באו לבקר במאורת הנמר: חמי פינצי ואמציה קידר מקבוצת ריסקו

06/01/2016 16:03
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - אמציה קידר, דירקטור שיווק עולמי בקבוצת ריסקו; וחמי פינצי, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בקבוצה

השבוע התארחו במאורת הנמר חמי פינצי, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בקבוצת ריסקו, ואמציה קידר, דירקטור שיווק עולמי בקבוצה.

השאלה שעלתה בפגישה היא: מי אמר שחדשנות היא נחלתם של סטארט-אפים בלבד?

פינצי וקידר ציינו בפניי שקבוצת ריסקו, חברה ישראלית גלובלית בתחום פתרונות אבטחה משולבים, שפועלת כבר קרוב ל-40 שנים בשוק, עשתה מהלך מהפכני וחלוצי בשוק שלה, והמציאה את עצמה מחדש. הם סיפרו שריסקו היא החברה הראשונה בעולם שהעבירה את תחום האבטחה הפיזית לענן ופיתחה קו שלם של מוצרים חדשים מבוססי טכנולוגיית ענן – מהלך שפתח אפשרויות מפתיעות ומעניינות בשוק האבטחה. זהו צעד פורץ דרך, בתחום שנחשב לשמרן יחסית מעצם הרגישות שבו.

לדבריהם, ריסקו מדורגת בחמישייה הראשונה בעולם בתחום המערכות למניעת פריצה, לצד GE ,Honeywell ,Tyco ו-Bosch. לחברה כ-700 עובדים, עם מפעל מתקדם בקריית גת ו-10 סניפים ברחבי העולם. בין העובדים בארץ יש אנשי פיתוח רבים, שכן ריסקו השתנתה מחברת אלקטרוניקה לחברה טכנולוגית המפתחת תוכנה ושירותים בענן – מתוכנות שליטה ובקרה מתקדמות למבני ציבור ומסחר, ועד ליישומי האינטרנט של הדברים ובית חכם מקצועיים במחירים שווים לכל כיס.

ריסקו עושה הכול בעצמה, מהפיתוח ועד לייצור – בישראל, ציינו פינצי וקידר. מדי שנה מייצרת החברה כ-2.5 מיליון יחידות מוצרים ונוגעת בחייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. לצד מפעל הייצור בקריית גת יש את מטה החברה בראשון לציון, שכולל את הפיתוח, השיווק והמכירות.

אווירת סטארט-אפ עם גב של חברה גדולה

מחלקת הפיתוח הפנימית של ריסקו כבר עובדת על הדור הבא של המוצרים בתחום והאורחים אמרו לי שהאווירה בחברה היא של סטארט-אפ, אבל עם גב של חברה גדולה ויציבה, שלא תלויה בגיוס הבא.

פינצי סיפר שריסקו היא היחידה בארץ שמציעה פתרון Full Service בתחומה, המשלב אפליקציה, אבטחה, וידיאו ובית חכם. המעבר לפלטפורמת הענן אפשר לחברה את הרחבת השימוש בו משירות למוצר מרכזי.

הלקוחות של קבוצת ריסקו הם מוקדי האבטחה, והיא מוכרת את מוצריה דרך מפיצים, כשהחלוקה בין השוק המסחרי לשוק המגורים בישראל עומדת על 50%-50%. החברה מובילה בשווקים המסחרי והמוסדי בישראל, ומוצריה רשומים כסטנדרט במכרזים.

לדברי קידר, באחרונה השיקה החברה תוכניות שותפים ושיווק עולמיות המנוהלות מישראל. רוב מכירות החברה מתבצעות באירופה, ובמיוחד בבריטניה. פינצי ציין שהרגולציה הקשוחה באירופה מונעת משחקנים סיניים להציף את השוק במוצרים זולים ולא איכותיים, ומאפשרת לחברות עם מוצר איכותי, כמו ריסקו, להמשיך לשגשג.

לסיום עלתה השאלה: מה החלום של ריסקו? והתשובה: החברה שואפת להתקדם בדירוג העולמי ולהפוך ליצרנית הרביעית בעולם, לחזק את אחיזתה בשוק המגורים בישראל ולהמשיך לגעת בחיי היום יום של כמה שיותר אנשים ברחבי תבל. החזון הזה, מעידים פינצי וקידר, כבר מתחיל להתגשם, בזכות המעבר לענן, שמהווה את האפשרות לפתוח את שוק המגורים באופן גורף. במקום להגיע רק לבעלי בתים פרטיים, שחייבים מערכת אבטחה, גם דירה בבניין ממוצע תוכל ליהנות ממערכת נגישה וזמינה, שבה אבטחה תהיה רק אחד מתוך היישומים השונים של הבית החכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים