ראש ה-NSA: ארצות הברית חלשה מדי מול מתקפות הסייבר

"הממשל צריך לפתח תגובה חזקה יותר מול הפושעים המקוונים, לאו דווקא בזירה הקיברנטית", אמר מייקל רוג'רס, שמשמש גם ראש פיקוד מטה הסייבר של צבא ארצות הברית

האדמירל מייקל רוג'רס, מנהל ה-NSA. צילום: צבא ארצות הברית

מייקל רוג'רס, מנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), יוצא במתקפה נגד היחס של הממשל למתקפות הסייבר ואומר כי התגובה שהוא נוקט חלשה מדי.

"ממשלת ארצות הברית צריכה לפתח תגובה חזקה יותר נגד מתקפות סייבר", אמר רוג'רס, המשמש גם כמפקד פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית, בכנס בינלאומי שנערך בניו-יורק ועסק בנושא.

לדבריו, "החדירות המקוונות משפיעות על כל היבט של החיים האמריקניים. על הממשל לשקול כיצד עלינו להגיב, בייחוד מאחר שעיני כל העולם נשואות לראות ולבחון איך ארצות הברית מגיבה לכך".

רוג'רס התייחס לנושא החם ביותר בעולם כיום בתחום הסייבר – המתקפה על אולפני סוני (SONY), שלפי קביעת ה-FBI בוצעה על ידי צפון קוריאה. הוא אמר כי "ארצות הברית הפכה עם המתקפה הזו, בפעם הראשונה, ליעד של מעשה זדוני שמבוצע על ידי מדינת לאום, שתוכנן במיוחד כדי להשיג אפקט של כפייה".

הוא חלק על קביעות של מומחים שחלקו מצידם על הקביעה של ה-FBI ואמר כי "יש לי ביטחון במידה גבוהה מאוד בכך שפיונגיאנג הייתה אחראית למתקפה". רוג'רס הוסיף כי "היה קריטי עבורנו לזהות בפומבי את צפון קוריאה, כדי להרתיע מדינות לאום וגורמים נוספים מלבצע מתקפות נוספות על גופים בארצות הברית, ציבוריים ופרטיים. מדינות לאום רבות, קבוצות ויחידים הגיעו למסקנה שהם ישלמו מחיר נמוך על מתקפות קיברנטיות נגדנו, ויש צורך לשנות זאת".

יחד עם הביקורת שלו שיבח ראש ה-NSA את החלטת הממשל להטיל עוד סנקציות כלכליות על צפון קוריאה וארגונים שנמצאים עימה בקשרים. לדבריו, "העובדה שהתקיפו אותנו בזירת הסייבר לא אומרת שהתגובה שלנו צריכה להיות בזירה זו בלבד". עם זאת, הוא נמנע מלפרט אילו סוגים אחרים של עונשים הוא ממליץ להשית על פושעים מקוונים שיתקפו את תשתית האינטרנט האמריקנית ואמר כי הקונגרס הוא זה שיצטרך להחליט בעניין. לדברי רוג'רס, "העניין חייב להיפתר במהירות, כיוון שהפושעים המקוונים הופכים להיות מתוחכמים יותר ויותר".

"ככלל, ב-6-9 החודשים האחרונים ראינו שהמגמות הולכות בכיוון הלא נכון", שב רוג'רס והתקיף את הממשל. "לא נכון לעשות 'עוד מאותו הדבר' ולצפות לקבל תוצאות אחרות. הניסיון הצבאי שלי אומר לי שזו לא אסטרטגיה יעילה במיוחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים