אמני ישראל מכניסים את הלפטופ לעולמם – למען מורי החינוך המיוחד

יותר מ-50 אמנים ישראלים נרתמו לערב התרמה מיוחד שיתקיים ב-22 ביוני, לכבודו יצרו עבודות בהן משולב מחשב נייד במטרה לקדם את הפרויקט הייחודי של קרן אתנה להענקת מכשירי iPad למורות ולמורים לחינוך מיוחד בישראל

קרן אתנה, עמותה ללא כוונת רווח, הפועלת למעלה מעשור להעצמת המורים בישראל, תקיים ערב התרמה מיוחד לפרויקט ייחודי של הקרן, שבמסגרתו יוענקו מכשירי iPad לכלל 10,000 המורות והמורים בחינוך המיוחד בישראל.

ערב ההתרמה המיוחד יכלול מכירה פומבית של יצירות אמנות ייחודיות שנוצרו במיוחד לערב זה על ידי למעלה מ-50 אמנים מובילים בישראל ביניהם: ערן שקין, קרן שפילשר, יגאל עוזרי, בני אפרת, עתר גבע, חנוך פיבן, דוד גרשטיין, ליהיא לפיד, פרופ' רפי קרסו, בן קדישמן, רות בלוך ורבים אחרים. ערכן של היצירות ינוע בין 2,000 דולר ל-20,000 דולר.

בכל יצירות האמנות  משולבים מחשבים ניידים שיצאו משימוש ונתרמו על ידי חברות היי-טק. עבודות אלו יימכרו במסגרת המכירה הפומבית לאנשי עסקים ותורמים בארץ ובעולם, כאשר כל ההכנסות מערב זה יופנו לטובת רכישת מכשירי iPad למורות ולמורים בחינוך המיוחד בישראל.

האירוע יתקיים ביום ה', 22 ביוני, באולם הכנסים של הנהלת הבנק הבינלאומי בשדרות רוטשילד בתל-אביב, בהנחיית אמן החושים הבינלאומי, ליאור מנור.

האירוע יכלול קבלת פנים חגיגית, צפייה בסרט מרגש שהופק במיוחד לאירוע ומספר את סיפורם של תלמידים בחינוך המיוחד שהחלו לתקשר עם בני משפחותיהם לאחר שלמדו להשתמש ב-iPad, דברי פתיחה של יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד ושל אורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, לצד המכירה הפומבית המיוחדת של עבודות האמנים.

אורי בן-ארי, יועץ בכיר לנושא הערים החכמות ומייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: יח"צ

אורי בן-ארי, יועץ בכיר לנושא הערים החכמות ומייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

לאחרונה הראו מחקרים כי ה-iPad מאפשר לילדים בעלי צרכים מיוחדים לתקשר בצורה טובה יותר עם מוריהם, משפחתם וסביבתם.

כך לדוגמה מצליחים ילדים אוטיסטים, גם אלה שמעולם לא תקשרו עם הוריהם וסביבתם, לתקשר באופן מרגש ביותר.

ה-iPad מאפשר לתלמידי החינוך המיוחד דרך ביטוי חדשה וחושף בפניהם עולם קסום של טכנולוגיה מתקדמת המסייעת לצמצום פערים לימודיים ולחיזוק כישוריהם החברתיים. זוהי  הסיבה שהוחלט בהנהלת קרן אתנה להתמקד השנה במורות ובמורים לחינוך מיוחד.

קרן אתנה להעצמת מורי ישראל הוקמה לפני למעלה מעשור על ידי קבוצה של אנשי עסקים ישראלים בהנהגת בן-ארי, ששמה לעצמה מטרה לשפר את איכות החינוך ולהעצים את המורים בישראל, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

היוזמה הראשונה של הקרן (שהושקה ב-2007 בחסות משרד ראש הממשלה) היא "מחשב נייד לכל מורה". אחריה הושקו התכניות "מחשב נייד לכל גננת" ( 2012), "טאבלט לכל מורה למדעים" (2014), ו-"iPad לכל מורה לחינוך מיוחד" (2015).

עד כה העניקה קרן אתנה יחד עם שותפיה מחשבים מסוגים שונים (לפטופים, טאבלטים ומכשירי iPad ) לכ-15 אלף מורות ומורים ברחבי הארץ ב -1,240 בתי ספר וגנים ב-123 רשויות מקומיות (עיריות, מועצות מקומיות ואזוריות), בהתאם לתכניות השונות של הקרן. כל מורה מקבל גם 120 שעות של הכשרה טכנו-פדגוגית ממדריכים מקצועיים, בתמיכת משרד החינוך.

ללמוד ולהרחיב את האופקים

שותפיה של קרן אתנה כוללים את בנק מסד, הסתדרות המורים, משרד החינוך ותורמים  מהמגזר השלישי והמגזר העסקי.

הקרן שמה לה למטרה, כי עד שנת 2020, כל המורות והמורים במדינת ישראל יצוידו במחשב נייד, בשילוב הדרכה מקצועית אשר תקנה להם כלים להעצמתם כמורות ומורים מתקדמים, מתוקשבים ובעלי כלים מקצועיים להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקידם של המורות והמורים מ-"מקור ידע" – ל-"מנטור" (מנחה).

"ערב ההתרמה הוא נדבך נוסף בפעילותה של קרן אתנה למען ציבור המורות והמורים בישראל וצעד חשוב לקידום החינוך המיוחד בישראל", אמר בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

"השימוש ב-iPad פותח צוהר אל עולמם הפנימי של תלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים, ומסייע להם לשפר הן את הלמידה והן את איכות חייהם, תוך חיזוק המוטיבציה ללמוד ולהרחיב את האופקים".

בנוסף, אמר, ה-iPad משפר את התקשורת הבין-אישית עם המורות והמורים, המשפחה והסביבה ומאפשר לתלמידות ולתלמידים להתמודד בצורה טובה יותר עם קשייהם. כמו כן מאפשר ה-iPad לגלות צדדים חדשים בעולמם של תלמידות ותלמידי החינוך המיוחד, כולל מיומנויות חשיבה והבנה ברמה גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים