הרכישה הגדולה: סאפ תשלם על קונקר 8.3 מיליארד דולר במזומן

הרכישה מדורגת כאחת מעשר עסקאות הרכישה הגדולות בעולם ה-IT ● מדובר בביטוי נוסף לרצונה העז של ענקית היישומים הגרמנית להעמיק את חדירתה למיחשוב ענן ולגשר על הפערים שלה בתחום

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ

בצעד שנועד לגשר על הפערים הקיימים אצלה בתחום מחשוב הענן, הודיעה סאפ (SAP) כי היא רוכשת את קונקר (Concur), הפועלת בתחום, תמורת סכום של 8.3 מיליארד דולרים – במזומן. הרכישה צפויה להיסגר עוד ברבעון הרביעי . זו הרכישה הגדולה אי פעם של סאפ.

הנרכשת מספקת שירותי ניהול במתכונת מיחשוב ענן, של טיפול בהוצאות וחשבונות של נסיעות. העסקה נסגרה במחיר של 129 דולרים למנייה, נתון המשקף מחיר הגבוה ב-20% מערכה. הנרכשת חיפשה קונים פוטנציאליים בחודש האחרון: לפי הדיווחים, היא הציעה עצמה לאורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft) ולסאפ. מיקרוסופט לא הייתה מעוניינת כלל ואורקל בחרה שלא להיענות להצעת הרכישה.

קונקר הוקמה בשנת 1993, ולפני כמה שנים החלה לספק פתרונות במתכונת תוכנה כשירות. הנרכשת מונה 4,200 עובדים ולה 23 אלף לקוחות בעולם, המונים 25 מיליון משתמשים. לנרכשת מחזור מכירות שנתי של 700 מיליון דולר והיא סיימה את הרבעון בסוף יוני השנה עם הכנסות של 178 מיליון דולרים – אך לעת עתה, החברה אינה רווחית. אנליסטים ציינו כי הרכישה נועדה להניע את עסקי הענן של ענקית היישומים הגרמנית קדימה, לאחר שאלה לא שגשגו בשנה האחרונה. הם ציינו כי סאפ, כאורקל יריבתה, הייתה איטית באימוץ מיחשוב ענן, וכי רכישת קונקר צפויה להאיץ את צמיחתה בענף זה.

לרוכשת ולנרכשת לקוחות משותפים רבים – שליש מלקוחות הנרכשת הם גם לקוחות סאפ – וקונקר פיתחה ממשק המתחבר למערכות הפיננסיות של סאפ.

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ, אמר כי "הרכישה עולה בקנה אחד עם ההתמקדות הבלתי הנלאית שלנו ברשת העסקית וברצון לחדש את עתידם של העסקים בתוך ובין חברות. אנחנו מגדירים מחדש כיצד לנהל עסקים ומסחר של סחורות ושירותים, ניהול ההון האנושי, נסיעות ובידור".

זו הרכישה הגדולה בתולדות ענקית היישומים הגרמנית: בשנת 2010 היא רכשה את סייבייס (Sybase), תמורת 7.1 מיליארד דולרים. הרכישה גם מדורגת בין עשר עסקאות הענק בעולם ה-IT, לצד רכישת HP את אוטונומי (Autonomy) הבריטית תמורת 11.7 מיליארד דולרים וזו של אורקל את פיפלסופט (PeopleSoft) בשנת 2003, תמורת עשרה מיליארד דולרים.

המאבק בענן

בפברואר 2012 אורקל רכשה את טליאו (Taleo), תמורת 1.9 מיליארד דולרים. טליאו פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום, בתצורת מיחשוב ענן.

סאפ רכשה בדצמבר 2011 את החברה האמריקנית, SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. SuccessFactors מציעה תוכנה לניהול משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים.

באוקטובר 2011 אורקל הודיעה על עסקה לרכישת RightNow Technologies,  שמספקת שירותי ענן, תמורת 1.5 מיליארד דולרים. שירות הענן של RightNow מסייע לארגונים לספק ללקוחותיהם חוויית שירות משופרת מול מרכזי השירות, ב-ווב וברשתות החברתיות.

בחודש מאי 2012 רכשה ענקית התוכנה הגרמנית את חברת התוכנה האמריקנית אריבה (Ariba) תמורת 4.3 מיליארד דולרים. אריבה מספקת פתרונות רשת ותוכנות למסחר אלקטרוני ונחשבת למובילה בתחום מיחשוב הענן מבוסס מסחר. היא פועלת כחטיבה עסקית עצמאית שמאגדת תחתיה שירותי ענן נוספים של סאפ. אנליסטים העריכו שרכישת הענק נועדה להגביר את התחרות של סאפ בזירה הצומחת של מיחשוב ענן מול אורקל.

במרץ השנה סאפ רכשה את Fieldglass, חברה שמציעה תוכנת ענן לניהול של רכש, ספקים, כוח אדם ושירותים. התוכנה תשלים את אפליקציות SuccessFactors לכוח אדם ואת רשת הרכש Ariba שמציעה כיום סאפ.

בינואר 2013 סאפ חזתה, כי רווחיה יגדלו מהר יותר מההכנסות מתוכנות מסורתיות ומשירותים נלווים, בעזרת מוצרי תוכנת אינטרנט חדשים, כמו מיחשוב ענן וניתוח נתונים. החברה הגרמנית מהמרת על גידול מהיר במכירת מוצרי תוכנה מבוססי אינטרנט, שכן הם פחות פגיעים ויותר חסינים מפני ההאטה הכלכלית. זאת, מאחר שאין עלויות ישירות לרישיונות תוכנה, חומרה או התקנה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים