גורמים בממשלה: העברת ישראל דיגיטלית לגילה גמליאל תפגע בתקשוב הממשלתי

"ניתוק המיזם מגורמי המחשוב האחרים שבמשרד ראש הממשלה עלול להזיק ליכולתו לממש את היעדים שלו", אמרו הגורמים לאנשים ומחשבים

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שאחראית גם על מיזם ישראל דיגיטלית. צילום: מתוך ויקיפדיה

גורמים בממשלה הביעו פליאה וחוסר שביעות רצון מהעובדה שמיזם ישראל דיגיטלית עובר לאחריותה של השרה גילה גמליאל, שאחראית גם על תחומי השוויון המגדרי, הצעירים והאזרחים הוותיקים. לדבריהם, פיצול גורמי המחשוב הממשלתיים בין משרדים ושרים שונים עלול לפגוע בפעילותם.

מטה ישראל דיגיטלית היה מצוי עד כה תחת משרד ראש הממשלה, אולם עתה החליט בנימין נתניהו, במסגרת חלוקת התיקים בליכוד, להעביר אותו לאחריותה של גמליאל. על פי ההערכות, הסיבה המרכזית למהלך היא דרישתה של גמליאל לקבל תקציב משמעותי למשרדה החדש כתנאי להסכמתה לכהן בו.

עם המעבר מתנתק מטה ישראל דיגיטלית משלושה מטות נוספים שהועברו למשרד ראש הממשלה: רשות התקשוב הלאומית, המטה הקיברנטי ורשות המאגר הביומטרי.

הגורמים, שמעורים בנושא, ציינו כי "הסינרגיה בין ישראל דיגיטלית לרשות התקשוב היא דבר מתבקש ותורמת לשני המיזמים במקביל. ניתוק ישראל דיגיטלית מהסמיכות למטות האחרים עלול לגרום לפגיעה ביכולת של המטה לממש את היעדים שהציב לעצמו".

לדבריהם, "חבל מאוד שבגלל שיקולים פוליטיים צרים פוגעים במיזם חשוב, שראש הממשלה עצמו תמך בו ואף תקצב אותו בתקופת המעבר בין הממשלה הקודמת לנוכחית".

מיזם ישראל דיגיטלית הוקם על פי החלטת הממשלה מדצמבר 2013, שבמסגרתה הוקם מטה בראשותו של המנכ"ל דאז של משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, במטרה לגבש מדיניות לתוכנית דיגיטלית לאומית, בשיתוף עם מטה התקשוב הלאומי.

ד"ר יאיר שינדל, הממונה על המיזם מטעם משרדו של נתניהו, אמר בכנס eGov של אנשים ומחשבים, שנערך בשנה שעברה, כי החזון של ישראל דיגיטלית מטפל בעולמות הבריאות, הרווחה, החינוך, התקשוב וממשל זמין. הוא ציין כי הצלחתו תלויה בתיאום מלא בין המשרדים ושיתוף פעולה. אותם גורמים שמתחו כעת ביקורת על המעבר אמרו כי יש חשש גדול שעם השינוי הארגוני שמיזם ישראל דיגיטלית עבר, לא ניתן יהיה לבצע את התיאום ובמיוחד את החיבור עם ממשל זמין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים