בא לבקר במאורת הנמר: אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל

בא לבקר במאורת הנמר: אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל

האם תהיה אלקטל-לוסנט-נוקיה (Alcatel-Lucent-Nokia)? זו הייתה השאלה הכמעט ראשונה שהנמר הפנה לאריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) ישראל.

התשובה תינתן בעוד כמה שורות. בינתיים נספר לכם שטל מונה לתפקיד באוקטובר האחרון ומאחוריו 17 שנות פעילות בתעשייה בתפקידים בכירים, בין היתר באריקסון (Ericson) ישראל ובקבוצת בזק.

אלקטל-לוסנט היא תולדה של רכישה קודמת, מ-2006 , במסגרתה לוסנט מוזגה לתוך אלקטל אך שמרה על שמה.

האם כך יהיה גם ברכישה זו? כיצד תיראה החברה הממוזגת?
"חשוב קודם כל לציין שהעסקה עדיין לא הושלמה ונחתמה. שתי החברות ממשיכות להתנהל בנפרד לחלוטין ואף להתחרות בתחומים מסוימים. במידה שתושלם העסקה, על פי הצפי במהלך המחצית הראשונה של 2016, מדובר במהלך משמעותי מאוד ובצעד שישפיע באופן מהותי וחיובי על התעשייה כולה. המותג שיישאר בשוק יהיה נוקיה (Nokia) ונקודת הפתיחה של החברה החדשה תהיה חזקה מאוד, בעלת פוטנציאל רב להוביל בכל התחומים הטכנולוגיים המרכזיים בהם היא עוסקת ולשנות את כללי המשחק. זאת, מאחר שהחברה המאוחדת תציע את הפורטפוליו הרחב ביותר בשוק המקומי, הכולל LTE ,Fixed Broadband ,IP routing ,Optics, ענן, SDN וכמובן – שירותים מקצועיים".

"אין ספק שאלקטל-לוסנט ונוקיה משלימות זו את זו בצורה יוצאת דופן, ויש כאן פוטנציאל אדיר למכפיל כוח: מינוף החוזקות המשותפות, מובילות השוק, החדשנות והעליונות המוצרית בתחומים רבים. המיזוג יאפשר לחברה המאוחדת להגדיל את ההשקעות במחקר ופיתוח, על בסיס הון אנושי של יותר מ-40 אלף מהנדסים. מותג Bell Labs, זרוע המחקר של אלקטל-לוסנט ומקור לגאווה רבה, יישמר ויוביל את פעילות החדשנות של החברה המאוחדת".

בא לבקר במאורת הנמר: אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל

בא לבקר במאורת הנמר: אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל

"אנחנו רואים במהלך זה הזדמנות ייחודית לצמיחה משותפת ואבן דרך מאוד חשובה במסגרת המאמצים שלנו לייצר שותפויות אמיתיות, פשטות, מהירות ואמינות. כך, למשל, תקשורת אלחוטית היא תחום בצמיחה עסקית ומהלך הרכישה יספק לחברה המאוחדת את ההזדמנות להוביל אבולוציה גלובלית לדור החמישי ומעבר לו, עם פתרון הוליסטי".

כיום, אלקטל-לוסנט היא חברה מוכרת כיצרנית של ציוד תקשורת ורשתות. לחברה לקוחות בכ-130 מדינות והכנסותיה ב-2014 הסתכמו ב-13.2 מיליארד יורו. משרדי החברה בישראל נמצאים באזור ההיי-טק בכפר סבא וכוללים את מרכז השיווק, המכירות, ניהול פרויקטים, תמיכה ושירות. פעילות מרכזית שבסיסה בישראל היא CloudBand – המרכז לפתרון הענן לספקי התקשורת, שבו מפותחות טכנולוגיות שמטרתן לבנות את הדור הבא של רשתות ספקי התקשורת, ולאפשר הקמת תשתיות ענן אמינות ומהירות לעסקים וצרכנים פרטיים. CloudBand בונה, במשותף עם מפעילי התקשורת הגדולים ביותר, עתיד המבוסס על וירטואליזציה של רשתות התקשורת ומוביל אותה רון הברמן. השלוחה הישראלית של Bell Labs, בהובלתו של פרופ' דני רז, מתרכזת בבעיות הקשורות לווירטואליזציה של שירותי תקשורת וברשתות מבוססות תוכנה (SDN/NFV). בסניף הישראלי מועסקים יותר מ-200 עובדים, כמחציתם אנשי מו"פ. כך, אלקטל-לוסנט היא מהגופים הגדולים בתחום הטלקום בישראל ועם המיזוג הצפוי עם נוקיה, נוכחותה תתעצם.

