בא לבקר במאורת הנמר: ניר שלום, AT&T ישראל

08/08/2017 13:59
בא לבקר במאורת הנמר: ניר שלום, מנכ"ל מרכז הפיתוח של AT&T בישראל

ניר שלום, מנכ"ל מרכז הפיתוח של ענקית התקשורת AT&T בישראל, בא באחרונה להתארח במאורת הנמר. הוא סיפר לי שבספטמבר השנה יחגוג מרכז הפיתוח 10 שנים של פעילות בארץ.

לדברי שלום, הקשר ההדוק בין ענקית התקשורת למדינת ישראל התחיל כש-AT&T רכשה את מלוא הבעלות על חברה ישראלית קטנה בשם אינטרווייז. באותה התקופה מנתה אינטרווייז כ-60 עובדים ישראלים, שכולם נקלטו בתוך AT&T כבר במעמד המיזוג. כך נולד מרכז הפיתוח הישראלי של AT&T. המרכז, שממוקם בקריית שדה התעופה, גדל, התפתח והתרחב לאורך השנים, וכיום הוא מונה מאות רבות של עובדים.

כיום, אמר שלום, מרכז הפיתוח נמצא בחזית הטכנולוגית של כל תחומי העשייה של AT&T העולמית; בין אם מדובר במעבר שלה מהיותה חברת חומרה לחברה המרכזת את מאמציה בתוכנה, ובתוך כך מהפיכת הרשת החכמה שהתחילה מחזון של AT&T ובהמשך סחפה אחריה את התעשייה כולה, או אם מדובר בעולם החדש של תכנים ובידור ובחוויית הצפייה בווידיאו וב-VOD. מרכז הפיתוח הישראלי נמצא במרכזו של כל תחום בו AT&T העולמית רואה את עצמה בעתיד: Big Data ,Data Analytics, אינטרנט של הדברים, אינטליגנציה מלאכותית ועוד.

איך אתה רואה את 10 השנים הבאות?
"במבט לעתיד, אני רואה מול עיניי שלוש מטרות עיקריות: הראשונה ביניהן היא להמשיך לשחק תפקיד מרכזי ומשמעותי בפיתוח הטכנולוגי של AT&T העולמית. דוגמה קרובה היא כל הקשור לרשת הדור הבא – 5G, שללא ספק תחולל מהפכה נוספת בעולם התקשורת, ותביא איתה בשורה לתעשיית האינטרנט של הדברים. אנחנו, במרכז הפיתוח, עובדים כבר כיום על פתרונות לאתגרים שבעיבוד מהיר ומדויק של נתונים בזמן אמת, עם מעט מאוד השהייה. קוראים לזה מחשוב קצה והיישומים בלתי מוגבלים: מכוניות אוטונומיות, מציאות מדומה, תשתיות לערים חכמות וכל מה שנשמע לנו עד לא מזמן כמו מדע בידיוני. הידיעה שאתה עובד כיום על טכנולוגיות חדשניות, שישנו את העולם מחר, היא שמבטיחה את מירב הסיפוק והמוטיבציה של כל עובד ועובדת של AT&T בישראל.

הנכס החשוב ביותר וגאוותינו הגדולה הם העובדים והעובדות שלנו. לא בכדי, שאיפתי השנייה ל-10 השנים הבאות סובבת סביב רווחתם ושביעות רצונם ממקומם איתנו. אחת הדרכים לאפיין את מרכז הפיתוח היא בכינויו בית הספר לפיתוח תוכנה. אנחנו משקיעים המון בהעצמת העובדים שלנו, בהעשרת הידע המקצועי שלהם ובפיתוח יכולותיהם. חשוב לציין שרמת תחלופת העובדים אצלנו נמוכה משמעותית ביחס לשוק ההיי-טק המקומי. בעיניי, אין הוכחה טובה מזאת לרמת המצוינות שלנו, ואין תמורה גבוהה מזאת להשקעה שלנו בכוח האדם.

הנושא השלישי שאני מציב בפניי כמטרה לעתיד, הוא להמשיך ולחזק עוד יותר את התרומה של AT&T בישראל לתעשייה ולמדינה. אנחנו רואים בעצמינו חלק בלתי נפרד, לא רק משוק ההיי-טק המקומי, אך גם מהאקלים החברתי של מדינת ישראל. לדוגמא, אנחנו מקפידים לשלב עובדים ממגזרים חברתיים שונים על מנט לייצר סביבת עבודה מגוונת, שוויונית ופורייה יותר. אני רואה בכך את חובתי האישית, גם בתור ישראלי ובוודאי בתור מנכ"ל AT&T בישראל".

כיצד אתם חוגגים את יומולדת העשור?
"בתחילת ספטמבר ארגנו לעובדים שלנו אירוע גדול במיוחד בשדות ים, בהשתתפות כמה מהאומנים הגדולים בישראל ועוד הרבה הפתעות מרגשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים