פרטנר: הרווח הנקי ירד ב-80%; "ייתכן שברבעון הבא נעבור להפסד"

החברה מעריכה כי הסכם הפרישה של 350 עובדים, שיתממש בחודשים הקרובים, יעלה לה 35 מיליון שקלים וישפיע לרעה על התוצאות ● את הרבעון השני היא סיימה עם רווח של תשעה מיליון שקלים בלבד

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר מעריכה כי היא עלולה לעבור ברבעון הבא להפסד, בפעם הראשונה מזה 13 שנים. זאת, בעקבות הוצאות תוכנית פרישה של 350 עובדים במשרה מלאה, שצפויה להתממש במהלך החודשים הקרובים. החברה פרסמה את ההערכה במסגרת ההודעה על התוצאות הכספיות שלה, שמראות כי ברבעון השני הרווח הנקי שלה ירד ב-80.43% לתשעה מיליון שקלים בלבד.

החברה צופה כי במסגרת ההסכם, אליו הגיעה בחודש שעבר עם ההסתדרות, תיגרם לה הוצאה חד פעמית של 35 מיליון שקלים. יחד עם המשך התחרות בענף הסלולר, הוצאה זו צפויה להפוך את המגמה בסעיף הרווחיות.

התחרות בענף השפיעה גם על תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. אולם, על פי זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי שלה, ההשפעה מותנה ברבעון השני – דבר שבא לידי ביטוי בירידה בשיעור הנטישה של המנויים. זה קטן מ-11.4% ברבעון השני של 2014 ל-10.9% ברבעון המדווח. הנתח של החברה בשוק הסלולר ירד בתקופה זו מ-29% ל-27%.

ההוצאות הרבעוניות של פרטנר קטנו ב-0.8% ל-995 מיליון שקלים וההכנסות ירדו ב-3.96% ל-1.04 מיליארד. מתוכן, ההכנסות משירותים קטנו ב-12% ל-757 מיליון שקלים וההכנסות ממכירת ציוד גדלו ב-28% ל-287 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-2.91% ל-848 מיליון שקלים, הרווח הגולמי ירד ב-25.48% ל-196 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 18.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-9.36% ל-155 מיליון שקלים והרווח פחת ב-43.22% ל-67 מיליון. הרווח הנקי למנייה צנח ב-80% לשש אגורות בלבד.

לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה פרטנר את הביצועים החצי שנתיים שלה. ההוצאות הכלליות נותרו ללא שינוי – 2.03 מיליארד שקלים, אך ההכנסות ירדו ב-4.2% ל-2.1 מיליארד. התוצאה הייתה ירידות חדות ברווחיות: הרווח התפעולי קטן ב-43.32% ל-123 מיליון שקלים והרווח הנקי – ב-65.31% ל-34 מיליון.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר כי "תוצאות הרבעון השני משקפות את המשך התחרות בשוק התקשורת בישראל, לצד השפעת העונתיות וההשפעה החיובית של המשך מיקוד במכירת ציוד. אנחנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת ומתאימים את המודל העסקי של החברה לשוק התקשורת המשתנה, תוך פעילות במגוון סגמנטים וחיפוש הזדמנויות נוספות, במקביל להמשך קיטון במבנה ההוצאות ובחינת מודלי הפעלה יעילים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים