באה לבקר במאורת הנמר: אורלי דהן, אקומושן

03/08/2017 09:46
באה לבקר במאורת הנמר: אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן

בתחילת השבוע באה לבקר במאורת הנמר אורלי דהן, המנכ״לית החדשה של אקומושן (EcoMotion). דהן קודמה באחרונה לתפקיד המאתגר, לאחר שהובילה בחמשת החודשים ההאחרונים פרויקטים רבים באקומושן, כמנהלת קהילה. היא מחליפה בתפקידה את ליאור זנו-זמנסקי, שניהלה את אקומושן במשך כארבע שנים והפכה אותו לארגון בולט. זנו-זמנסקי תמשיך לכהן כיועצת בכירה לארגון בשנה הקרובה.

אקומושן הוא מיזם ללא מטרות רווח למען קהילת התחבורה החכמה בישראל. הוא עושה זאת על ידי פעילויות מגוונות, וביניהן אירועים ומפגשים בין יזמים, משקיעים ושחקנים מישראל והעולם. המיזם הוקם ב-2012 על ידי מנהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, המכון הישראלי לחדשנות, ואנשים וחברות בתעשיות הרכב וההיי-טק הישראליות. הוא הגיע להישגים משמעותיים וחיבר בין סטארט-אפים וחברות גדולות יותר רבות בישראל למשקיעים מקומיים וזרים, יצרניות רכב וספקי Tier-1.

דהן סיפרה על החזון של אקומושן ״למצב את ישראל כמרכז חדשנות לתחבורה חכמה, הכולל טכנולוגיות שונות – מרכבים אוטונומיים, חשמליים ומקושרים, דרך פתרונות לערים חכמות ותחבורה ציבורית ושיתופית ועד לרחפנים״. היא ציינה שיש כיום כ-5,000 חברי קהילה וכ-580 סטארט-אפים באקומושן וסיפרה לי על הפוטנציאל העצום בתחום התחבורה החכמה, בעיקר בישראל.

יצוין שדהן לא חדשה בתחום. יש לה 12 שנות ניסיון מקצועי בעולם התחבורה והיא מתעניינת בו מגיל צעיר. דהן עבדה בעבר כראשת תחום התחבורה הקרקעית בפרויקט ETNA ב-ISERD, כמנהלת הישראלית למו"פ האירופי האחראית על יישום ההסכם הטכנולוגי מדעי בין ישראל לאיחוד האירופי. כיזמת, היא ייסדה את בליץ מוטורס – חברה לקטנועים חשמליים, כשהייתה חברת קהילת אקומושן. המיזם הצליח ודהן מכרה אותו. יש לה תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

מהם חמשת הסקטורים העיקריים בתחבורה החכמה?

דהן תיארה בשיחתנו את חמשת הסקטורים העיקריים בתחום התחבורה החכמה: רכבים חכמים-מחוברים-אוטונומיים, תחבורה ציבורית, תשתיות והיערכות עירונית, פתרונות אנרגיה ותחליפי דלקים, ותחבורה (פרטית) שיתופית.

היא ציינה את היתרון היחסי של אקומושן כמיזם קטן וגמיש, שיכול לווסת את האסטרטגיה שלו מדי שנה. כך, המיזם יכול לפעול לפי הטרנדים ותנאי השוק העולמיים, ולקדם את מיזמי התחבורה החכמה בישראל בצורה הטובה ביותר, לדבריה. עוד היא אמרה כי לפני מספר שנים הפוקוס היה על קידום השקעות מוקדמות, בשלב ה-Pre-Seed, ולשם כך אקומושן הקים והפעיל אקסלרטור. כיום יש כבר יותר מ-500 סטארט-אפים בתחום והאקסלרטור הועבר לאוניברסיטת תל אביב. בימים אלה פועל אקומושן לקידום אותם סטארט-אפים על ידי חיבורם לרשויות תחבורה, יצרני רכב וספקי Tear-1 בארץ ובשאר העולם, ובמקביל מתכנן את האסטרטגיה והפעילויות הבאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים