עוד צמצום בתחרות: סלקום רכשה את הום סלולר

המפעילות הווירטואליות החלו לפעול בקול תרועה ובעידוד של משרד התקשורת, אך התחרות שהפחיתה את רווחיהן של המפעילות הוותיקות, בעלות הרשתות, הורגת אותן לאט לאט

קנס גדול. סלקום

זה היה רק עניין של זמן עד שהמפעילות הווירטואליות הקטנות ייעלמו מהשוק הישראלי, כמו במקומות רבים בעולם: סלקום רוכשת את הום סלולר, לאחר שבשבוע שעבר רכשה פלאפון את יו-פון. כעת נותרו בשוק רק שני מפעילים וירטואליים: רמי לוי, שמצליח לשרוד רק מפני שלא השקיע יותר מדי בתחום הזה ומוכר את שירותי הסלולר כמשווק בלבד באמצעות רשת המרכולים הגדולה שלו, וטלזר, הפונה בעיקר לשוק העובדים הזרים ומוכרת גם שיחות בינלאומיות.

המפעילות הווירטואליות החלו לפעול בקול תרועה רמה ובעידוד רב של משרד התקשורת שחילק רישיונות לכל מי שביקש, אך לאט לאט התחרות, שהפחיתה במאות אחוזים את רווחיהן של המפעילות הוותיקות בעלות הרשתות, הרגה גם את הווירטואליות, שכבר לא היה להן לאן לרדת במחיר.

הום סלולר, מקבוצת הום סנטר, הצליחה לצבור 20 אלף מינויים ולבטח הייתה כאב ראש לבעליה. מבחינת סלקום, היא פשוט הוסיפה לעצמה 20 אלף מנויים בעסקה אחת, וסביר להניח שלא אחת יקרה במיוחד, ואפילו ללא צורך באישור הממונה על ההגבלים.

מכירת החברות הווירטואליות למפעילות הוותיקות מוכיחות את מה שהיה ידוע בעולם בשנים האחרונות – שחברות וירטואליות, הרוכבות על תשתיות של חברות בעלות תשתית, שמוגבלות בשירותים שהן נותנות וגם במחיר שהן יכולות להציע – לא יכולות לשרוד. הדבר נכון בייחוד בשוק הישראלי שבשנתיים האחרונות מתחוללת בו תחרות גדולה וקשה המתרכזת בעיקר בתחום המחיר. בתחילת התחרות צרכנים החליטו לעבור מחבילות של 200-300 שקלים בחודש לחבילות של 100 שקלים בחודש כי ההפרש היה באמת משמעותי, אך כיום לאחר שהמחירים התייצבו פחות או יותר וגם בחברות הוותיקות מוצעות חבילות זולות יחסית של כ-59-69 שקלים לחודש, הצרכנים אינם ממהרים לנדוד בין החברות בשביל 20-30 שקלים.

נראה כי לא תהיה זו הרכישה האחרונה וגם חברות הלוויין הנוספות ייעלמו מהשוק בטווח זמן כזה או אחר. בנוסף עושה רושם כי גם גולן לא תשרוד בשוק יותר מדי זמן, במיוחד לאור העובדה שהיא אינה עומדת בתנאי הרשיון שלה ולא הקימה רשת עצמאית בטווח הזמן שהוקצה לה, למורת רוחו של משרד התקשורת, גם בהתחשב בעובדה שהיא אפילו פירקה חלק גדול מנקודות הגישה שהקימה כדי לחסוך בעלויות, וגם בשל העובדה שהיא לא מרוויחה. השאלה לגבי גולן היא עד כמה הכיסים שלה עמוקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים