הארי לבאנה, VMware: "המנמ"ר נאלץ לרקוד על כל החתונות – מאבטחה ועד גמישות ה-IT"

"אם המנמ"ר לא יזריק חדשנות ל-IT וימשיך לעשות דברים לאט ובאופן ידני - הוא יהפוך במהירות ללא רלוונטי", אמר לבאנה, סגן נשיא למוצרים בחטיבת ה-EUC של החברה

הארי לבאנה, סגן נשיא למוצרים בחטיבת ה-EUC של VMware

"המנמ"ר ניצב כיום בפני כמה וכמה מצוקות ואתגרים, והוא נדרש לטפל בהם במקביל: מצד אחד, עליו לספק אג'יליות של ה-IT, על מנת שהעסק יגיב במהירות לדרישות השוק המשתנות. מנגד, הוא נדרש להעלות את רמת אבטחת המידע, שכן משתמשי הקצה אינם כבולים כבעבר רק למחשבים הנייחים – והם פועלים בסביבת המובייל. יוצא שהוא נאלץ לרקוד על כל החתונות", כך אמר הארי לבאנה, סגן נשיא למוצרים בחטיבת ה-EUC (מחשוב משתמשי קצה) של VMware.

לבאנה אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת ביקור שערך באחרונה בישראל. לדבריו, "המנמ"ר נדרש להראות את הערך עסקי שיוצרות ההשקעות של מערך ה-IT שבראשותו. זה ייעשה בשתי רמות: האחת, בניית דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), שיצמצם את עלויות התחזוקה של התשתיות ויביא לגמישות באספקת שירותי ה-IT במהירות, מה שמכונה 'מחשוב נזיל'. השנייה היא בעולם משתמשי הקצה, שם לא מספיק רק להציג חיסכון פיננסי. יש לספק לעולם זה אפליקציות במהירות, בכל מקום ועל גבי כל רכיב. צריך לכלול בו הערכה כמותית של הטבות, כגון שביעות רצון הלקוחות, גישה ליותר מידע בכל זמן ועלייה בתפוקה של העובדים. אם המנמ"ר לא יזריק חדשנות ל-IT וימשיך לעשות דברים לאט ובאופן ידני – הוא יהפוך במהירות ללא רלוונטי".

"האג'יליות היא רכיב קריטי בפעילותו של המנמ"ר ומנהל תשתיות ה-IT שתחתיו, כי התשתיות ישנות בחלקן, מורכבות וסובלות מעודף נתונים, עם חוסר יכולת לגדול במהירות ובגמישות", ציין. "לצד זה, בעיית אבטחת המידע מתרחבת. ההיקף והמורכבות של האיומים גדלים ומתרחבת העבודה בסביבת המובייל בארגון, בגלל מגמת ה-BYOD. חלק מהמידע מצוי בארגון וחלקו בענן. מצב זה דורש אבטחה של משתמשי הקצה באופן מוכלל, כדי לענות על הצורך באבטחה של צריכת מידע מהאפליקציות הארגוניות. כך, לדוגמה, מכוני רפואה לחקר הסרטן פועלים בשיתוף פעולה ושיתוף מידע ביניהם. לשם כך, הם יוצרים מאגר מידע משותף – מה שדורש לשנות את תפיסת האבטחה של מאגר שכזה, בשל הצורך להגן על פרטיות הנתונים הרפואיים של החולים".

לטובת מענה על הצורך בניהול הגישה והאבטחה בעולם הנייד, רכשה VMware בתחילת השנה שעברה את AirWatch. לדברי לבאנה, "AirWatch פועלת בעולם ניהול המכשירים הניידים (MDM – ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם. צירפנו את מוצריה להיצע המוצרים שלנו לטובת יכולות לנהל ולהגן על מכשירים ניידים בארגונים. היא משתלבת בכלל המענה שלנו לתחום מחשוב משתמשי הקצה, המטפל בניהול רכיבים ותחנות קצה, באבטחה שלהם ובבקרת גישה. כך מקבל המנמ"ר מדיניות אחת לניהול ולשימוש של העובדים בכלל האפליקציות, עם אבטחה".

עלייה בחשיבות משתמשי הקצה

לבאנה ציטט מחקר שערכה החברה ממנו עלה כי "משתמשי הקצה משפיעים יותר ויותר על שולחן העבודה של הארגון. עובדים בארגון מתערבים כיום במערך ה-IT – תחום שהיה בעבר בלעדי לצוותים הטכניים ולמהנדסים. התזוזה הזו הביאה להזדמנויות עסקיות רבות, אבל גם לאתגרים חדשים. המחקר מצא שרוב מוחלט של המנמ"רים ושל מנהלי העסקים בארגונים מבחינים בפערים משמעותיים ביכולות הנוגעות למשתמשי הקצה. אחד מארבעה מנהלים הודה שהארגון שלו לא נמצא בעמדה שבה הוא יכול להשיג את מטרותיו ושאיפותיו. זהו סימן מעורר חשש".

כך, אמר, "השקנו בשנה שעברה את פתרון VMware Horizon 6, שמפשט את הניהול והמיכון של התשתיות הווירטואליות בארגון. הפתרון המשולב כולל יכולות הפצת אפליקציות (Published Applications) ותחנות עבודה וירטואליות (VDI) תחת פלטפורמת ניהול מרכזית אחת. בדרך זו אנחנו נותנים מענה עבור תחנות עבודה וירטואליות, כולל יכולת ניהול מרכזית – לכל הסוגים האפשריים של יישומים ארגוניים בתחנות העבודה הווירטואליות, כולל תחנות פיזיות ומחשבים ניידים. באמצעות הפתרון, יישומים של ארגונים ומערכות הפעלה של Windows מנוהלים באופן מרכזי, כך שעדכונים של המערכת נעשים במהירות. בנוסף, אנחנו מאפשרים להנפיק למשתמש הקצה יישומים לפי הצורך, בין אם מדובר ביישומים בודדים או בתחנת העבודה במלואה".

"מוצר תוכנה נוסף שלנו הוא App Volumes, המאפשר אספקה בזמן אמת של יישומים, עם ניהול מחזור החיים שלהם. הוא עורך הפרדה בין האפליקציות של המשתמשים למערכות ההפעלה שאותן הם צורכים. זאת, על מנת לספק גמישות ומהירות באספקת אותן אפליקציות ארגוניות למשתמשים", הוסיף.

"המטרה היא להרחיב את היקף השימושים אותם יכולים הארגונים לספק לעובדיהם על בסיס טכנולוגיות שלנו לתחום. הן מאפשרות לארגונים להצטרף למהפכה ביישומים הארגוניים ובתחנות העבודה שלהם בעידן הענן הנייד, על ידי הרחבת הגישה לעובדים מכל מכשיר ומכל מקום, באמצעות פתרון מקיף, פשוט, מאובטח וחסכוני", ציין לבאנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים