אבי עסיס, מנכ"ל WideLink: "על המנמ"ר להיות מנהל החדשנות הארגוני"

"המנמ"ר עוסק יותר מדי בתחזוקת הקיים - וצריך להפוך את הפרדיגמה", אמר עסיס במפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים

אבי עסיס, מנכ"ל Widelink. צילום: קובי קנטור

"מערכות ה-IT הישנות, בכלל זה מערכות ה-Legacy, הופכות למשקולת על צווארו של המנמ"ר. הוא עוסק יותר מדי בתחזוקת הקיים ויש לו מעט מדי זמן לעסוק בחדשנות. נדרש להפוך את הפרדיגמה, על מנת שהמנמ"ר יביא ערך עסקי לארגון. זה ייעשה על ידי שימוש בכלים וטכנולוגיות חדשות, בין השאר מחשוב ענן", כך אמר אבי עסיס, מנכ"ל WideLink.

עסיס דיבר אתמול (ב') בפתח מפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים. הפורום התכנס במלון שרתון בתל אביב לדיון בנושא "מיקומו של המנמ"ר בעידן הדיגיטלי החדש", והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ועסיס.

בדבריו הביא עסיס כמה דוגמאות של ארגונים ששינו את התהליכים העסקיים שלהם, כך שייעשה ניצול של ה-IT. ביניהם נמצאים בנק לאומי, שהשיק אפליקציית מובייל שמאפשרת ללקוח לעמוד ליד כספומט ולמשוך ממנו כסף בלי להשתמש בכרטיס אשראי, "ועיריית תל אביב, שהופכת לעירייה דיגיטלית: בחלק מהתהליכים שהיא מבצעת נעשה שימוש בכרטיס העירייה".

"ארגונים מנצלים את הטכנולוגיה לשיפור תהליכים עסקיים", אמר עסיס. "מנגד, מתחוללת מהפכה במסגרתה המוצר עצמו הופך לדיגיטלי". הוא ציין כי "איום נוסף על המנמ"ר מגיע מכיוונם של מנהלי השיווק בארגונים, שצורכים IT באופן עצמאי – שלא דרכו". עסיס ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו "עד 2017 נגיע למצב בו תקציבי ה-IT של מנהלי השיווק יהיו גדולים מאלה של המנמ"רים, ויתקבלו יחסי גומלין של מתח ואהבה-שנאה בין המנמ"ר לסמנכ"ל השיווק".

אופיר זמיר, מהנדס מכירות אזורי בכיר ב-VMware

אופיר זמיר, מהנדס מכירות אזורי בכיר ב-VMware

הוא ציין כי "החלק המקצועי יעבור כולו מהמנמ"ר למנהל הדיגיטלי הארגוני ולכן, המנמ"ר צריך להיות מנהל החדשנות בארגון". עסיס סיים בציטוט של צ'ארלס דארווין: "לא החזקים שורדים ולא החכמים – אלא אלה שעושים שינוי ומסתגלים אליו".

"האתגר: לשלב בין הענן הפרטי לציבורי"

דובר נוסף במפגש היה אופיר זמיר, מהנדס מכירות אזורי בכיר ב-VMware. הוא אמר כי 80% מהשרתים בארגונים בישראל הם וירטואליים – נתון גבוה מהמצב בעולם באופן כללי. לדבריו, VMware שמה לה למטרה לספק למנמ"רים תועלות עסקיות מהדטה סנטר מוגדר התוכנה (SDDC), תוך הגדלת רמת הניצולת והיעילות ממנו. כך, ציין זמיר את משפחת ה-EVO, שהושקה באחרונה בכנס של ענקית הווירטואליזציה בסן פרנסיסקו, שלדבריו מספקת "פתרון Hyper Converge מבוסס שרתים, בנוסף לתוכנת SDDC מלאה של החברה. היתרון של הפתרון הוא בהפעלה של דטה סנטר שלם בתוך פחות מרבע שעה ותאימות מלאה לרכיבים של הדטה סנטר מונחה התוכנה".

זמיר מנה "אתגר נוסף במסגרת ה-IT החדש: היכולת לשלב בין ענני המחשוב הפרטי והציבורי, והיכולת ליצור ולקבל ענן בן כלאיים, כך ששני העננים ייראו אותו הדבר עם יכולת גיבוי וניהול. הענן הציבורי ייראה כהרחבת הענן הפרטי".

הוא סיים בציינו את רכישת AirWatch, שנעשתה לפני כמה חודשים. הנרכשת מטפלת בעולם ניהול הרכיבים הניידים בארגון, MDM ובאבטחתם. "מטרתנו היא לתת מסגרת עבודה ניידת מאובטחת, עם חוויית משתמש זהה", אמר זמיר.

"המנמ"רים מתרגשים מחידושים שתרומתם לעסק אפסית"

גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק, ושעבר מנמ"ר שירותי בריאות כללית ופרטנר, אמר כי "אנחנו, המנמ"רים, מתרגשים מחידושים טכנולוגיים שתרומתם לעסק היא אפסית. האתגר האמיתי הוא לשנות את שורת הרווח הארגונית ולהביא למצב המיטבי מבחינה עסקית. יש להקטין את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות, וכך למקסם את היתרון היחסי של הארגון, שנובע מה-IT".

גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק

גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק

הוא ציין כי מגמת ה-BYOD "עלולה להסב נזק אבטחתי לארגון, אם המנמ"ר אינו מבין את המשמעות העמוקה שלה. זה נובע בין השאר מהכנסת אפליקציות שהורדו בבית למרחב הטכנולוגי הארגוני".

לדבריו, "המעורבות של המנמ"ר ב-IT הולכת ופוחתת, ורוב אפליקציות המובייל נעשות בהובלת אגף השיווק ולא ה-IT. כך המנמ"ר הופך ל-'קבלן' ומעמדו שוב משונמך – מהאסטרטגי לזה הטקטי. השיווק הוא זה שמוביל את ה-IT כי ה-IT מייצג את ה-'כבדות' ואיבד את החדשנות".

"מי שלא נערך לקראת שבת, שלא יתפלא אם הוא מוצא את עצמו אוכל מזון קר", סיכם גילאון. "מעט ארגונים הטמיעו מערכות MDM, מעט ארגונים גיבשו אסטרטגיה להתמודדות בעולם המובייל ובמעט ארגונים המנמ"רים נטלו את ההובלה הדיגיטלית. אולם, לא צריך להתייאש: זה תחום קשה ללימוד ומסובך, אבל על המנמ"רים להיכנס אליו, על מנת שיהיה להם יתרון לעומת המתחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים