בא לבקר במאורת הנמר: קן צוויבל, מנכ"ל פורייה

בא לבקר במאורת הנמר: קן צוויבל, מנכ"ל פורייה

"הבת שלי אמרה לי באחרונה שמדעים זה משעמם. גם אני חשבתי כך כילד, אפילו שאבא שלי היה מדען", כך אמר קן צוויבל, מנכ"ל פורייה (Fourier Education). "אני מייחס את האמירה הזאת לגישה הלא נכונה של מערכות החינוך בעולם למקצוע המדעים. הבעיה טמונה בכך שניגשים לחינוך המדעים בשיטות שהתאימו לפני שנים – ולא לילדים של היום".

צוויבל ביקר לא מכבר במאורה וסיפר לנמר על החברה, הפתרונות שלה בעולם החינוך הממוחשב, בהם הטאבלט איינשטיין (einsteinTablet+), ומחשב לכל מורה, הפרויקט המיוחד בו נוטלת החברה חלק למתן מחשבים ניידים למורים למדעים.

"פורייה מובילה את מהפכת חינוך המדעים בעולם עם טאבלט ייחודי שפיתחה, המיועד לתלמידים ומורים למדעים", אמר. "המטרה שלנו היא להחליף את הציוד הישן, הספרים והמחברות שמיועדים ללימודי מדעים במעבדות ניידות בכל בתי הספר בארץ, ולאפשר לימודי מדעים מהנים ואינטראקטיביים, המותאמים לדור התלמידים של ימינו".

הוא סיפר כי החברה קיימת 25 שנים ומעסיקה כ-50 עובדים במשרדיה בראש העין. צוויבל נמצא בחברה מזה חמש שנים.

"אני גאה לספר כי עשרות אלפי תלמידים  מ-60 מדינות ברחבי העולם נהנים כיום מחוויית לימודי המדעים בטאבלטים המיוחדים שפיתחנו", ציין. "לפני כשנה השקנו את איינשטיין, שהוא טאבלט שמהווה פלטפורמת חינוך (חומרה ותוכנה) מהפכנית, המאפשרת לימוד מדעים בדרך מהנה וחווייתית".

מה האתגרים שעומדים בפניכם?
"המטרה שלנו היא שיפור תחום הוראת המדעים בישראל. לצערי, לימודי המדעים אינם עומדים בראש סדר העדיפויות של התלמידים, וגם של מערכת החינוך. כיום כבר ידוע כי יש ירידה בלימודי המדעים בבתי הספר ובמספר הניגשים לבחינות הבגרות. לי זה כואב אישית, כי זה המשאב הכי חשוב למדינת ישראל. ילדים הם סקרנים, צריך רק לדעת איך לעודד אותם בדרכים שמתאימות להם ולהוציא את הסקרנות הטבעית שלהם החוצה. לכן, המטרה העיקרית שלנו היא לעשות להם חיים קלים יותר עם מוצרינו".

בא לבקר במאורת הנמר: קן צויבל, מנכ"ל פורייה

בא לבקר במאורת הנמר: קן צוויבל, מנכ"ל פורייה

מה מיוחד באיינשטיין?
"מדובר במחשב שהוא מעין מעבדת מדעים ידידותית ומתקדמת. הוא מצויד בשמונה חיישנים מובנים למדידת לחות, קצב לב, טמפרטורה, אור, קרינה, קול, מד תאוצה ומיקום (GPS). חלק מהחיישנים, כמו ה-GPS, מתבססים על יכולות שקיימות כיום בסמארטפונים ובטאבלטים אחרים. חיישנים אלה מזרימים מידע ונתונים לטאבלט, ומתקבל מידע המוצג בצורה גרפית על הצג בזמן אמת. בכך נוצרת חוויה אינטראקטיבית של חקר, לימוד ויצירה. עם יכולת לצרף עשרות חיישנים חיצוניים וסטודיו גרפי ליצירה ושיתוף של ניסויים, איינשטיין מבטיח אינספור אפשרויות ללימוד מדעים בדרך מהנה, שמעודדת את התלמידים לחקור ולהתנסות. מערכת עיבוד הנתונים תומכת במגוון שפות, ובהן עברית, אנגלית, ספרדית וסינית. כבר כיום משלבת פורייה יכולות רשתות חברתיות, כך שתלמידים ומורים מכל העולם יכולים לשתף בהן תוצאות ניסויים מתמשכים עם חבריהם, מה שמגביר את ממד העניין וההנאה".

צוויבל ציין כי "לחברה, שקרויה על שם המתמטיקאי הצרפתי ג'וזף פורייה, פיתוחים נוספים, הכוללים מארז קומפקטי של שישה חיישנים (Einstein LabMate), שמתחבר אלחוטית לכל אמצעי קצה – מחשב נייד, טאבלט, סמארטפון וכדומה – והופך אותו למעבדת מדעים ידידותית, אינטראקטיבית ומתקדמת. אפליקציות למכשירים השונים זמינים להורדה בחנויות היישומים App Store ,Google Play וזו של Windows 8.1".

האם הטכנולוגיה שלכם מתאימה גם לילדים צעירים?
"לגילאים הצעירים אנחנו מציעים אפליקציה מיוחדת הכוללת עשרות סרטי אנימציה אינטראקטיביים, באמצעותם הילדים יוצאים להרפתקאות. במסגרת זו מתנסים הילדים במצבים מדעיים שונים, מבצעים ניסויים מגוונים המשלבים לימוד והנאה. זאת ועוד, כל אחד יכול לפתח את סרט המדע האינטראקטיבי שלו, באמצעות התוכנה החופשית. לדוגמה, באחת האפליקציות הילדים נקראים לסייע לגיבור על להציל את כדור הארץ. הילדים לוקחים חלק בסרט אנימציה חווייתי, במהלכו הם נדרשים לבצע הפעלות חקר מדעיות, כגון: בדיקת אטימות קרינה עבור גלימות לגיבור העל. בדרך זו הופך הילד למדען צעיר, המשתמש בטאבלט שלו לפעילות מעשירה ומרחיבת אופקים (מבלי לפגוע באפליקציות כמו Candy Crush)".

האם יש לכם שותפים בישראל?
"מתוך תחושת שליחות לשיפור לימודי המדעים בישראל, חברנו למשרד החינוך, קרן אתנה ובנק מסד, ובאמצעות תוכנית ייחודית, הטאבלט איינשטיין מוענק למורי מדעים בכל הארץ. במהלך שנת הלימודים הנוכחית חולקו עד היום כ-600 טאבלטים למורי מדעים בכל המגזרים ומחוזות החינוך. את חבילת החומרה והתוכנה שתורמת פורייה משלים משרד החינוך, שמעניק לכל מורה 60 שעות הדרכה מקצועית. במסגרת ההדרכה לומדים המורים כיצד לייצור מגוון ניסויים והפעלות ללימודי מדע, המותאמים לכל טווח הגילאים, מכיתה א' ועד לתלמידי חמש יחידות מדעים. מטרת התוכנית היא להעצים את מורי ישראל באמצעות טכנולוגיות לימוד. לשם כך התאמנו  את הפיתוח והייצור לצרכי משרד החינוך, כך שאת הטאבלט ניתן לחבר לחיישנים למטרות ניסויים בתחומים ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, איכות המים, גוף האדם, אלקטרוניקה, מדעי כדור הארץ ומדעי הסביבה. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת וילדינו צמודים למסכים ולחידושים, מעבדות בית הספר נראות מיושנות ולא רלוונטיות ולכן, חשוב לשדרגן ולהתאימן לעולם הטכנולוגי של היום. המטרה שלנו היא להחליף את ציוד המעבדות המיושן, הספרים והמחברות במעבדות מתקדמות שמתאימות לילדים של ימינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים