טלדור הקימה מערכת מידע גיאוגרפית לקופת חולים מאוחדת בפרויקט בהיקף חצי מיליון שקלים

הפרויקט החל במחצית 2013 והשלב הראשון שלו הסתיים שבוע שעבר ● המערכת משרתת מאות מעובדי הקופה, ובשלב מאוחר יותר תשרת את מטופליה

קבוצת המערכות בטלדור הקימה מערכת מידע גיאוגרפית, GIS, לקופת חולים מאוחדת. הפרויקט החל במחצית 2013 והשלב הראשון שלו הסתיים שבוע שעבר. היקפו הכספי עומד על חצי מיליון שקלים.

מערכת המידע הגיאוגרפית משרתת מאות מעובדי הקופה, ובשלב מאוחר יותר תשרת את מטופליה. מערכת ה-GIS תסייע לקופת חולים מאוחדת בניתוח, עיבוד ותצוגת נתונים עסקיים באמצעות שימוש במימד הגיאוגרפי. המימד הגיאוגרפי יעזור לבצע פעולות אלו ויתמוך בקבלת החלטות ניהוליות, דוגמת החלטה על פתיחת מרפאה חדשה על בסיס חתכים דמוגרפיים שונים, או קבלת מידע על מיקומי מוסדות של קופות מתחרות, מימדים גיאוגרפיים הקשורים לנטישת לקוחות ועוד.

השלב השני, שהחל בימים אלה וצפוי להסתיים בעוד שלושה חודשים, מטפל בממשקים למערכות ה-IT השונות במאוחדת. קופת חולים מאוחדת היא השלישית בגודלה בארץ ומספקת שירותים ליותר ממיליון לקוחות.

בהיבט הטכנולוגי, המדובר במערכת פרי פיתוח פנימי של טלדור, המבוסס על טכנולוגיית SQL server spatial וטכנולוגיית אוטודסק (Autodesk). בין השאר מחוברת המערכת למערכת ה-BI הקיימת במאוחדת, מסוג קוגנוס (Cognos) מבית יבמ (IBM), לטובת הפקת דו"חות שונים עבור אנשי השיווק בקופה.

אייל אריאלי, מנהל מחלקת מידע ארגוני, קופת חולים מאוחדת, אמר כי "אנו מאמינים כי ישנה חשיבות גבוהה בשימוש מערכת כזו בכל ארגון עסקי. המערכת תאפשר לנו כארגון לנתח מידע רלוונטי ועל פיו לקבל החלטות ניהוליות משמעותיות".

רן צחורי, מנהל תחום GIS בקבוצת מערכות, טלדור, הוסיף כי "בקופת חולים מאוחדת הבינו את החשיבות שבשימוש במערכת GIS. המערכת הוקמה במהירות רבה ותעמוד לשירות המשתמשים בארגון מיידית. מערכת המידע הגיאוגרפית הארגונית תסייע למאוחדת גם בניהול נכסיה ומשאביה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים