אחרי קרב משפטי: החברה לאוטומציה תספק IT לעיריית טירה במיליוני שקלים

בית המשפט דחה את עתירת מטרופולי-נט, שהפסידה במכרז, לאחר שקבע שהיא לא עמדה בתנאים

אחרי קרוב לארבע שנים - הפרשה הגיעה לסיומה. איור: BigStock

החברה לאוטומציה תספק שירותי IT לעיריית טירה, בהיקף של מיליוני שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים. זאת, בעקבות דחייתה של עתירה שהגישה מטרופולי-נט, שהתחרתה מול החברה לאוטומציה – והפסידה.

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה בשבוע שעבר, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, את העתירה שהגישה מטרופולי-נט באמצעות עו"ד יניב מטלס נגד עיריית טירה והחברה לאוטומציה.

באפריל לפני כשנה פרסמה עיריית טירה מכרז IT, לטובת שדרוג ואספקה של מערכות מחשוב שלה. מטרופולי-נט והחברה לאוטומציה היו שתי החברות היחידות שהתמודדו והזכייה של החברה לאוטומציה הוכרזה בחודש יולי, לאחר שיועץ מחשוב ששכרה עיריית טירה פירט בפני חברי ועדת המכרזים את מידת העמידה ואי העמידה של המתמודדות בתנאי המכרז. הוא המליץ לבחור בחברה לאוטומציה וציין כי התקבלו תלונות מלקוחות על השירות והטכנולוגיה של מטרופולי-נט. כאמור, הוועדה בחרה להקשיב להמלצת היועץ.

בעתירתה, שהוגשה 83 ימים לאחר ההפסד, טענה מטרופולי-נט כי עיריית טירה "הפעילה קריטריונים חדשים שונים וזרים בקביעת הזוכה במכרז, ומבלי ליידע אותה".

"ההמלצות שצירפה מטרופולי-נט לא החמיאו לה"

השופט אילן ש. שילה דחה את העתירה וקבע, בהסתמך על חוות דעת המומחה, שמטרופולי-נט לא עמדה בתנאי המכרז, בעוד שהחברה לאוטומציה מילאה אחר התנאים בהצלחה. עוד ציין השופט כי הוא מקבל (ובכך מאשרר – י"ה) את המלצתו של יועץ המחשוב שסייע לעיריית טירה לבחור את הזוכה במכרז. השופט שילה אף מתח ביקורת על מטרופולי-נט וציין כי היא השתהתה בהגשת העתירה למשך "כמעט שלושה חודשים". עוד הוא העיר כי "ההמלצות שצירפה העותרת (מטרופולי-נט) לא החמיאו לה".

בדחייתו את העתירה קבע בית המשפט כי "בשיחות שקיים יועץ המחשוב עם כמה מהרשויות המקומיות שהן לקוחות של מטרופולי-נט, שלוש מהן – עיריית לוד, המועצה המקומית בסמת טבעון והמועצה המקומית בקה אל גרביה – מצאו חסרונות בעבודה עם החברה, ובמיוחד במערכת השכר שלה". על פי פסק הדין, "בפני הוועדה הובאו שלושה מסמכים שערך יועץ המחשוב, שבכל אחד מהם מצא כי הצעתה של אוטומציה עדיפה על הצעת העותרת, מטרופולי-נט".

בית המשפט הוסיף כי "בפי המשיבות (החברה לאוטומציה ועיריית טירה – י"ה) תשובות ראויות לרבות מטענות העותרת בסעיפי הניקוד, ועיון מפורט בטענות העותרת ובתשובות מלמד שעדיין קיימת עדיפות להצעת החברה לאוטומציה".

השופט חייב את מטרופולי-נט לשלם שכר טרחה לעורכי הדין של עיריית טירה והחברה לאוטומציה, בסכום של 20 אלף שקלים כל אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים