השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ה'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

רפואה. התחום הראשון בו ווטסון והמחשוב התבוני נקלטו בתודעת התעשייה, מאחר שהמפגש בין הפציינט לרופא התקצר ביותר, עד שאי אפשר לאתר מה מקורה האמיתי של התלונה בהתבססות עליה בלבד. כאן נחלץ ווטסון בעל יכולת הסריקה האדירה והמהירה של הנתונים לעזרת הרופאים ומציל אותם ממכת המדינה המתמצית בנתון ששליש ממקרי המוות בבתי החולים (בארצות הברית) נובעים מטעות באבחון.

התעשיות. ווטסון טוב במחשובו התבוני לתעשייה אדירת הנתונים, שמשתנים ונאגרים בקצבי שיא. כיום, 90% מהמידע הנאגר במחשבים הוא בן שנתיים בלבד. ווטסון טוב לפיננסים, למשפט, לאלקטרוניקה, למחצבים, לתקשורת, לתיירות ולמעשה לכל מגזר, וזה יילך ויגבר ככל שעלות השימוש בו תרד. הדבר קורה בכל רגע. היסטורית, ב-1981, כשהוכרז על ה-PC, הוא עלה 5,000 דולר. כיום יש טבלטים ב-100 דולר, וטרם נאמרה המילה האחרונה.

חשוב. הדרך החדשה לחשוב. שנים יבמ זוהתה עם הסיסמה Think, שתורגמה לכל שפה בכל ארץ בה פעלה. עכשיו יבמ עצמה חייבת לחשוב איך להמציא את עצמה מחדש. אז היא מנסה להראות שהיא מצאה את הדרך לחשוב מחדש על הדרך בה אדם נעזר במחשב, במקום שהמחשב רק יחליף אדם. זו תמצית המחשוב התבוני.

הצצה כפולה. רומטי משתמשת במשקפיים לקריאה מקרוב ומקווה מאוד שתמצא את המשקפיים שיראו לה גם רחוק – אל עתיד התעשייה ומי יעמוד בראשה. כמובן שמי שעולה בראשה היא יבמ.


50 שנה. ד"ר קלי מציג את הישגי לימוד המחשב לחשוב כיצור תבוני. לפני 50 שנה, הישג היה ללמד את המחשב לשחק, שילמד לא רק את הכללים אלא גם לשפר את עצמו.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

לחלק ג' לחץ כאן

לחלק ד' לחצו כאן

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים