"עתיד בטוח" הכשירה 400 צעירים בסיכון לקריירה יציבה בעולם ההיי-טק

לתוכנית התקבלו נשים וגברים מגיל 18 ועד 35, שנבחרו מתוך 20 ישובים בפריסה ארצית ● הקריטריונים לקבלה: משתתפים ללא בגרות, מבחני יסוד במתמטיקה ואנגלית, ובעיקר - מוטיבציה לבצע שינוי בחיים

יפעת ברון, מנכ"לית ומייסדת ITWorks

בימים אלה באה לסיומה תכנית "עתיד בטוח" של עמותת ITWorks בשיתוף הקרן למפעלים מיוחדים של ביטוח לאומי.

ביטוח הלאומי השקיע 60% מעלות הפרויקט – כשלושה מיליון שקלים, ו-ITWorks גייסה את שאר המימון.

עתיד בטוח, הינה תכנית יוצאת דופן ומשנת חיים, שהשתתפו בה 400 נשים וגברים מגיל 18 ועד 35, שנבחרו מתוך 20 ישובים בפריסה ארצית, מסחנין ועד ירוחם. הקריטריונים לקבלה לתכנית היו משתתפים שאין להם בגרות ואף בגרות חלקית, או אנשים בעלי השכלה של 12 שנות בלבד, מבחני יסוד במתמטיקה ואנגלית, והפרמטר החשוב ביותר הינו מוטיבציה לבצע שינוי בחיים.

המשתתפים השתתפו בקורסים טכנולוגיים משמעותיים בנושאים: Help Desk, הדרכה והטמעת מערכות מידע, טכנאות PC וטכנאות סלולר.

בנוסף לכך עברו המשתתפים סדנאות בנות 100 שעות לימוד של הכנה לעולם העבודה שכללו: היכרות עם המעסיקים הפוטנציאלים בסיורים מקצועיים בחברות, הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, ליווי אישי והתאמה על ידי יועצת תעסוקתית וליווי אישי של מנהלת פרויקטים.

עלות השתתפות בתכנית היא "דמי רצינות" של 500 שקלים שמוחזרים בתום התכנית למשתתף שסיים את כולה, בעוד שעלות התכנית כולה מעורכת ב-15 אלף שקלים, לכל משתתף.

השתלבות מלאה במקום העבודה

במהלך ההכשרה ליוותה עמותת ITWorks את המשתתפים באופן אישי בייעוץ ואיתור מקומות עבודה עד להשתלבותם המלאה במקומות העבודה.

גם אחר השתלבותם בתפקיד מלווה העמותה את המשתתפים בתכנית בדילמות שצצות בשטח, ליווי אישי בנושאי קידום, שכר וכל מה שקשור לקריירה החדשה שלהם.

לדברי יפעת ברון, מנכ"לית ומייסדת ITWorks, "אנו שמחים להיות הגורם שמסייע לשינוי משמעותי בחיים של 400 צעירים מרחבי הארץ. צעירים אשר מצוידים במהלך התוכנית בארגז כלים רלוונטי לשוק התעסוקה".

לדברי טניה ליף, מנהלת הפרויקט מטעם הקרן למפעלים מיוחדים בביטוח הלאומי, "הביטוח הלאומי, במסגרת מיזם נרחב לקידום תעסוקה בקרב צעירים בסיכון בגילאי 20-35, אישר את התכנית של העמותה it works , אחת מתוך 12 תכניות במסגרת המיזם". לדבריה, "הקרן למפעלים מיוחדים משקיעה משאבים מרובים בפיתוח שירותים חברתיים ניסיוניים וחדשים לאוכלוסייה בסיכון או בעלת צרכים מיוחדים, ובכלל זה שמה דגש בשנים האחרונות על פרויקטים מיוחדים של הכשרות מקצועיות ושילוב בעבודה.

לדברי אביב אטלס (34 פלוס שלושה), בוגר התכנית שעבד כמחסנאי ירקות ופירות עד לפני התכנית, "היום אני עובד בג'ון ברייס כמנהל צוות גדול של Help Desk של מערכות מידע ארציות. קשה לי להאמין שרק לפני שנתיים וחצי עמותת ITWorks שלחה אותי לראיון לעבוד כנציג. הקידום היה מהיר מאוד, אחרי חודש בלבד הציעו לי קידום לאחראי משמרת. הייתי בשוק והתגובה הראשונית שלי היתה 'לא'. לא האמנתי שאני, שעד לא מזמן לא ידעתי לפתוח מחשב ולשלוח מייל, פתאום מועמד לתפקיד ניהולי לראשונה בחיי ועוד בתחום המחשבים. מאז ועד היום קודמתי בשנה וחצי האחרונות לשני תפקידים נוספים. אפשר להגיד שחיי השתנו מקצה לקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים