הפיצול בישראל: דרור אברמוב יעמוד בראש HP Inc; דיוויד לנדר יכהן כמנכ"ל HPE

הפיצול ייכנס לתוקף מחר (ב'), לאחר שמג ויטמן תלחץ על ה-"גונג" בפתיחת המסחר בניו-יורק ● לנדר היה עד כה מנכ"ל HP ישראל ואברמוב - מנכ"ל חטיבת ההדמיה וההדפסה שלה

HP - חברה מאוחדת, עד מחר. צילום: BigStock

דרור אברמוב יעמוד בראש .HP Inc ישראל ודיוויד לנדר – בראש HPE (ר"תHewlett-Packard Enterprise) ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. המינויים מגיעים בעקבות פיצולה של HP לשתי חברות, שעתיד להתרחש מחר (ב'). במסגרת הפיצול, עברו אנשי שתי החברות החדשות לעבוד בקומות שונות במטה החברה ברעננה.

HP הודיעה רשמית על הפיצול באוקטובר בשנה שעברה. הוא ייצא לדרך מחר בבוקר (שעון ארצות הברית), אז מג ויטמן, עד כה מנכ"לית החברה המאוחדת וממחר מנכ"לית HPE העולמית, תפתח את המסחר בבורסת NSYE בניו-יורק ותצלצל בפעמון. יצוין כי מאז תחילת השנה ירדה המנייה של HP ב-30%.

HPE תעסוק במחשוב ארגוני (שרתים, אחסון, רשתות, תוכנה ושירותי ייעוץ) ו-.HP Inc – במחשוב אישי ומדפסות. ויטמן תהיה נשיאת ומנכ"לית החברה שתפנה לארגונים ודיון ווייסלר יעמוד בראש החברה שתפנה למגזר הפרטי-צרכני. לכל אחת משתי החברות צפוי מחזור מכירות שנתי של 50 מיליארד דולר.

דיוויד לנדר, המנכ"ל החדש של HPE ישראל

דיוויד לנדר, המנכ"ל החדש של HPE ישראל

יצוין כי הפיצול העולמי כרוך בפיטורי אלפי עובדים. בשלב זה, כך נודע לאנשים ומחשבים, לא צפויים פיטורים משמעותיים בישראל. בסך הכול, HP פיטרה בעשור האחרון ברחבי העולם יותר מ-100 אלף עובדים.

בראיון לניו-יורק טיימס (New York Times) שפורסם בסוף השבוע אמרה ויטמן כי "אנחנו משאירים מאחור חברה שהייתה גדולה מאוד, שהריצה שני קווי עסקים שהיו שונים מאוד. אנחנו יוצרים שתי חברות גדולות חדשות, עם יכולות אמיתיות לשנות דברים".

500 עובדים בצוות ההיערכות לפיצול

מאז ההודעה על הפיצול באוקטובר אשתקד העסיקה HP צוות שמנה 500 עובדים לצורך היערכות לקראתו. הצוות ביצע יותר מ-300 אלף בדיקות תקינות של מערכות החברה, ופיתח 75 אלף ממשקים ו-2,800 יישומים לטובת מחשבי שתי החברות החדשות. המסר בפעילות זו, לדברי בכירי HP, הוא ש-"מיכון הוא דבר קשה, אך אפשרי והכרחי להישרדות של חברות כיום".

אנליסטים ציינו כי החברה לא ידעה להתמודד עם המגמות החדשות בעולם הטכנולוגי, ובראשן טלפונים חכמים ומחשוב ענן. "HP פספסה את הופעתה של רשת האינטרנט והחמיצה את עליית המחשוב הנייד", אמר פיטר בוריס, אנליסט מפורסטר (Forrester).

דרור אברמוב, המנכ"ל החדש של HP Inc

דרור אברמוב, המנכ"ל החדש של HP Inc

עוד ציינו האנליסטים שורת החלטות ניהוליות כושלות של קודמיה של ויטמן: אחת מהן היא קרלי פיורינה, שכיום מתמודדת על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית וששימשה מנכ"לית HP בין השנים 1999-2005. הייתה זו תקופה סוערת, שבמהלכה החברה רכשה את קומפאק (Compaq) תמורת 25 מיליארד דולר בעסקה שלא הוכיחה את עצמה ונאבקה עם קריסתה של בועת האינטרנט.

מחליפה של פיורינה, מארק הרד, היה אהוב על בעלי המניות של החברה, מכיוון שערך קיצוצים, בעיקר במו"פ, אלא שסופו שעזב אותה בבושת פנים ב-2010, לאחר שהסתבך בשערוריית מין ודיווח כוזב על הוצאות אישיות. הרד עבר לאורקל (Oracle) ומשמש שם כיו"ר וכמנכ"ל משותף.

ליאו אפותקר, המנכ"ל הבא, יזם באוגוסט 2011 את רכישת אוטונומי (Autonomy) תמורת 10.25 מיליארד דולר – סכום שייצג שווי של 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה. בדיעבד, הייתה זו טעות שעלתה לענקית המחשוב מיליארדים. בנובמבר 2012 הטילה HP פצצה פיננסית והודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות בחברה הנרכשת, טענו ב-HP. ועדה שבדקה את טענותיהם של בעלי המניות של HP קבעה כי אפותקר ואנשי מקצוע נוספים התרשלו בעת ולפני הרכישה וכי עובדי אוטונומי הונו את החברה. עד היום מתנהלים בנושא משפטים שונים בגובה מיליארדים.

מה בישראל?

אברמוב מונה במאי 2010 לתפקיד מנכ"ל חטיבת ההדמיה וההדפסה של HP. לפני כן שימש במשך 3.5 שנים כ-CFO של החברה בישראל. בטרם הצטרף אליה, הוא מילא תפקידים בכירים בתחום הכספים באפלייד מטריאלס (Applied Materials), בהם מנהל הכספים שלה בישראל ובבריטניה. קודם לכן הוא שימש כסמנכ"ל הכספים של אווייה (Avaya). אברמוב הוא רואה חשבון ומוסמך במנהל עסקים, ויש לו תואר ראשון בפיזיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב.

בפברואר 2014 קרתה דרמה ב-HP ישראל: לאחר שבועות של שמועות בדבר זהות המנכ"ל הבא של הסניף המקומי החליטה החברה כי תמנה לתפקיד מישהו מבחוץ – את דיוויד לנדר, סגן נשיא ב-HP העולמית. במסגרת תפקידו האחרון הוא שימש כאחראי למימוש הברית האסטרטגית של החברה עם אלקטל לוסנט (Alcatel Lucent). הצנחתו של לנדר למנכ"ל באה בהפתעה, לאחר שכלל לא היה בבורסת המועמדים.

HP נמצאת בארץ מאז 1957. ב-1998 הוקמה HP ישראל כחברה בת בבעלות מלאה של החברה העולמית. יותר מ-6,000 מתוך כ-300 אלף עובדי החברה בעולם מועסקים בארץ. ישראל היא המדינה השביעית בגודלה באירופה מבחינת מספר עובדי HP.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כשישה מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות, כשהגדולות הן סאיטקס (Scitex Vision), אינדיגו (Indigo) ומרקורי. HP היא המשקיעה הזרה השנייה בגודלה בתעשיית ה-IT הישראלית: אינדיגו נרכשה ב-2002 תמורת 828 מיליון דולר, סאיטקס ב-2005 תמורת 230 מיליון ומרקורי שנה לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר – עסקת המזומן הגדולה ביותר בתולדות המדינה. הרכישה האחרונה של HP בארץ הייתה במאי השנה, אז קנתה את קונטקסטרים (ConteXtream) תמורת כ-70-80 מיליון דולר. החברה הנרכשת פועלת בתחום ה-NFV – וירטואליזציה של פונקציונליות של רשתות תקשורת. היא פיתחה תוכנה המסייעת לפשט את תחום התקשורת.

ישראל היא מרכז עולמי של הדפוס הדיגיטלי של HP (באמצעות סאיטקס ואינדיגו, שכוללת גם את נור). יש לה ארבעה אתרי ייצור בארץ: בקריית גת, באשקלון, בלוד ובקיסריה. ארגון המכירות, השירות והשיווק במקומי שלה, שכעת מתפצל, ממוקם ברעננה.

פעילות נוספת היא מרכז פיתוח התוכנה HP Software R&D, שנבנה על בסיס רכישת מרקורי ומשמש כמרכז הפיתוח העולמי של חטיבת התוכנה של החברה. המרכז ממוקם ביהוד ומהווה מרכז הפיתוח הגדול ביותר של HP Software בעולם. כ-30% מכלל עובדיה נמצאים בארץ.

כמו כן, החברה אוחזת בשלוחה ישראלית של HP Labs – גוף המו"פ היוקרתי, שפועל בשישה אתרים ברחבי העולם. האתר הישראלי, שקם ב-1994, ממוקם בטכניון ומונה עשרות עובדים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טלי

    גועל נפש של חברה! רק לא HP!!!! קניתי מדפסת באוגוסט ומסתבר שהמגש העליון לא תקין. הם רבים איתי ולא מוכנים לתת לי אחת חדשה. צועקים עליי מנתקים לי שיחות! וזה על קצה המזלג... קטסטרופה!!! לא ממליצה בכלל. להתרחק מהם כמו מאש!!

  2. אביתר

    בהצלחה לשתי החברות, HPE היא החברה המובילה בשוק הישראלי וללא ספק מעניין לראות איך הפיצול הזה יעשה טוב לנו הלקוחות...

אירועים קרובים