דיווח: לנובו תרכוש את בלקברי תמורת כ-8 מיליארד דולר

הענקית הסינית צפויה להגיש הצעת רכישה עוד השבוע, אולם ייתכן שממשלת קנדה לא תאשר את העסקה – מטעמים ביטחוניים ● מדובר בעוד צעד במהלך של לנובו להתבססות בעולם המערבי

סוף עידן? בלקברי

לנובו (Lenovo) הסינית צפויה לרכוש את בלקברי (BlackBerry) הקנדית – כך דווח אתמול (ב') בכלי תקשורת, אולם לא ניתן על כך אישור רשמי ממי מהחברות. על פי ההערכות, סכום הרכישה צפוי לנוע בין 7.4 ל-8.8 מיליארד דולר.

אתר Benzinga.com דיווח מפי מקור המקורב לעסקה כי לנובו עתידה לשלוח לבלקברי את הצעת הרכישה עוד השבוע וכי היא תנוע בין 15 ל-18 דולר למנייה. בלקברי מסרה כי לא תגיב על שמועות או ספקולציות.

הרכישה צפויה להיתקל בפני מכשולים פוליטיים ורגולטוריים. בשנה שעברה כבר פורסמו דיווחים על מגעים בין החברות, ואף הוגשה הצעה, אולם הממשלה הקנדית סירבה לאפשר לחברה קנדית כה גדולה לעבור לידיה של ענקית סינית, "מטעמי ביטחון לאומי".

גם הפעם הביעו אנליסטים מידה רבה של ספקנות בקשר להיתכנות והתממשות העסקה, בין השאר מאחר שמכשירי בלקברי נפוצים בקרב ארגונים מהמגזר הביטחוני. התעבורה במכשירים האלה מוצפנת ומאובטחת יותר משאר הטלפונים החכמים. גם גופי ביטחון אמריקניים משתמשים במכשירי בלקברי, בהם הפנטגון, והנשיא האמריקני, ברק אובמה, הוא החובב הגדול ביותר של המכשירים תוצרת הענקית השכנה.

העסקה הצפויה – או לא – היא עוד מהלך של לנובו להגדלת כוחה בעולם המערבי. לפני פחות מחודש היא סיימה את קניית עסקי שרתי ה-x86 של יבמ (IBM). מוקדם יותר השנה היא הודיעה כי תשלם 2.9 מיליארד דולר תמורת רכישת יחידת הטלפונים החכמים של מוטורולה (Motorola) מידי גוגל (Google). בנוסף, בשנה שעברה עקפה בלקברי את HP בהיקף המכירות של מחשבים אישיים.

לנובו שולטת גם על חטיבת ה-PC של יבמ, אותה היא רכשה מהענק הכחול עוד ב-2005.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים