטקסס, שנמכרה תמורת 2.5 מיליון דולר. נראה שהאמריקנים לא מעריכים את הערים שלהם בסכומים גבוהים במיוחד.

אם נחזור לתחומי התרבות והאומנות נמצא שכלי הנגינה היקר ביותר שנמכר בארצות הברית מאז 2007 הוא גיטרה אקוסטית מדגם Martin D18, שיוצרה ב-1937. כמה שילמו תמורתו? 50 אלף דולר. כמו כן, בשמונה השנים האחרונות עברו מיד ליד ב-eBay מספיק ספרים בכדי לצייד כל תלמיד בבית ספר יסודי או תיכון בארצות הברית בספר אחד לפחות.

פופולרי גם ב-eBay. ציור של פבלו פיקאסו

פופולרי גם ב-eBay. ציור של פבלו פיקאסו

בין האומנים האהובים על הרוכשים באתר נמצאים פיקאסו, אנדי וורהול, רמברנדט, סלבדור דאלי ובנקסי. ככלל, מספר הציורים שנמכרו באתר בכל שנותיו מספיק בכדי למלא את מוזיאון הלובר יותר מ-45 פעמים. מעניין מה אומרת על כך המונה ליזה.

30 זוגות נעליים לכל ישראלי

הקונים ב-eBay חובבים גם נעליים: בשמונה השנים האחרונות נמכרו באתר 241,235,741 זוגות נעליים – כלומר, משהו כמו ארבעה זוגות לכל אדם באיטליה, או 30 זוגות לכל אדם בישראל. מעניין כמה מהם קנתה אימלדה מרקוס, שידועה בזכות אוסף הנעליים הגדול שלה.

המוכר הראשון באתר שקיבל את הציון מיליון היה ג'ק שנג, מנכ"ל Eforcity, חברת אביזרי אלקטרוניקה. הוא הגיע לכך ב-13 בנובמבר 2008. לקחו לו שמונה שנים כדי לקבל את הציון, אבל רק שנה וחצי כדי להכפיל אותו ולהגיע לשני מיליון. eBay יצרה, כדי לציין את המאורע, סמל מיוחד של "כוכב עולה" וקראה לאחד מחדרי הישיבות בקמפוס שלה על שמו.

מה עוד? בשמונה השנים האחרונות נמכרו באתר 1.9 מיליון דמויות Bobblehead – מספיק בכדי למלא את המושבים בכל איצטדיוני ליגת הבייסבול בארצות הברית יותר מפעם אחת. והאמריקנים, כידוע, אוהבים מאוד בייסבול.

האפליקציה של eBay הורדה יותר מ-279 מיליון פעמים ומאז שנת 2000 עלה ערך הסחורה הגולמי הכולל של האתר על 660 מיליארד דולר.

שאלתם את עצמכם אילו מדינות מובילות מבחינת מספר הקונים ב-eBay? הנה התשובה: מדובר באוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, הודו, איטליה, יפן, הולנד, סינגפור, דרום קוריאה, ספרד, שוויץ, טאיוואן, תאילנד, בריטניה וארצות הברית. אף על פי שהישראלים אוהבים לקנות ב-eBay (גם אם בזמן האחרון עולה בארץ הפופולריות של אתרי המסחר הסיניים), אנחנו לא ברשימה הזאת כנראה בגלל הגודל, או יותר נכון הקוטן, שלנו.

168 מיליון דולר? קטן עליו! רומן אברמוביץ'. צילום: Messypeople, מתוך ויקיפדיה

168 מיליון דולר? קטן עליו! רומן אברמוביץ'. צילום: Messypeople, מתוך ויקיפדיה

ולסיום, הפריט היקר ביותר שנמכר ב-eBay הוא יאכטה ענקית בעיצובו של פרנק מולדר. המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' זכה בה במכירה פומבית, לאחר שהסכים לשלם 168 מיליון דולר. בתמורה הוא קיבל כלי שיט עם שתי סוויטות יוקרתיות, תא לילדים, תא לאורחים, חדר כושר, אולם הקרנה לסרטים, ספא, מעלית ומנחת מסוקים.

עדיין אתר המסחר הפופולרי ביותר בעולם?

ענקית המסחר אונליין נוסדה ב-1995 והאתר שלה עלה לאוויר ב-3 בספטמבר באותה השנה, תחת השם AuctionWeb. היא החליפה את השם ל-eBay כשנתיים לאחר מכן. במשך שנים רבות הובילה החברה את השוק ולפני שנים אחדות היא הפסידה את ההובלה לעלי באבא (Alibaba) הסינית, שמצליחה מאוד במדינת המקור שלה – אבל גם במדינות אחרות.

ברבעון השני של השנה הנוכחית זינק היקף המסחר ב-eBay ב-20% ועקף את תחזיות האנליסטים. ההכנסות עלו ביותר מ-6% ולעומת זאת, הרווח הנקי ירד. כמו כן, eBay אישרה לפני כחודשיים כי היא מוכרת את חטיבת האנטרפרייז שלה, בתמורה ל-925 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים