באו לבקר במאורת הנמר

נצפו מימין: ברק רגב הוותיק יותר ולצידו ניר חינקיס, הרכש החדש יותר

פעם הם באו לעבודה במלוא המרץ, וזה היה במיקרוסופט (Microsoft), ועכשיו הם עושים זאת בגוגל (Google). ברק רגב עבר לגוגל כבר לפני כמה שנים, ועתה הוא מנהל את שירותי הענן לארגונים לאזור MEA ממושבו בלונדון. ניר חינקיס הגיע לחברה עבר רק באחרונה והוא משמש מנהל שותפי ענן באזור – ומדווח לרגב.

גוגל, שהחלה בענן כבר לפני כ-20 שנים וממשיכה לספק שירותים בתחום, נמצאת בעיצומו של קרב אדירים מול מספר חברות: אמזון (Amazon) היא מובילת שירותי הענן, מאז שעלתה על הרעיון לספק לעולם תשתיות מחשוב בענן. היא הקימה מרכזי נתונים אדירים על מנת לספק את שיא הביקוש לקניות אצלה, שמתרחש בשבוע אחד בשנה – זה של הכריסטמס; מיקרוסופט הבינה שעתידה הוא בענן (ובמובייל תחילה, כפי שסטייה נדלה, מנכ"לה הטרי, הצהיר באחרונה); יבמ (IBM), מלכת המחשוב הארגוני מעל 100 שנים, שרק באחרונה, למרות כוונותיה והצהרותיה, הצליחה למצב עצמה כמתחרה ראויה, לאחר שרכשה את  SoftLayer; וגם HP, שמבינה שהיא חייבת להצליח בהצעת פלטפורמת ענן. אלה ספקיות תשתיות ושירותי ענן ציבוריים, שחלקן מספקות גם טכנולוגיות אחרות, כמו עננים פרטיים. השוק רותח.

רק באחרונה שינתה גוגל את המיצוב שלה ושינתה את שמו של השירות שלה מ-Google Enterprise  ל-Google for Work. מה יש בשירות החדש? כל מה שהכרנו בגרסה הקודמת ויותר. Google for Work מאפשר לארגונים "לעבוד כפי שהם חיים", באספקת שירותי האינטרנט שגוגל פיתחה עבור מיליארדי משתמשים, והוספת תכונות וכלי בקרה הדרושים לארגונים. השירותים כוללים בין היתר את Google Cloud Platform – שירות מבוסס תשתית המאפשר לה לספק שירותי אינטרנט דוגמת מנוע החיפוש ויוטיוב (YouTube). כעת הוא מאפשר למפתחים לבנות ולהריץ אפליקציות ל-ווב, למכשירים ניידים או לפתרונות קצה, על גבי תשתית זו.  הפלטפורמה מאפשרת לשלב שירותים שונים, כגון עיבוד נתונים, אחסון וניתוח מידע.

Google Apps for Business הוא שירות שמספק  לעובדים תשתית דואר אלקטרוני, אחסון, יומנים, עריכת ושיתוף מסמכים, שיחות וידיאו ועוד.  הכלים מאובטחים, ניתנים לניהול ושליטה מרכזיים, ומלווים בתמיכה מקיפה.

Google Maps and Earth for Business – השירותים המפורסמים מוצעים בגרסה עסקית, שמעשירה את יכולתו של העסק להפיק תובנות משילוב המידע המצוי בו עם מידע גיאוגרפי, תוך שימוש בממשק גרפי מתוחכם אך קל לתפעול.

Google Search for Work – יכולות החיפוש של גוגל נרתמות לאיתור מידע בידי עובדים ולקוחות מתוך מאגרי המידע הפנימיים והפומביים של הארגון, באמצעות מוצר חומרה ייעודי או שילוב מנוע החיפוש בקוד האתר.

לסיום, כמה מספרים על העולם הגוגלי בענן, אליבא דגוגל עצמה: 190 מיליון משתמשים פעילים בחודש ב-Google Drive – בבית, בעבודה ובבתי ספר; 1,800 איש נרשמים לשירות זה מדי שבוע; חמישה מיליון עסקים משתמשים באפליקציות של גוגל; יותר מ-60% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) משתמשות ומשלמות עבור אחד ממוצרי גוגל לארגונים; 44% מה-100 FTSE  עברו לגוגל (נכון לנובמבר 2013); יותר מ-50% מהעסקים שמשלמים לגוגל ממוקמים מחוץ לארצות הברית; מדי יום, אלפי לקוחות עוברים משרתי Exchange לגוגל; מיליון כרומבוקים נמכרו ברבעון השני של 2014; וביוני הגיעה החברה ליעד של 95% שביעות רצון לקוחות ה-APPS – שיפור מ-80% לפני שנתיים.

נצפו מימין: ברק רגב הוותיק יותר ולצידו ניר חינקיס, הרכש החדש יותר

נצפו מימין: ברק רגב הוותיק יותר ולצידו ניר חינקיס, הרכש החדש יותר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים