המדען הראשי יוציא "ויזות חדשנות" למומחי היי-טק מחו"ל

המומחים יגיעו לכאן לתקופה מוגבלת, על מנת לסייע בפתרון למשבר כוח האדם בתעשייה - אמר אבי חסון בראיון לאנשים ומחשבים לקראת יום העצמאות ● לדבריו, לאחר מכן הם ישמשו "שגרירים" של ישראל במדינותיהם

אבי חסון, המדען הראשי

לשכת המדען הראשי פועלת בימים אלה על מנת להוציא אשרות לעובדים מומחים מחו"ל, כאחד הפתרונות שנועדו להתגבר על המחסור הקיים בעובדים בהיי-טק – כך אמר המדען הראשי, אבי חסון, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת יום העצמאות. זאת, לצד הכשרת עובדים ישראליים חדשים.

לדברי חסון, היזמים הללו יקבלו "ויזות חדשנות" ויועסקו בחוזים מיוחדים. בשלב הראשוני מדובר ב-20 איש, שאמורים לשמש בהמשך כ-"שגרירים" של ההיי-טק הישראלי מעבר לים. התוכנית תבוצע דרך מאיצים פרטיים לסטארט-אפים, בהם של מיקרוסופט (Microsoft), ג'נסיס ובנק לאומי.

חסון אמר כי "התוכנית הזו יכולה לקדם את ההיי-טק הישראלי ולהביא לכאן מומחים וחדשנות ממעבר לים. השילוב של העובדים הישראלים והזרים רק ייטיב עם התעשייה".

במהלך הראיון עלו נושאים רבים שרלוונטיים לענף, בהם השקעות זרות, תקציב המדען הראשי, הירידה בכוח האדם בענף והרפורמה המתבקשת, לדברי המדען, במערכת החינוך.

הראיון המלא עם אבי חסון יפורסם לקראת יום העצמאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    אין שום מחסור בעובדי הייטק. זהו מהלך ציני של הממשלה להפחתת שכר המומחים הישראלים להעשרת "משקיעים" מקורבים, כמו חברות העבדים שמכונות חברות כ"א, שמעבירים כספי מדינה ישירות לכיסים כאלה. ייטיב המדען שיפעל לשימור רמות השכר של הישראלים, שיעודד העסקתם וימנע את הזרימה של המומחים הישראליים לסין, בריטניה וגרמניה. מהלך זה מצטרף לשגיאה הפטאלית במהלך הטמעת ה-ERP של סאפ בצה"ל, שיחסל למעשה את המקור למומחיות, והיצירתיות ההיטקיסטית בישראל יחידות לוט"ם בצה"ל, ויבטל את עליונותה הטכנולוגית וכמובן יקטין עוד יותר את מאגר המומחים בארץ. שני המהלכים האלה יציבו את ישראל בתחתית הסולם הטכנולוגי העולמי.

אירועים קרובים