תם עידן: משה חורב עוזב את אורקל

אחרי כמעט שני עשורים בתפקיד, מייסד ומנכ"ל אורקל ישראל מפנה את מקומו לעוזי נבון, כיום סמנכ"ל בכיר למכירות

משה חורב, סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל אורקל ישראל. צילום: אור יעקב

לאחר 18 שנים בתפקיד פורש אחד המנהלים הבכירים והוותיקים בתעשייה – משה חורב, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל. עוזי נבון, סמנכ"ל בכיר למכירות, מונה להיות מחליפו וייכנס לתפקיד ב-1 בדצמבר. לא ימונה מחליף לנבון.

חורב בן ה-67 ייסד את אורקל ישראל ב-1996 ועמד בראשה מאז. בנוסף, הוא מונה לפני כמה שנים להיות סגן נשיא בחברה העולמית. לחורב שנים ארוכות של ניסיון בתעשייה, גם במקומות אחרים: הוא שימש כמנכ"ל HP/CMS, המפיץ של HP בישראל, ולפני כן שירת בצה"ל. הוא היה ראש מערכת אלקטרוניקה במשרד הביטחון בדרגת אל"מ וראש מחלקת חימוש ואוויוניקה באגף ההנדסה והלוגיסטיקה של חיל האוויר. בנוסף, שימש חורב כראש מנהלת נשק מונחה במחלקת פיתוח באגף הלוגיסטיקה וההנדסה. חורב הוא חתן פרס בטחון ישראל, בו זכה על מערכת נשק מונחה בפיתוח רפאל.

משה חורב נמנה עם המנהלים הוותיקים בתעשייה, ובפרט בסניפים המקומיים של חברות ה-IT הבינלאומיות. מינויו של נבון עומד בניגוד לחברות IT אחרות, שבחרו "להצניח" מנכ"ל מחו"ל, כמו במקרה של HP ישראל ויבמ (IBM) ישראל. מאיר ניסנסון, פרש מתפקיד מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל באפריל 2012 אחרי כ-16 שנים, והוחלף על ידי ריק קפלן, שהיה סגן נשיא ביבמ העולמית. יהושע בקולה פרש ממנכ"לות HP ישראל בנובמבר אשתקד, ובמקומו נכנס לתפקיד דיוויד לנדר.

עוזי נבון, סמנכ"ל בכיר למכירות באורקל ישראל - ובקרוב מנכ"ל. צילום: אור יעקב

עוזי נבון, סמנכ"ל בכיר למכירות באורקל ישראל – ובקרוב מנכ"ל. צילום: אור יעקב

חורב, ניסנסון וחיים מזרחי, מנכ"ל מלם-תים, שאף הוא עזב לפני פחות משנה, נכנסו לתפקידיהם באותה השנה – 1996.

עוד מנהל ותיק בתעשייה הוא אריה סקופ, שהקים את מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ועמד בראש הסניף 16 שנים. עם מינוי של דני ימין למנכ"ל ענקית התוכנה בארץ מונה סקופ לנשיא.

בין המנכ"לים הוותיקים שעודם מכהנים נמצאים מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, ונתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל – כל אחד מהם יותר מעשור.

כעת נותרו פתוחים שני תפקידי מנכ"לים של חברות בולטות בהיי-טק הישראלי: סימנטק (Symantec) ו-EMC ישראל.

לא התקבלה תגובה מאורקל ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה אור טס

    משה חורב מאז הכרתיך כפעיל במערכת הביטחון ולאחר מכן בתפקידיך האזרחיים,השארת בי רושם עז של מנהל מוביל המתמודד עם אתגרים,מציב יעדים ומשיג אותם. תרומתך לענף הייתה חשובה ומרשימה. ברכותי לדרך חדשה. משה אור טס

אירועים קרובים