מהם התחומים החמים בהם עוסקת כיום החברה בישראל?
"אחד מהם הוא הענן. בנוסף לפעילות CloudBand, אלקטל-לוסנט יצאה לשוק, שנה וחצי לפני מתחרותיה, עם פתרון הניואג' (= ענן בצרפתית). מדובר בפתרון SDN לקישוריות בין ובתוך דטה סנטרים ול-'מתיחת' הדטה סנטר לשלוחות בזמן אמת. באחרונה דובר רבות בשוק על SDN ואולם בדרך כלל, זה נעשה ברמת השקפים. פתרון הניואג' הוא מבצעי, חי ובועט בעשרות ארגונים במדינות שונות, ומאפשר להם גמישות, סקלביליות והתאוששות – וכל זאת תוך פתיחות מלאה לכל יצרני תשתיות הדטה סנטר וציודי הרשת, ובקנה מידה שלא נראה עד כה בעולם. חשוב לציין כי ארגונים אשר בנו לעצמם דטה סנטרים חוסכים משאבים רבים תודות לאוטומציה המלאה בתחומי האחסון והמחשוב. אולם, ארגונים אלה עדיין מבזבזים משאבים על הקמה ותחזוקה של רשת תקשורת ה-IP המזינה את הדטה סנטר, כיוון שרשת זו עדיין קשיחה יחסית ולא מסוגלת לנהוג באלסטיות המתאימה לדרישות המשתנות של הדטה סנטר. פתרון הניואג' מעניק גם לשכבת הרשת את האוטומציה והאלסטיות הדרושות ובכך הוא מאפשר לארגון ליהנות ממלוא יכולות מרכז הנתונים שלו. כמו כן, הניואג' מאפשר לחבר סניפים מרוחקים של הארגון למרכז באופן שהופך אותם לחלק מהענן תוך חסכון דרמטי בעלויות ההקמה והתפעול ותוך מתן שליטה מרכזית על מדיניות תעבורת המידע ברשת. אנו  עובדים כעת במרץ בסניף הישראלי על הבאת בשורת הניואג' לשוק המקומי".

איך מציעים פתרון כזה לשוק?
"אנחנו מגבשים בחברה בישראל גישת גו-טו-מרקט חדשה שתיתן מענה לזמינות ולנגישות הפתרון לקהלי היעד המקומיים".

באילו פרויקטים אתה גאה במיוחד?, שאל הנמר וכיוון לפרויקט שפורסם באחרונה להרחבה מסיבית של תשתית הפס הרחב של בזק באמצעות ציוד רשת מסוג וקטורינג של אלקטל-לוסנט, מה שיאפשר לבזק להציע קצב גבוה של 100 מגה-ביט לשנייה. טל חייך ולא הכחיש אך העדיף לספר על הפרויקט בחברת החשמל, שם הטמיעה אלקטל-לוסנט ישראל ממש בזמן האחרון מערכת בקרה ושליטה מתקדמת לניהול מרכזי של תשתית התקשורת הארצית הקריטית של החברה, בזמן שיא של כשנה לפרויקט מורכב כל כך. המערכת מבוססת פתרון OSS (ר"ת Operation Support System) לניהול לוגי של מערך תפעול הרשת, תחום בו אלקטל-לוסנט נחשבת למובילה עולמית, עם יותר מ-200 התקנות, בין היתר בחברות אנרגיה, תקשורת ותעבורה. בפעם הבאה שיהיה אירוע טבע או אחר והמתח ייפול, אפשר להיות רגועים שהתקלה תאותר במהרה ותתוקן בזמן שיא.

בסיום הפגישה רצה הנמר להבין מהיכן שאובות האנרגיות והנמרצות הכללית ששידר טל במהלך הפגישה. חוץ מהיותו רוכב אופני הרים ושטח מושבע, שמקדיש לתחביב הזה כל דקה פנויה בסופי שבוע ובחופשות, טל היה בצעירותו שחקן נבחרת ישראל בכדוריד. אם יש או אין קשר לספורט? אי אפשר לדעת. מה שבטוח הוא שיש אצל טל הרבה הנאת עשייה ואינסוף מוטיבציה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    מנכ"ל נמרץ ומוכשר שמקפיץ את אלקטל לוסנט לגבהים חדשים, עם אסרטיביות ומיקוד שכל כך צריך בשוק התקשורת.

  2. עמי

    אריק אדם מקצועי מוכשר ונעים הליכות עם חיוך תמידי. שיהיה בהצלחה!

אירועים קרובים