קספרסקי תקים מרכז מחקר ופיתוח בירושלים

לדברי יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד ענקית אבטחת המידע הרוסית:"עוד ועוד תחומי פעילות נמצאים תחת איום סייבר, מערכות SCADA נמצאות כיום כמעט בכל מקום, ופושעי סייבר החלו גם הם לעקוב אחר מגמה זו"

מימין: יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד מעבדות קספרסקי, ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל. קרדיט צלם: דוד סבג

קספרסקי (Kaspersky ) תקים מרכז מחקר ופיתוח בירושלים עד סוף 2015, כך הודיע היום (ב') יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד ענקית אבטחת המידע הרוסית.

בכנס שערכה החברה בשיתוף קרן הון הסיכון JVP, שנושאו איומי סייבר על תשתיות קריטיות ומערכות SCADA (מערכות מחשב המשמשות לפיקוח, שליטה ואיסוף נתונים בתעשייה), אמר קספרסקי כי "אם אתם מכירים מהנדסים טובים, יצירתיים וכישרוניים, בעיקר בתחום התעשייתי, הפנו אותם אלינו. אני מאמין שהמהלך הזה יהפוך את הארץ שלכם בטוחה ומוגנת יותר מפני איומי סייבר".

לדברי קספרסקי, "עוד ועוד תחומי פעילות נמצאים תחת איום סייבר. מערכות SCADA נמצאות כיום כמעט בכל מקום, ופושעי סייבר החלו גם הם לעקוב אחר מגמה זו". הוא ציין כמה דוגמאות של נוזקות שהושתלו במערכות תעשייתיות מתוך מטרה לגנוב מידע יקר ערך, והשגת רווח באמצעותו. לפיכך, אמר "התקפות מאסיביות על מערכות SCADA הן רק עניין של זמן".

ארז קריינר, לשעבר ראש הרשות הלאומית לאבטחת מידע (רא"ם) בשב"כ, אמר כי "אבטחת סייבר על מערכות אוטומטיות אזרחיות הולכת ונעשית הרבה יותר מסובכת. הפרישה הגלובאלית של שרשראות אספקה שונות, למשל בתעשיית ייצור ואחזקת הרכב, יכולה להיות משתלמת עבור אנשים עם כוונות זדוניות".

קריינר השווה בין המגזר האזרחי לשדה קרב וציין: "השמדת נוזקות המיועדות למערכות SCADA הוא צורך בסיסי עבור כל אחד, למרות שרוב האנשים לא מכירים את המושג. מדובר בקרב על הבית, קרב מסובך שעלול לקרות, למעשה, בכל מקום אפשרי בעתיד עם התפתחות ה-IoT (האינטרנט של הדברים). שלא כמו בעולם הפיזי, בעולם הסייבר ההגנה הטובה ביותר היא… הגנה".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, אמר כי "יותר ויותר חברות היי-טק פועלות בירושלים, לצד קרנות הון סיכון חזקות שפועלות בעיר. כדי ליצור עיר אטרקטיבית להיי-טק, יש לשפר את איכות החיים, ואנחנו עושים זאת במגוון רחב של פעילויות תרבות וחברה. שנית, תמריצי מס, שבירושלים הם הטובים ביותר בארץ, ולסיום, יצירת אווירה בה אנשים משתפים ועוזרים זה לזה. המהלך של קספרסקי הוא דוגמה ממשית לכל אלה. זה יתרום לכלכלה – המקומית והארצית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים