Bell Labs משיקה מעבדות בישראל – חלק ב'

אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) ישראל, ופרופ' דני רז, מנכ"ל Bell Labs ישראל, הזמינו בכירים בתעשיות התקשורת, ההיי-טק וההון-סיכון, במגזר האקדמיה ובמגזרים הציבורי והממשלתי לאירוע ההשקה של Bell Labs ישראל. האירוע התקיים בקריית ההיי-טק עתיר ידע בכפר סבא. לרגל ההשקה, הגיע לארץ מרקוס וולדון, נשיא Bell Labs העולמית.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

ארבעה פרופסורים סביב פרופ' יוסי מטיאס (במרכז), מנהל מרכז הפיתוח של גוגל (Google) ישראל, שעבדו בשלב מסוים בחייהם ב-Bell Labs בניו-ג'רזי. מה שמכונה Alumni.

פרופ' מטיאס (משמאל) עם פרופ' יעקב זיו, בוגר Bell Labs ומפתח אלגוריתם דחיסת המידע למפל-זיו.

מרקוס וולדון, האנגלי שהתמנה לנשיא מעבדות בל וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), מספר שעם כניסתו לתפקיד, לא מזמן, הבקשה הראשונה שנעתר לה בשמחה הייתה הקמת מעבדת בל הראשונה מחוץ לארצות הברית. הוא עשה זאת לא במולדתו, בריטניה, אלא בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא ש-Bell Labs מעסיקה את הטובים והמבריקים ביותר, ובישראל יש הדחף לייזום, להצליח ולהגיע לקצה הטכנולוגיה. לדעתו, ישראל תיהנה גם מכך שלאחר הקמת המעבדות, לא יפותו עוד מהנדסים מקומיים לעבור לניו-ג'רזי. הנהלת המעבדות הבינה שדווקא מגוון תרבויות בו יעבדו מהנדסיה יוסיף ליצירתיות, יותר מקיבוץ כולם לאותו מקום. וולדון סיכם את דבריו ואמר: "המעבדות של Bell Labs ישראל יתרמו תרומה מכרעת למו"פ של החברה ואף יובילו אותנו לפרסי נובל נוספים"

פרופ' דני רז, בוגר Bell Labs, שפתח ונעל את האירוע, ציין כי לשיטתו, יש ל-Bell Labs ישראל שלוש רגליים: המצויינות האקדמית הישראלית, רוח הסטארט-אפים הישראלית ושיטות המחקר והפילוסופיה של החברה העולמית.  הוא הוסיף: "ללכת בשבילי ענקים זה לא קל, אבל כמו האוורסט, האתגרים שם ואנחנו רוצים לתקוף אותם. המשימה שלי ושל Bell Labs ישראל היא להניח עוד אבן על שביל הענקים הזה, שיוביל אותנו לעתיד טוב ובטוח יותר".

אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר שהסינרגיה בין Bell Labs לישראל תוביל את שני הצדדים לחדשנות ולהצלחה כלכלית, ובערב ההשקה הונחה אבן פינה להצלחה. ברגר בירך גם את אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל, על כניסתו לתפקיד החדש וציין כי הוא בטוח שהחברה בישראל תגיע בהובלתו לשיאים חדשים.

מברך: דור סקולר, שהקים את פעילות הענן של אלקטל-לוסנט העולמית בישראל והחליט לפרוש בחודש שעבר, לאחר שהוחלט להטמיע את הסטארט-אפ שהקים, CloudBand, בתוך החברה.

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים