אדוארד סנואודן: "מלחמת סייבר מזיקה לארצות הברית יותר מאשר לכל מדינה אחרת"

"מאמצי המעקב והריגול של ארצות הברית, בניסיונה להשתלט על הרשת, עלולים להיות מוטעים ובסופו של דבר מסבים נזק לביטחון הלאומי של המדינה", אמר המדליף בראיון לרשת הטלוויזיה הציבורית האמריקנית

מזהיר. אדוארד סנואודן

"כשמדובר בלוחמה קיברנטית, לארצות הברית יש יותר מה להפסיד מכל אומה אחרת על פני כדור הארץ", כך אמר אדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן של ה-NSA (הסוכנות האמריקנית לביטחון הלאומי).

סנואודן, שהתפרסם לפני שנתיים כשחשף כמות עצומה של מסמכים מסווגים מהסוכנות בה עבד, התראיין לתוכנית NOVA של PBS, רשת הטלוויזיה הציבורית האמריקנית. לדבריו, "מאמצי המעקב והריגול של ארצות הברית, בניסיונה להשתלט על הרשת, עלולים להיות מוטעים ובסופו של דבר מסבים נזק לביטחון הלאומי של המדינה".

על פי סנואודן, סיבה נוספת שחושפת את האמריקנים לנזק יותר מאשר מדינות אחרות, על רקע מאמציהם לערער או לגרום נזק לאינטרנט, היא עובדת היותו של המגזר הטכנולוגי עמוד השדרה של כלכלת ארצות הברית. לדבריו, ארצות הברית צריכה להקצות יותר משאבים לתמרון הגנתי במרחב הקיברנטי מאשר ליצור יכולות התקפיות.

"להגן על עצמנו ממתקפות מבוססות אינטרנט, שמקורן באינטרנט, זה דבר הרבה, הרבה יותר חשוב מהיכולת שלנו לבצע מתקפות נגד מטרות דומות במדינות זרות. זאת, כי כאשר מדובר באינטרנט, כאשר מדובר בכלכלה מבוססת הטכנולוגיה שלנו, יש לנו יותר מה להפסיד מלכל מדינה אחרת", אמר סנואודן.

לדבריו, "אין זו הדרך בה פועלת ארצות הברית. במקום זאת, על ידי מתן עדיפות לצעדים התקפיים, סוכנויות כמו NSA גורמות להחלשת הביטחון האמריקני, שכן הן מגלות, יוצרות ומנצלות נקודות תורפה באותו סוג הטכנולוגיה שנמצאת בשימוש על ידי אמריקנים". כך, אמר, "מדינות אחרות עלולות לאמץ טכנולוגיות מתקפה אלה ולתקוף בסייבר את ארצות הברית, מה שיסב לה נזק רב יותר, מאחר שהיא מסתמכת על האינטרנט. במקרה שתוקפי סייבר ינצלו את הגישה הקלה לרשת, הם יוכלו לפגוע בעוצמה רבה, עם השלכות כלכליות עצומות, במקום 'רק' להתמקד, לדוגמה, בתחנת כוח אחת".

"אם היריב יתקוף את נתבי הליבה ואת עמוד השדרה שקושר את חיבורי האינטרנט שלנו יחד, חלקים שלמים של ארצות הברית עלולים להיות מנותקים", אמר. "זה יהיה אירוע בעל השפעה עצומה עלינו כחברה וידרוש מדיניות של תגובת נגד. הדבר נכון במיוחד בהתחשב במחסום הנמוך של הכניסה לאינטרנט. כל מדינה או קבוצה בודדת יכולות תיאורטית להשתתף בלוחמה קיברנטית באותה קלות שבה הדבר יכול לקרות בעולם הפיזי".

"בכל פעם ששדה קרב מצוי באינטרנט, אין זה משנה אם אנחנו יורים על היריבים שלנו 100 פעמים ופוגעים בכל פעם", אמר סנואודן. "כל עוד הם הכו אותנו פעם אחת – הפסדנו, כי אנחנו סומכים הרבה מדי על מערכות אלה".

"בגלל זה", סיים סנואודן, "עלינו להתמקד יותר ביצירת רשת אינטרנט מאובטחת יותר, אמינה יותר, חזקה יותר – ולא ברשת חלשה, שמסתמכת על מודל של ניצול של כל פגיעות, כל איום חיצוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים