הקבינט החברתי-כלכלי אישר את הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

הרשות תתפקד כזרוע הביצועית של המדען הראשי ו-"תפעל לקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל"

אבי חסון, המדען הראשי

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (א') את הצעתם של שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הכלכלה, נפתלי בנט, להקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית. הרשות תתפקד כזרוע הביצועית של המדען הראשי ותקבל סמכויות שעד כה היו בידיו של משרד הכלכלה.

מהמשרד נמסר כי "לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית. הכוונה היא לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל".

בנט אמר כי "הרפורמה היא מהפכה שנעשית בפעם הראשונה, והיא מקצרת הליכים ומספקת את ארגז הכלים הנכון להגברת החדשנות הישראלית ולהגדלת הצמיחה והכלכלה. יחד עם חוק האנג'לים, היא נותנת אנרגיה אדירה לשוק ההיי-טק הישראלי".

לדברי לפיד, "מתפקידנו לוודא שישראל תמשיך לעמוד בקדמת הבמה הבינלאומית ולשמר את קטר החדשנות כמנוע הצמיחה למשק. מטרתנו היא לייצר מחוללי צמיחה, שאחד מהם הוא הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית".

המדען הראשי, אבי חסון, אמר כי "נפעל מול צרכי התעשייה במהירות ויעילות. נבנתה מערכת של איזונים ובלמים שתשמור על המטרות הממשלתיות לשמן היא קיימת תוך התנהלות חכמה, גמישה וחדשנית – בסטנדרטים המותאמים לתחכום והחדשנות של התעשייה אותה אנחנו משרתים".

הקמת הרשות החדשה זכתה גם לתמיכתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, שאמר בשבוע שעבר בראיון לאנשים ומחשבים כי המהלך "ייתן למדען הראשי את היכולת לפעול בלי כל כך הרבה רגולציות. כיום, כל דבר שהוא עושה לוקח הרבה מאוד זמן. כשהוא יהיה רשות עצמאית, הוא יוכל לפעול הרבה יותר מהר. הפעילות שלו יצרנית וחשובה מאוד, צריך שהיא תוכל להתבצע בזריזות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים