נרנדרה מולאני, אקסנצ'ר: "שוק המידע חווה גידול דרמטי ועקומת הצמיחה הופכת לחדה יותר"

"התפוצצות המידע כבר קיימת. היא חלק מהמציאות שלנו, מהיומיום שלנו. במקום לדבר על זה במונחים מופשטים, אנחנו מעודדים לקוחות להסתכל על הררי המידע כאל משהו מוחשי שטומן בחובו הזדמנות ליצור ערך עסקי באופן שאי אפשר היה ליצור בעבר", אמר מולאני, דירקטור בכיר בחטיבת האנליטיקס של אקסנצ'ר

נרנדרה מולאני, דירקטור בכיר בחטיבת האנליטיקס של אקסנצ'ר. צילום: אור יעקב

"שוק המידע הולך וגדל משנה לשנה, ואפשר לראות את זה בבירור בנתונים שמפרסמות IDC, גרטנר (Gartner) ופורסטר (Forrester). הערכתי היא, שאנו עומדים בפני נקודת מפנה: קצב הגידול יואץ באופן דרמטי ועקומת הצמיחה רק תהפוך לחדה יותר", כך אמר נרנדרה מולאני, דירקטור בכיר בחטיבת האנליטיקס של אקסנצ'ר (Accenture). לדבריו, "יש סיבות קונקרטיות לגדילה הזו, ואנחנו כאנשי התעשייה, צריכים להיות מודעים אליהן כדי שנוכל לנצל אותן לטובתנו".

מולאני אמר את הדברים אמש (ד') על בימת המליאה המרכזית של Informatica World 2015 – הכנס השנתי של החברה, שנערך השבוע בלאס וגאס בהשתתפות כ-2,500 עובדי אינפורמטיקה, שותפים ולקוחות. את המשלחת הישראלית לכנס, שמונה כ-20 משתתפים, מוביל איציק כהן – מנהל מכירות אינפורמטיקה בקבוצת אמן, נציגת החברה בישראל.

"ישנם שלושה שינויים מרכזיים שהיינו עדים להם בשנה האחרונה, המסייעים להבין מדוע השוק הולך לצמוח", סקר מולאני. "השינוי הראשון הוא כמובן הענן – גם האימוץ והקבלה של הענן כפלטפורמה וגם יחס העלות/תועלת שהטכנולוגיה הזו מציעה. ספקי הענן הציבורי הגדולים – אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft), חתכו את מחירי האחסון שלהם בכ-80% והגדילו את מערך השירותים שלהם באופן דרמטי בשנה האחרונה. כאנשים שעובדים בעסקי המידע, אנו יודעים שהדלק שלנו הוא עלויות האחסון. המשמעות של ההוזלה הזו היא, שאנו יכולים היום לבדוק ולהציע פתרונות חדשים בהיקפים גדולים הרבה יותר ובמחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה שהיינו משלמים לפני שנה, ובאופן כמעט דמיוני בהשוואה לאלה שהיינו משלמים לפני עשור".

השינוי המרכזי השני, הוסיף מולאני, "הוא פתרונות משולבים לרמת האנטרפרייז – גם on premise וגם off premise, פתרונות ביג-דטה ואחסון ארגוני מסורתי. קחו את ספקי ה-Hadoop, לדוגמה, איכות התמיכה ושירותי האבטחה שהם יכולים להציע היום לארגונים גדולים גדלה באופן משמעותי ב-15 החודשים האחרונים. זה הפך למקובל מאוד ואנחנו רואים עוד ועוד לקוחות אנטרפרייז שמאמצים פתרונות כאלה וגדלים איתם".

"השינוי המרכזי השלישי קרוב במיוחד לליבי, והוא היכולת לשלב פתרונות מתקדמים לניתוח מידע בסביבות ההיברידיות הללו", הסביר. "זה שינוי חשוב במיוחד לאנשים כמוני. העובדה שספקי הענן הגדולים משלבים היום אלמנטים של אנליטיקס בפלטפורמות שלהם, מאפשרת לאנשי המידע להביא מודלים לשלב הייצור בקלות ובמהירות שלא היו אפשריות עד היום בסביבות אנטרפרייז. זה פותח את הדלת ליכולות עיבוד וניתוח מידע שבעבר הקרוב יכולנו רק לחלום עליהן".

"כשמסתכלים על שלושת השינויים הללו, אפשר לראות שרבים מהאתגרים שעמדו בפנינו עד כה, כמו עלות, מורכבות והיכולת לייצר ערך עסקי – התגמדו או נעלמו בזכות תשתית שמאפשרת לנו לנצל לטובתנו את התפוצצות המידע העולמית", קבע מולאני. "לנו, כאנשי מקצוע, יש הזדמנות נדירה לעצב את השינוי ולעזור לקבוע איך ייראה התחום שלנו בעוד כמה שנים".

"לחברות שיצליחו להפיח חיים במידע הזה ולהראות ערך עסקי אמיתי לשוק, תהיה דרישה גדולה מאוד בשנים הקרובות". מולאני על הבמה בלאס וגאס. צילום: אור יעקב

"לחברות שיצליחו להפיח חיים במידע הזה ולהראות ערך עסקי אמיתי לשוק, תהיה דרישה גדולה מאוד בשנים הקרובות". מולאני על הבמה בלאס וגאס. צילום: אור יעקב

הוא ציין, כי "התפוצצות המידע כבר קיימת. היא חלק מהמציאות שלנו, מהיומיום שלנו. במקום לדבר על זה במונחים מופשטים, אנחנו מעודדים לקוחות להסתכל על הררי המידע כאל משהו מוחשי שטומן בחובו הזדמנות ליצור ערך עסקי באופן שאי אפשר היה ליצור בעבר. אני מחלק את הראיה הזו לשלוש קטגוריות פשוטות, כאשר הראשונה שבהן היא הלקוח. היכולת להתאים את החוויה של הלקוח ולהפוך אותה לאישית באמצעות המידע שעומד לרשותנו, יוצרת ערך עצום לארגון. הקטגוריה השניה היא נכסים פיננסיים – האופן שבו המידע יכול לסייע לנו לדעת יותר על האפשרויות שעומדות בפנינו למיקסום הנכסים הפיננסיים של הארגון. יעילות כלכלית מבוססת מידע תפעולי הוא תחום שמתחיל לתפוס תאוצה ולהיות מוכר ביותר ויותר ארגונים היום. הקטגוריה השלישית היא החלפת ערך – היכולת למדוד סיכונים ולהשתמש בניתוח הזה כדי להתאים הצעות באופן מאוד אישי וממוקד".

לסיכום, אמר, "אנו עדים בשנה האחרונה לשינוי גדול מאוד בהנהלות, בעיקר בקרב מנהלי C Level, שמתחילים להבין שהתפוצצות המידע יכולה ליצור מימד חדש של ערך עסקי לארגון. ההכרה בשינוי מכוון המידע הזה מובילה לדרישה גדולה לפתרונות ברמת האנטרפרייז, שמאפשרים לרתום את המידע הזה ולהפיק ממנו ערך. חברות שיצליחו להפיח חיים במידע הזה ולהראות ערך עסקי אמיתי לשוק, תהיה דרישה גדולה מאוד בשנים הקרובות".

הכותב הינו אורח החברה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים