יריב ענבר, מדיאטק הייטק: "המדפסות התלת מימדיות יהיו בבתים בתוך שנתיים"

"המדפסות הללו יוצרות שינוי בדפוסי ייצור מקובלים; עסקים קונבנציונליים בעולם ישנו את עצמם, חנויות צילום יהפכו לחנויות הדפסה בתלת מימד"

יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק הייטק. צילום: קובי קנטור

"כיום עדיין לא רואים מדפסות בתלת-מימד בבתים. הדיבורים הם שעד שהחזון הזה ימומש, ייקחו שנים רבות. אני אומר כי הדבר יקרה בתוך שנתיים", כך אמר יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק הייטק.

ענבר דיבר בכנס הדפסה תלת מימדית, 3D Printing. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד'), במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ענבר עצמו ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי ענבר, "בריטניה הובילה את המהפכה התעשייתית והפכה לאימפריה, ולאחריה, ארצות הברית הייתה האימפריה בשנות עשרים של המאה העשרים". הוא ציטט את ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, אשר "השקיע המון כסף בטכנולוגיות הדפסה בתלת-מימד ואמר כי הוא רוצה להחזיר את הייצור לארצות הברית באמצעים חדשים".

השאלה, אמר ענבר, "היא אילו מדינות יובילו את המהפכה השלישית, מי תהיה המדינה שתוביל הדפסה תלת-מימדית". השינוי הטכנולוגי בתחום, אמר ענבר, "יהיה בכך שאנשים יוכלו להדפיס מכלולים שלמים".
תחום נוסף, ציין, "הוא הפרסונליזציה. נוכל ליצור מוצרים עם גוון אישי, המותאם לדרישות שלנו". כך, הוא ציין שבאתר נייק (Nike) ניתן להזמין ייצור של נעליים בהתאמה אישית לאחר סריקה של הרגליים".

הדפסה בתלת מימד, אמר ענבר, "יוצרת שינוי בדפוסי ייצור מקובלים. עסקים קונבנציונליים בעולם ישנו את עצמם, חנויות צילום יהפכו לחנויות הדפסה בתלת-מימד. חברות יספקו שירותים בתחום. כך, איקאה (IKEA) החלה להדפיס את אבות הטיפוס של מוצריה. רשת סטייפלס מאפשרת הדפסה תלת-מימדית בחנויותיה. זה חלק מהמהפכה העוברת על העולם".

גוגל (Google), אמר ענבר, "חוזה גידול משמעותי בחיפוש מקוון אודות תלת מימד. בשנת 2009 איש לא ידע במה מדובר, בשנת 2015 הטכנולוגיה תגיע לגני ילדים".

"אנו בג'ון ברייס, חטיבת ההדרכה של מטריקס", סיכם ענבר, "נמצאים בעיצומו של המחזור השני של קורס תלת מימד בישראל ומקדמים הכשרה בתחום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל קיש

    עוד חזון למועד. כמעצב תעשייתי מרצה בבצלאל ובעלים של סטודיו קונץ, שנים רבות הנושא של הדפסה תלת ממדית (או יצור בהוספה) כבר כאן . עוד בשלהי שנות התשעים שפתחתי את הסטודיו, כבר יצרו עברונו מודלים ב STL (אז היה יקר מאוד) רק בשנתיים האחרונות כאשר רכשנו מכונת FDM למשרד עשינו מעבר ממשלוח לבוני מודלים למפעילי מכונה בהוספה. כאנשי מקצוע הלימוד והעיסוק בטכנולוגיה היא מאתגר ומהנה (זו העבודה שלנו) אבל הדברים הם עדיין לא שגר ושלח או שגר ושכח המון עדיין נלמד בהתנסות היום יומית אל מול המדפסת. לחשוב שעוד שנתיים בכל בית נראה מדפסת או שהבן שלי יוכל לבחור אם להדפיס ABS או PLA כדי ליצור את הדמות שהוא רוצה עדיין נראה לי מוקדם. ברור שאם תהיה קפיצת מדרגה בתוכנות ובמכונות הקלות בביצוע תשתפר אבל לטעמי זה יקח עוד שנים. אני מרצה על טכנולוגיות פלסטיות ובין היתר גם על טכנולוגיות בהוספה מדי שנה אני שואל את הסטודנטים למי יש מדפסת ולעיתים מתוך כ ארבעים סטודנטים במחזור יש אחד או שנים שבנו לבד (הפריקים הטכנולוגיים בד"כ). קודם כל שכל מעצב יחזיק בסטודיו מכונה (אולי זה יקרה תוך שנתיים) . דניאל קיש קונץ מעצבי מוצר

אירועים קרובים