באה לבקר במאורת הנמר: מירה מינס, רשות החברות הממשלתיות

12/07/2017 13:55
מירה מינס, סגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות והנציגה שלה ב-OECD

באחרונה באה לבקר במאורת הנמר מירה מינס, סגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות והנציגה שלה ב-OECD.

מינס נולדה בעפולה. היא נשואה לרענן, רופא בהכשרתו, ואם לראני ולאור, בנות 14, ולדן, בן 4. את ההיכרות בינינו ערך דוד שטרית, שיזם שילוב הרצאה קבועה של מינס בקורסי הדירקטורים של לימודי ההמשך במכללה למינהל, אותם הוא מנהל.

היא מעידה על עצמה ש-"שום דבר לא הגיע אליי בקלות" וש-"לכל הישג שהגעתי אליו הייתי צריכה לעבוד קשה ולהתאמץ. אולי זה קשור לכך שאני אישה ומהפריפריה, וזה לא תמיד סולל את הדרך לתפקידים בכירים, אבל מעולם לא נתתי לזה לעצור אותי".

ניסיון במגזרים העסקי, הציבורי והשלישי

מגיל צעיר נמשכה מינס לתפקידים שמצריכים ניהול, תוצאות ולקיחת אחריות. היא עזבה את העמק עם הגיוס לצבא, שם הייתה קצינה בקורסים להכנת עולים חדשים לשירות בצה"ל. מיד עם השחרור היא הייתה שותפה לפרויקט ייחודי בבית הספר רוגוזין בדרום תל אביב. במקביל, שימשה מינס חונכת, רכזת וסגנית מנהלת בפר"ח, ועד גיל 26 היא הייתה כבר עם שני תארים – בסוציולוגיה ובמינהל החינוך, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

משם היא עברה לעולם העסקי – לנהל את סניף ברליץ בראשון לציון. היא סיפרה לי ש-"המעבר לא היה טריוויאלי, כי לא היה לי אז רקע בניהול עסקי, אבל השקעתי, התאמצתי והתגברתי על הפער מהר מאוד". לאחר שנתיים היא התקדמה להיות סמנכ"לית ברשת והשלימה לימודי תואר MBA. בהמשך היא מונתה למנכ"לית ברליץ ישראל – חברה בת של החברה הבינלאומית.

במקביל, הצטרפה מינס לארגון המנכ"לים הבינלאומי YPO, בו היא משמשת חברת הנהלה, נבחרה לאיגוד לשכות המסחר, בו כיהנה ארבע שנים ותחת כנפיו הקימה את פורום נשים בקריירה ובעסקים, ומכהנת כחברת הוועד המנהל של עמותת שיעור אחר. לאחר 12 שנים בברליץ, היא שימשה במשך תקופה מסוימת כיועצת בכירה בחברת הייעוץ TACK וניהלה את התוכנית האסטרטגית לתיירות בירושלים.

מינס ציינה שלתפקידה הנוכחי – כאמור, כסגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות ונציגת הרשות ב-OECD – היא הגיעה לאחר שתמיד חלמה לבצע תפקיד משמעותי במגזר הציבורי. "אחרי שהייתי במגזר השלישי וניהלתי שנים רבות במגזר העסקי, רציתי גם תפקיד במגזר הציבורי, מתוך תחושת שליחות ורצון אמיתי לעשייה", אמרה. "רשות החברות הממשלתיות משלבת מבחינתי עשייה ציבורית עם עשייה עסקית ברמה הגבוהה ביותר. יש רפורמה בדירקטוריונים של החברות הממשלתיות, שכוללת את פיתוח הדירקטוריונים, הכשרות, הדרכות, בניית מודלים להערכת דירקטורים ועוד, כאשר נבחרת הדירקטורים היא רפורמה משמעותית ביותר. כאשר מדברים בעולם הניהול על ניהול שינוי, נבחרת הדירקטורים היא אחד השינויים המעניינים והחשובים ביותר שנעשו בשנים האחרונות".

היא ציינה ש-"עכשיו, לאחר כמעט שלוש שנים מרתקות שאני ברשות החברות הממשלתיות, אני נמצאת בצומת משמעותי, שבו אצטרך לראות אם פניי מועדות להמשך עשייה במגזר הציבורי או לחזרה למגזר העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים