אנדרס המברגר, מאסטרקארד: "תשתיות ה-IT הן רכיב קריטי לחברות האשראי"

הראיון לאנשים ומחשבים נערך במסגרת שלב הגמר בתחרות הסטארט-אפים לתחומי הטכנולוגיה הפיננסית שנערך אתמול (ב') ● הזוכה בתחרות היא חברת פריסנס אשר מפתחת פתרון חדשני לתמחור מוצרים עבור חנויות מסחר אלקטרוני

אנדרס המברגר, מנכ"ל מסטרקארד ישראל. צילום: יח"צ

"תשתיות ה-IT נמצאות בחלק האחורי של הפעילות של חברות האשראי. אבל המדובר במרכיב מהותי במתן שירות למיליארדי לקוחות, ובשירות שהוא חובק עולם, כזה שנדרש לספק תוצאות תוך מילי-שניות – ומכאן הקריטיות של תשתיות מחשוב אלה", כך אמר אנדרס המברגר, מנכ"ל מסטרקארד (MasterCard) מרכז ומזרח אירופה, המשמש גם מנכ"ל מסטרקארד ישראל.

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI . צילום: יח"צ

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI . צילום: יח"צ

הראיון לאנשים ומחשבים נערך במסגרת שלב הגמר בתחרות הסטארט-אפים לתחומי הטכנולוגיה הפיננסית שנערך אתמול (ב') . את התחרות יזמו וערכו מסטרקארד ישראל, תאגיד הפיננסים citi והאיגוד הישראלי לטכנולוגיות מתקדמות (IATI). הייתה זו השנה השלישית בה התחרות נערכת.

לדברי המברגר, "אנו כחברת כרטיסי אשראי מבוססת טכנולוגיה, שמים דגש על ארבעה מימדים: שרידות, נגישות, זמינות ואבטחת מידע. כל ארבעת המימדים הללו חשובים מאד, בשל הצורך במתן חוויית שירות מתקדמת למאות מיליוני המשתמשים. כל חברת הזנק שמספקת משהו שיוכל להצטרף ולטייב את ארבעת המימדים הללו – יוכל לסייע לנו. המטרה היא לשפר את חוויית המשתמשים באמצעי תשלום דיגיטליים, על מנת להגדיל את נפח הפעילות של שוק זה".

בהתייחסו לתחרות, אמר המברגר כי "זו השנה השלישית שמסטרקארד מקיימת את תחרות החדשנות שלה וגם השנה התפעלנו שוב מהחדשנות הישראלית בתחומי הטכנולוגיה הפיננסית. התמודדו 54 חברות סטארט-אפ, מהן עלו עשר לשלב הגמר. כשופט בתחרות, ההתלבטות לא הייתה קלה כלל". הוא סיים באומרו כי "ישראל היא שנייה בעולם בחדשנות גלובלית. הזוכות בתחרות בשנים הקודמות הוכיחו שהבחירה בהן הייתה מוצדקת והן רק חיזקו את אמונתנו ביכולתה של התחרות לזהות חברות פורצות דרך. כחברה המובילה חדשנות בתחום התשלומים האלקטרוניים, רק טבעי שנחפש בישראל שותפים לדרך. נסייע לזוכה לא רק במימון, אלא גם במפגש עם לקוחותינו ובשיווק ברמה הגלובלית".

הזוכה בתחרות היא חברת פריסנס (Pricence ), אשר מפתחת פתרון חדשני לתמחור מוצרים עבור חנויות מסחר אלקטרוני. לחברה, שהוקמה לפני פחות משנה, יש כבר כמה לקוחות בינלאומיים ובימים אלו היא בעיצומו של תהליך גיוס הון. בראש החברה עומדים היזמים ד"ר רון עדני, המשמש כמנכ"ל ויעקב אקל, שהוא ה-CTO.

ארנית שנער, מנהלת האקסלרטור של סיטי בישראל. צילום: יח"צ

ארנית שנער, מנהלת האקסלרטור של סיטי בישראל. צילום: יח"צ

פריסנס קיבלה פרס כספי בגובה 25,000 דולרים ותשתתף במחזור השלישי של האקסלרטור של סיטי, הראשון בתחום הטכנולוגיה הפיננסית בישראל. בנוסף, אנשי החברה הזוכה יבקרו במעבדות הפיתוח של סיטי ושל מסטרקארד בדאבלין באירלנד ויזכו לחשיפה לידע ממומחי סיטי ומסטרקארד.

   קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI, אמרה כי "אנו ארגון הגג הגדול בישראל, המקבץ את פעילות תעשיית הטכנולוגיה בישראל – ארגוני היי-טק, ביו-טק וקרנות הון סיכון". לדבריה, "אנו מיוזמי התחרות כי אנו מעורבים באופן עמוק בקידום ובתמיכה בחברות הזנק בעלות מימד של חדשנות. זה נעשה על ידי יצירת הזדמנויות עסקיות ופיתוח עסקי, כמו גם יצירת אקו סיסטם לקידום תעשיית ההיי-טק".

מאיר רובינשטיין הוסיפה כי "אנו שמחים לראות שגופים פיננסיים בינלאומיים ממשיכים לגלות את המובילות הישראלית בתחומי הטכנולוגיה הפיננסית ומסייעים למיזמים הישראלים לפרוץ לעולם". היא סיימה בציינה כי החברות שזכו בשלושת המקומות הראשונים בתחרות "יזכו להצטרף לאיגוד IATI ללא תשלום לתקופה של שנה, וייהנו מחשיפה לרשת החברים של האיגוד".

ארנית שנער, מנהלת האקסלרטור של סיטי בישראל, אמרה כי "סיטי משתתפת זו השנה השניה בתחרות, ואנו רואים גידול משמעותי בכמות חברות ההזנק המתמודדות בה". לדבריה, "בשנה האחרונה ועם השקת המחזור השני של האקסלרטור, אנו רואים גידול מרשים בכמות ואיכות הרעיונות והטכנולוגיות בתחום הטכנולוגיה הפיננסית בישראל. אנו שמחים לקחת חלק פעיל ומוביל בהפיכתה של תעשיית הפינטק בישראל לתעשייה צומחת ומשמעותית".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים