עמותת אשנ"ב: התאבדותו של הבכיר לשעבר בשב"כ – הוכחה נוספת לאלימות הגואה ברשת"

"אירועי היום ממחישים את הצורך כיצד על כל אדם לנהוג באחריות גם בעת פרסום אישי ברשתות חברתיות", אמר ברוך הינוך, יו"ר העמותה

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב. צילום: גדי לויתן

"התאבדותו של' אריאל רוניס, גימלאי של השב"כ ומנהל ברשות האוכלוסין וההגירה, היא עוד הוכחה לתופעת האלימות הגואה ברשת. יש לעצור אותה בדחיפות", כך אמר ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב, בתגובה לפרשה במסגרתה איש שב"כ שם קץ לחייו לאחר שהואשם בגזענות על ידי גולשים בפייסבוק (Facebook). "אירועי היום ממחישים את הצורך כיצד על כל אדם לנהוג באחריות גם בעת פרסום אישי ברשתות חברתיות".

עמותת אשנ"ב, שנוסדה לפני 16 שנה בעקבות התאבדותו של החייל ערן אדרת ז"ל, בנו של אחד ממייסדי העמותה, פועלת להסברה ולהעלאת מודעות הציבור לסכנות הקיימות ברשת. "בשנה האחרונה נחשפנו לא מעט לתופעת 'הישראלי המכוער' ברשתות החברתיות, במסגרתה גולשים שיתפו סרטונים המציגים התנהגות שלילית של המצולמים בהם וביצעו בהם 'שיימינג', או העלבה פומבית", אמר הינוך.

לדבריו, "העובדה שכל מי שעוסק בשירות לקוחות או בעבודה ציבורית יודע כי התנהגותו עלולה להיות חשופה לביקורת ציבורית, מסייעת בשיפור השירות ומכאן עוצמתה החיובית של הרשת החברתית. אולם מנגד, לעיתים אותם שיתופים הופכים למתלהמים או קיצוניים, ועשויים לפגוע. עמותת אשנ"ב קוראת לציבור לנהוג באחריות כשהוא משתף תכנים ברשתות החברתיות. בנוסף, אנו קוראים לאמצעי התקשורת לגלות אחריות ובגרות בטרם פרסום ושיתוף סטטוסים מהרשת".

הינוך ציין, כי התופעות השליליות אליהן הוא מתייחס, הופיעו במחקר שערך פרופ' עמוס רולידר מהמכללה האקדמית כנרת ואשר פורסם לאחרונה. מהמחקר עולה, כי כל ילד שני בישראל (47%) היה קורבן לבריונות במרחב הווירטואלי וכי 37% מהילדים היו קורבן ללעג וצחוק באמצעות רשתות חברתיות. עוד עלה מהמחקר, כי רמת הבריונות המקוונת בישראל גבוהה ב-8% עד 16% מהמדדים המקבילים בעולם. "הנתונים שנאספו במערכת החינוך משקפים את המציאות שאנו חיים בה, והאירוע הטראגי שהתרחש במהלך החג ממחיש זאת במדויק".

עמותת אשנ"ב עורכת כנסים בתחומים רבים ומגוונים של שימוש נבון ברשת. בנוסף, שותפה העמותה במיזם Family Safety Center של גוגל (Google), שמציע תכנים ועצות לגבי גלישה נבונה ובטוחה ברשת. קבוצת אנשים ומחשבים מאמצת את פעילותה של עמותת אשנ"ב, כחלק מתרומתה לקהילה, ומסייעת לעמותה בפעילותה השוטפת

למידע נוסף על עמותת אשנ"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים