יובל ירט, AgileSparks: "סגנון הפעילות באג'ייל משתנה"

"אם פעם המיקוד היה בדרך להבין איך להתחיל עם ה-Scrum הבסיסי, כיום יותר ויותר ארגונים מחפשים את הדבר הבא", אמר ירט, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה

יובל ירט, מנהל הטכנולוגיות הראשי של AgileSparks. צילום: קובי קנטור

"הפעילות בעולם האג'ייל (Agile) משתנה: אם פעם המיקוד היה בדרך להבין איך להתחיל עם ה-Scrum (מתודולוגיה לניהול פרויקטים לפיתוח תוכנה – צ"ק) הבסיסי, כיום יותר ויותר ארגונים מחפשים את הדבר הבא. רואים יותר ויותר ארגונים שמחפשים דרך לדחוף קדימה את ההשקעה שלהם באג'ייל ולהרחיב אותה לתחומים נוספים", כך אמר יובל ירט, מנהל הטכנולוגיות הראשי של AgileSparks.

ירט אמר את הדברים בכנס Agile Israel 2015 שנערך היום (ג') ב-yes Planet שבראשון לציון. בשיתוף פעולה של אנשים ומחשבים עם חברת AgileSparks. האירוע משך אליו מאות אנשי מקצוע שמשתמשים בתורת האג'ייל כדי להביא שינויים לארגונים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי ירט, השיפור המבוקש תופס את הארגונים באחד מכמה מצבים: "יש ארגונים שעשו משהו מאוד שטחי – השתמשו במכניקה בלי להשקיע יותר מדי חשיבה. בארגונים אחרים הגיעו למצב די יציב אבל בקצב מאוד איטי והם זקוקים לדחיפה כדי להתחיל להפיק את המיטב. בסוג השלישי של הארגונים המצב קטטוני, עד כדי כך שבכל רגע יכול הפרויקט להיכשל לחלוטין ולחזור אחורה אם מישהו לא ישים לב. יש גם ארגונים שכבר עובדים בצורה סבירה ולא מצריכים יותר מדי התערבות ודחיפה".

הוא צופה שבמהלך השנה הקרובה יחדור האג'ייל בצורה משמעותית יותר לעולם ה-IT. "נכון להיום, עולם ה-IT בבעיה משום שרווחת בו התפיסה שאג'ייל מתאים רק לפרויקטים קטנים ולפרויקטים חדשים, שמתמקדים בעולם הדיגיטלי. לדידם של אנשי ה-IT, בליבה צריך לעבוד עדיין בשיטת מפל המים, וזו ממש לא הכוונה. רוב ארגוני המחשוב לא מבינים שזה יכול לעזור להם ובאופן הרבה יותר נרחב מהתפיסה הנוכחית שלהם. בנוסף, רבים חושבים שאג'ייל זה רק Scrum ולא ממש מבינים את שאר האופציות".

אג'ייל, לדברי ירט, הוא היברידי. "לא מדובר רק בפתרון אחד, יש בתחום פתרונות גם למצבים קצת יותר מורכבים מצוות בודד שרץ. הרבה מאוד פתרונות בתחום מגיעים מעולמות כמו ה-DevOps וה-Flow. הארגונים שמתחילים להבין את זה מצליחים לשדרג באופן משמעותי את השירות שה-IT נותן להם ולצורך שלהם להתמודד עם השינויים הדחופים. על זה אנחנו עובדים ומרגישים שהקרקע מוכנה".

הכיוון: אג'ייל שמשתלב בתחום הניהולי

שינוי נוסף שהוא צופה שיקרה במהלך השנה הנוכחית הוא אג'ייל שמשתלב בתחום הניהולי. "אנחנו רואים תחילת תזוזה של תוכניות פיתוח מנהלים ו-HR. צריך סגנון מנהיגותי וניהולי אחר, וקיימות תוכניות להכשרת מנהלים שנעות לכיוון של אג'ייל", ציין.

הוא אמר כי "אנחנו מספקים את הצורך הזה, שבא מהשטח – ממנהלים שלא קיבלו מספיק כלים איך להוביל אפקטיבית בעולם האג'ייל".

לדבריו, "יש לחשוב על ניהול בצורה אחרת. הן המנהלים בשטח והן אנשי משאבי האנוש מתחילים להבין את זה, והם מדברים בשפה של משאבי האנוש. זו הזדמנות גדולה לדאוג שהדברים שהארגון עושה ייושרו גם עם האג'ייל".

ירט ציין כי "למעשה, מדובר במנהלים מסוג חדש, כאלה שמבינים שהם צריכים להתמודד עם אנשים שחשוב להם לקבל אוטונומיה ושיש חשיבות למה שהם עושים. גם אם זה לא חדש, בעולם האג'ייל המדמה הזאת מקבלת ביטוי רב יותר. האג'ייל הוא סוג של קטליזטור – הוא מעביר אחריות לצוותים ולאנשים. אם האנשים לא מעורבים – יראו את זה, כי התוצאות לא יהיו טובות, ואז יבינו שצריך לנהל בצורה אחרת. יש מחיר לכך שלא מנהלים בצורה אפקטיבית".

הוא התייחס ל-Agile Boost Camp, אחד הכלים ש-AgileSparks מספקת ללקוחות שלה. "זה אחד הלהיטים הגדולים שלנו", אמר. "מדובר בקורס בו משתתפים ביחד אנשים מכל מיני חברות. אנחנו מציגים בו כל מיני בעיות ומנהלים דיון סביב זה. מרצים בו מומחים שלנו, שבאים עם תובנות מהשטח כדי לעזור למשתתפים ללמוד לקחת את העניינים קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים