בא לבקר במאורת הנמר: אורי לביא, PicScout

04/09/2016 14:53
בא לבקר במאורת הנמר: אורי לביא, מנכ"ל PicScout.

לפני ימים אחדים הגיע לבקר במאורת הנמר אורי לביא, מנכ"ל PicScout.

לביא סיפר לי ש-PicScout מיישמת שיטות חדשניות מתחום הבינה המלאכותית (AI) – למידה עמוקה (Deep Learning), טכנולוגיות מתקדמות של ניתוח תמונה ואנליטיקות – בכדי לעזור לחברות וליחידים להבין את השפעת התוכן הוויזואלי שלהם.

באמצעות טכנולוגיות אלה החברה סורקת את מרחב האינטרנט, ומקבלת מיפוי מלא של מופעי התמונות ומאפייני השימוש בהן ברשת. מיפוי כזה מאפשר ניתוח והבנה של טרנדים, והשפעות על משתמשים. במילים פשוטות, החברה מפיקה בעבור לקוחותיה תובנות ויזואליות בעלות השפעה כלכלית אדירה.

מוצרי הדגל של החברה הם Insights for Everyone ו-Insights for Business. לביא אמר כי המוצרים הללו מספקים יכולות של ניתוח תוכן ויזואלי ברחבי הרשת, על מנת לוודא אפקטיביות והשפעה של תוכן זה. המוצר Insights for Business מאפשר לחברות לשמור על איכות המוצרים, בלעדיות המיתוג וההשקה, והמוצר Insights for Everyone יכול לעזור לכל צרכן, מצלם מקצועי ועד הורה שמחפש תמונות של ילדיו, להבין מי ואיך משתמשים בתמונות שלו. מוצרים אלה הם אבולוציה של מוצרים ראשונים שסיפקה החברה בתחילת דרכה בתחום של הגנה על זכויות יוצרים. המוצרים הללו בעיקר תמכו באיתור שימוש בתמונות בעלות זכויות יוצרים ברשת.

בנוסף, החברה מציעה את PicScout Visual API – שירות API שמאפשר לחברות רבות להיעזר באינטליגנציה שפיתחה PicScout לאורך שנים על מנת לשלב טכנולוגיה כזו במוצרים שלהם. מדובר בחברות במגוון תחומים, מהמגזר הביטחוני ועד למגזר הקמעוני. החברה גם מחזיקה במנוע חיפוש התמונות ברישיון הגדול ביותר בעולם.

המטה המרכזי של החברה ממוקם בהרצליה פיתוח וכולל כ-70 עובדים, ששותפים להישגים רבים. כך, לדוגמה, סיפר לביא, החברה יצרה באחרונה קשרים עסקיים עם חברות בינלאומיות כמו אדידס (Adidas) ונייקי (Nike), שמבקשות לאמץ את מוצריה.

לביא הוא בעל 15 שנות ניסיון בעולם הטכנולוגי וניכר שהוא מביא עמו גישה ניהולית ששמה במרכז חדשנות מתמדת, שמתבטאת במוצריה האחרונים של החברה. מאז שמונה לתפקיד המנכ"ל, הוא הגדיל פי ארבעה את הכנסות החברה ויותר מהכפיל את כמות העובדים שלה.

לצד זאת, שוחחנו במהלך הפגישה על הפן החינוכי בפעילותה של PicScout. לביא ציין באוזניי שהחברה מובילה תוכניות לפיתוח קריירה ותוכניות חונכות לסטודנטים, שמחזקות את הקשר בין האקדמיה לתעשייה. כמו כן, החברה יוזמת תוכנית הכשרה לבני 50+ שבאה להחזיר אותם למעגל העבודה.

המהפכה בדרך

במבט לעתיד, לביא מאמין ש-PicScout תעזור לייצר מהפכה בתחום של טרנדים ואנליזות של תמונות ו-וידיאו, ותסייע לאנשים להיחשף למידע המותאם יותר לצרכים ולרצונות שלהם. הוא חוזה שהפתרונות שלה יהוו נדבך מרכזי עבור כל חברה שתרצה ליצור קשר טוב יותר עם לקוחותיה בעזרת שימוש בתוכן ויזואלי.

"כמות המידע הקיימת בעולם, ובמיוחד תכנים ויזואליים, גדלה בצורה אקספוננציאלית", אמר לביא. "כתוצאה מכך, אנשים מוצפים במרחב הדיגיטלי וזה מייצר פער שמקשה עליהם לברור את התכנים שמעניינים אותם. המגמה היא ש-PicScout תגשר על הפער בעזרת הבנת התכנים הוויזואליים והשפעתם על אנשים ברמה הפרסונאלית, וכך תעזור להם להיחשף לתכנים מתאימים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים