זמן קצר לפני דו"ח המבקר: השר שלום הורה להאריך את הניסוי הביומטרי

שר הפנים החליט להאריך את הניסוי, שאמור היה להסתיים ביום א' הקרוב, עוד בתשעה חודשים כדי "לאפשר פרק זמן נדרש ללמידת הסוגיה" ● המהלך דרוש את אישור הכנסת

שר הפנים, סילבן שלום. צילום: מתוך ויקיפדיה

שעות ספורות לפני פרסום דו"ח מבקר המדינה בעניין המאגר הביומטרי החליט שר הפנים, סילבן שלום, להאריך את הניסוי הביומטרי בתשעה חודשים. המהלך מותנה באישור הכנסת.

בהודעה שפרסם השר היום (ג') נכתב כי "הארכת הפיילוט נועדה לאפשר פרק זמן נדרש ללמידת הסוגיה – הן לשר הפנים הנכנס, סילבן שלום, והן לחברי ועדות הכנסת שיתכנסו בראשונה בימים הקרובים ויידרשו להכריע בעניין, ללמוד את הנושא לעומקו בטרם יגבשו עמדה ויקבלו החלטה".

פיילוט המאגר הביומטרי החל לפני כשנתיים, עוד בתקופת כהונתו של גדעון סער כשר הפנים.

כאמור, היום אחר הצהרים עתיד מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, לפרסם דו"ח הכולל ביקורת חריפה על המאגר הביומטרי ומוצא בו ליקויים מהותיים. עוד בדו"ח ביניים שפרסם באפריל האחרון הורה המבקר לממשלה לעצור את הליכי החקיקה לקידומו של המאגר הביומטרי.

לעומת זאת, דו"ח של משרד הפנים שסיכם את הפיילוט כשלושה חודשים לפני סיומו הגיע למסקנה כי המאגר הביומטרי נחוץ.

מהתנועה לזכויות דיגיטליות, המתנגדת למאגר הביומטרי, נמסר בתגובה להחלטתו של השר שלום כי "הארכת הניסוי היא הונאה של הציבור. מדובר בניסיון גס שנועד לטשטש את תוצאותיו של הניסוי". התנועה קראה לכנסת "לעצור את הניסוי ומיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אני מקווה שמר סילבן שלום יקבל את ההחלטה הנבונה ולא להשתמש במערכת הזו.

אירועים קרובים