באו לבקר במאורת הנמר: דוד סגל, Opisoft, ותמיר גורן, SQLink

18/06/2018 17:58
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - תמיר גורן, מנכ"ל SQLink, ודוד סגל, מנכ"ל Opisoft. צילום: פלי הנמר

אחת העסקות היותר מעניינות שנחתמו בתקופה האחרונה הייתה רכישתה של Opisoft על ידי SQLink. לרגל איחוד הכוחות בין שתי החברות הגיעו לבקר במאורה שלי המנכ"לים שלהן – דוד סגל ותמיר גורן (בהתאמה).

גורן הוא איש תוכנה במקור (בוגר ממר"ם), שחצה את הקווים ועבר לניהול ויזמות. הוא בשלן, יינן, חובב בריאות וספורט ואוהד שרוף של הפועל תל אביב בכדורגל. סגל עובד ב-Opisoft כבר 16 שנים וגם בתפקידו הנוכחי, כשהוא בראש הפירמידה, הוא תופס את עצמו כמנהל פרויקטים.

נפגשתי איתם על מנת לדבר על העסקה המעניינת.

למה החלטתם לרכוש את Opisoft?
גורן: "OpiSoft תאפשר לנו להעמיק את היכולות שלנו בתחומי ה-BI, ה-Big Data והאנליטיקה – תחומים שנדרשים יותר ויותר על ידי ארגונים בעולם העסקי של היום. התמחות בתחומים הללו הינה קריטית להישרדות בעידן הנוכחי, בו הגלובליזציה והדיגיטציה משנים לחלוטין את כללי המשחק, ולכן הם מבוקשים כמעט על ידי כל ארגון וחברה – מסטארט-אפים ועד חברות ענק.

אנחנו רואים גידול משמעותי, בשיעור של 25%, בביקוש למומחים ולפרויקטים בתחום ה-BI ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובעולמות הרפואה הגידול אף גדול יותר ועומד על 30% בקירוב.

Opisoft, אחת החברות הוותיקות בישראל בתחומי ה-BI, ה-Big Data והאנליטיקה, עוסקת ומתמחה שנים רבות בתחומים האלה ונחשבת לחברה מוערכת ומקצועית בהם. משם ראינו את הפוטנציאל בשילוב הכוחות. הסינרגיה שניצור כאן עבור לקוחותינו היא משמעותית: נציע פתרונות חדשים ומקיפים יותר, ונוכל לשלב את הידע והניסיון הקיימים ב-Opisoft במרכז ההכשרות שלנו – SQLabs – כדי להכשיר את הדור הבא של אנשי ה-BI.

יש ברכישה פרט פיקנטי: לפני כ-24 שנים הקמתי את SQLink מסלון ביתי, כשהבסיס להקמת החברה היה מוצר BI (אז קראו לזה EIS) שפיתחתי ונמכר אז לשטראוס, סלקום ועוד. אפשר לראות בזה סוג של סגירת מעגל, הגם שלתחושתי, ועם האנרגיות המטורפות שיש בקבוצה ולמרות העובדה שאנחנו מונים כבר 2,000 עובדים, כולנו כאן מרגישים שאנחנו רק בתחילת הדרך".

מה משמעות הרכישה לגבי Opisoft?
סגל: "המהלך יהפוך את Opisoft לזרוע ה-BI, האנליטיקה וה-Big Data של SQLink. זה אומר שכל לקוח של הקבוצה יוכל לקבל את השירותים שבהם אנחנו מתמחים ומנגד, אנחנו נוכל להציע ללקוחותינו את קשת היכולות הרחבה של שירותי הקבוצה. יחד עם זאת, נשמור על עצמאותנו כחברה פעילה עם לקוחות קיימים ונעמיק את מגוון ההתמחויות, הכלים והשירותים שאותם נוכל להציע. היה לנו חשוב מצד אחד להשתלב בקבוצה אך מצד שני לשמור על הצביון שלנו. אני צופה שהאיחוד עם SQLink יסייע לנו לצמוח, להכפיל את כוח האדם בחברה ולהגיע לכ-300 עובדים בטווח של השנתיים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים