מועצת הכבלים והלוויין: יש להחיל בעתיד רגולציה על תכני אינטרנט הדומים לשידורי הטלוויזיה

העיקרון שינחה את הרגולציה, לפי ההמלצות שהוגשו הבוקר למשרד התקשורת, יתבסס על התוצר ולא על אמצעי ההפצה והקליטה ● ואולם, חברי הצוות המקצועי שבחן את הנושא הסכימו, כי טרם הבשילו התנאים להחלת הרגולציה על המדיה החדשה ● המועד לתחילת החלת הרגולציה עדיין לא נקבע, אך ההמלצות מציינות שהוא יוקדם במקרה שבו יתערער המודל העסקי והבסיס הכלכלי של המשדרים המסורתיים

יש להחיל רגולציה על תכני אינטרנט הזהים או דומים ביותר בתכונותיהם ובאיכותם לשידורי הטלוויזיה, אך לא כעת – כך על פי צוות מקצועי של יועצים שהגיש הבוקר (ג') את המלצותיו לשר התקשורת. הצוות, שמונה ב-2009 על ידי השר התקשורת – משה כחלון, פעל בראשות ניצן חן – יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ועדן בר טל – מנכ"ל משרד התקשורת. המועד לתחילת החלת הרגולציה עדיין לא נקבע, אך ההמלצות מציינות שהוא יוקדם במקרה שבו יתערער המודל העסקי והבסיס הכלכלי של המשדרים המסורתיים.

העיקרון שינחה את הרגולציה, לפי ההמלצות, יתבסס על התוצר (שידורים "מעין טלוויזיוניים") ולא על אמצעי ההפצה והקליטה. ואולם, חברי הצוות הסכימו כי טרם הבשילו התנאים להחלת הרגולציה על המדיה החדשה. עם זאת, הרוב סבר שחייבים לקבוע את מפת הדרכים לשוק, על מנת שכל השחקנים יוכלו לתכנן את צעדיהם ולדעת מתי ועל פי אילו קריטריונים יחיל הרגולטור כללים וחובות על השחקנים בשוק.

בנוסף, ממליצים חברי הצוות להקים צוות יישום, בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים – לרבות משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין, רשות השידור, הרשות השנייה ועוד – לצורך בחינת הרגולציה הקיימת הנוגעת לעולם השידורים הנוכחי והתאמתה לעולם השידורים המתהווה.

הצוות אף קבע אמות מידה ואבחנות לגבי סוגי התכנים המופצים באמצעות האינטרנט שלגביהם יהיה מקום להחלת כללי רגולציה, כמו למשל: אם השירות עומד בפני עצמו, או אם השירות מיודע לציבור הרחב, או כזה הכולל תוכניות אשר מטבען מתחרות על קהל צופי הטלוויזיה, ועוד.

"לצופה לא משנה באיזו דרך הוא מקבל את השידורים שלו, בין אם באמצעות חיבור ללוויין, לכבלים או לאינטרנט – אך חשוב לו שתוכני הטלוויזיה שהוא מקבל בביתו ישמרו על 'המרחב המוגן' שלו. ועל כן, עלינו להתעסק בעיקר ולא בטפל – שהוא הגנה על התוכן הטלוויזיוני בלא קשר לפלטפורמה שעליה התוכן משודר", אמר חן עם פרסום ההמלצות.

"הדו"ח מהווה אבן דרך ראשונה להתמודדות עם הצורך להתאים ולעדכן את הרגולציה הקיימת בתחום השידורים המסורתיים והתאמתה לעולם המתהווה של אספקת מדיה חדשנית ומגוונת על גבי האינטרנט", אמר בר טל.

ההמלצות שהוגשו מהוות את דעת רוב חברי הצוות, לבד משני נציגים של משרד התקשורת: עו"ד נגה רובינשטיין – היועצת המשפטית של משרד התקשורת, וד"ר אסף כהן – סמנכ"ל בכיר לכלכלה ותקציב במשרד התקשורת.

רובינשטיין ממליצה בעמדתה שלא לכפות את ההסדרים המסורתיים שהותאמו לשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית על שידורי הטלוויזיה ברשת, ולא לייצר ביניהן הרמוניזציה. ד"ר כהן ציין בעמדתו, כי יש לגבש כללי רגולציה חדשים, המתאימים למצב עתידי שבו שידורי הטלוויזיה באינטרנט יהוו חלופה לטלוויזיה המסורתית. במקביל, ממליץ כהן, בין היתר, לאפשר הקלות רגולטוריות לחברות הכבלים והלוויין ככל שתגבר מידת החליפיות בין שירותים אלה לשירותי צריכת השידורים באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים