מרבית אתרי הממשלה אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות

כך עולה מדיון שנערך היום (ג') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה: נעקוב מקרוב כדי לוודא שהממשלה תקיים את התקנות, שמחייבות אותה להנגיש אתרים

גם לעיוורים ובעלי מוגבלויות נוספים מגיע ליהנות מהטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

מרבית אתרי הממשלה אינם נגישים במלואם לאנשים עם מוגבלויות – כך עולה מדיון שנערך היום (ג') בנושא בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הדיון, שהינו הראשון של הוועדה בכנסת הנוכחית, התקיים לרגל יום העיוור הבינלאומי, כחלק משורה של דיונים שהתקיימו בוועדות והוקדשו לעיוורים ולבעלי מוגבלויות נוספים.

עוד עולה ממנו שעל אף שהתקנות מחייבות את כל הארגונים בישראל להנגיש את האתרים שלהם עד סוף שנה זו, מרביתם כלל לא החלו בהכנות להנגשה, והם צפויים לקנסות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, הביע ביקורת על התנהלות הממשלה בנושא ואמר כי "נקיים דיון נוסף כדי לוודא שאתרי הממשלה והארגונים הגדולים יעמדו בתקנות, וישרתו ציבור שלם של אזרחים שהשימוש באתרים חיוני עבורם".

במהלך הישיבה העלו כמה מהמשתתפים טענות לפיהן חלק מהתקנות מנוסחות בצורה לא מובנת וכי יישומן עולה לארגונים הרבה מאוד כסף. ח"כ מקלב השיב: "נבדוק את הטענות אבל לא ניתן פטור גורף".

הוא הוסיף כי "טוב שהדיון הראשון של הוועדה מוקדש לפתרונות טכנולוגים לאנשים עם מוגבלויות בכלל ולעיוורים בתוכם. הטכנולוגיה יכולה לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות ולא יעלה על הדעת שלא יהיו להם פתרונות, מה גם שאני יודע שכבר נעשו צעדים בכיוון – אבל לא מספיק".

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: מתוך ויקיפדיה

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: מתוך ויקיפדיה

ח"כ קארין אלהרר, שיזמה את יום הדיונים בכנסת, אמרה כי "הדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא זה הוא חשוב וזה צריך להיות אחד הנושאים שעל הוועדה לעסוק בו ברצינות".

לדברי ח"כ דב חנין, "הטכנולוגיה יוצרת בעיות נגישות אבל היא יכולה להיות גם הפתרון. אין שום סיבה שבמדינת ישראל לא יעודדו ויפתחו פתרונות טכנולוגיים למען העיוורים ויתר האנשים שסובלים ממוגבלויות".

דוברת נוספת, ח"כ סתיו שפיר, קראה "לעודד הקמת חממות טכנולוגיות ומסגרות נוספות שיעודדו פיתוח של פתרונות. אפשר ללמוד מהעולם ואני בטוחה שיש בישראל מספיק מוחות שיכולים לעסוק בנושא".

חלק מהדוברים שוסו על ידי אורחי הוועדה, אנשים לקויי ראייה ובעלי מוגבלויות אחרות, שהביעו זעמם על משרדי ממשלה וגופים ציבוריים שלדבריהם לא נותנים מספיק פתרונות. אחד התחומים הבולטים בטענותיהם היה התחבורה הציבורית.

במהלך הדיון הציגו גורמים שונים פתרונות בנושא. אסתר ליברזון, ה-CTO של טלדור, הציגה פתרון שהחברה משווקת להטמעת נגישות באתרי ארגונים בצורה פשוטה ומבלי הוצאות גדולות. היא ציינה כי הפתרון כבר פועל בחלק ממשרדי ממשלה ויושם במלואו באיקאה (IKEA).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי שקד

    יהודה שלום, גם אני נכחתי היום בדיוני הועדה, בה הדגשתי כי למרות דברי חברתי מטלדור, אין הם בעלי הפתרון היחיד בתחום הנגשת אתרים !!! חברת מבקיעים פתרונות תוכנה מייצגת בבלעדיות את חברת Inclusite הבינלאומית יצרנית פלטפורמה להנגשת אתרים העובדת בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר. Inclusite מוטמעת אצל 500 עיריות, חברות ממשלתיות, בנקים, חברות ביטוח, ועיתונים בארה"ב, ספרד, צרפת, מקסיקו וארגנטינה. אני מזמין אותך ואת קוראיך להכנס לאתר שלנו בכתובת http://www.mavkyim.co.il/#!-/c24hn וללמוד קצת יותר על הפתרון בברכה יוסי שקד

אירועים קרובים