אבי שלום, יועץ מחשוב בכיר: "ישראל בפיגור של חמש שנים בהטמעת ענן"

"בתחום הזה, אנחנו לא נמצאים על המפה ויהיה קשה לסגור את הפער", אמר שלום ● לדבריו, הסיבות לכך הן הרגולציה, אבטחת המידע, הרצון לשמירה על הפרטיות, הפחד משינוי והחשש מפיטורי עובדים

אבי שלום, יועץ מחשוב בכיר. צילום: קובי קנטור

"על אף שישראל היא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות, בתחום מחשוב הענן הדבר לא כך. אנחנו נמצאים בפיגור של כחמש שנים בהטמעה של פתרונות מחשוב ענן לסוגיו – פרטי, ציבורי ובן כלאיים – לעומת המצב בעולם", כך אמר אבי שלום, יועץ מחשוב בכיר.

שלום פתח והנחה את כנס Cloud Today שנערך היום (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו בו מאות מקצוענים בתחום.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "בתחומי מחשוב רבים, ארגונים מכל המגזרים בארץ נמצאים בחזית הטכנולוגיה ופועלים עם טכנולוגיות בשלות: BI ,CRM, ניהול שרשרת האספקה, אבטחת מידע ומיכון של השיווק. לעומת זאת, במחשוב ענן אנחנו לא נמצאים על המפה. אנחנו בפיגור ונדרש לשאול מדוע, שכן לפי המצב כיום – יהיה קשה לסגור את הפער".

שלום מנה את הסיבות לפער בין מצב מחשוב הענן בישראל אל מול העולם: "הצורך בהלימה לרגולציות השונות במגזרים השונים, דוגמת הפיננסי, הביטחוני ובריאותי; הצורך באבטחת מידע; הרצון לשמירה על הפרטיות; החשש משינוי; והפחד מפיטורי עובדים ומהמחיר של השינוי".

"בסוף נצטרך להתמודד עם העניין הזה שנקרא ענן", אמר. "מדינות אחרות הצליחו ואין סיבה שהענן לא יוטמע בארץ". לדבריו, "על המנמ"רים להתמודד עם אותן בעיות הנראות כחסם והמפריע, וכך הם יוכלו להתקדם ולנצל את התועלות הרבות שיש בענן".

"אחד היתרונות הגלומים במחשוב ענן הוא בכך שהוא נותן מענה לצורך של המנמ"ר בהתמודדות עם ה-'עונתיות' בצריכת משאבי המחשוב – פעם צורך בהרבה ופעם צורך במעט. למשל, במחלקות הכספים ברשתות קמעונות לאחר ימי החגים", ציין שלום.

הוא סיכם באמרו כי "הענן עונה על השאלה הקלאסית: למה לקנות את כל הפרה בשביל כוס חלב? מחשוב בתצורת ענן נותן למערכי IT בארגונים את הגמישות הנדרשת בלי לעסוק בכל החומרה והתחזוקה שמסביב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים