"כדי לבצע את מהפכת הטכנולוגיה בחינוך – חייבים לשנות את כל האקו-סיסטם"

"הטכנולוגיה קיימת אך כדי שייעשה בה שימוש, כל שרשרת החינוך חייבת להשתנות ולאפשר לחברות ולסטארט-אפים לבצע את המהפכה", אמרה זיקה אבצוק, מנהלת הפיתוח העסקי של סיסקו

מימין: יובל קמינקה, מנכ"ל JoyTunes; גיא ורדי, מנכ"ל עשר אצבעות; טלי גואטה, סמנכ"לית Code Monkey; וזיקה אבצוק, מנהלת הפיתוח העסקי של סיסקו. צילום: אבי בליזובסקי

"כדי שהטכנולוגיה תוכל לאפשר את שינוי מערכת החינוך ולבצע את המהפכה, חייבים לשנות את כל האקו-סיסטם של המערכת", כך אמרה זיקה אבצוק, מנהלת הפיתוח העסקי של סיסקו (Cisco), במפגש של פורום הפיס לחינוך, שהתקיים באחרונה בחולון.

לדבריה, "העולם משתנה. חל שינוי באופן שבו אנחנו עובדים ובצורה שבה אנחנו משחקים, וגם דרך הלימוד תשתנה. כדי שהתלמידים יצליחו בעולם הזה, הם צריכים לקבל את הכישורים המתאימים. עליהם להיות בעלי רוח יזמית, ולדעת ללמוד בעצמם ולעבוד בשיתוף פעולה. התלמידים צריכים להיות ראש גדול".

"צריך להעביר טרנספורמציה בלמידה – הן בתוכן והן בדרך בה היא נעשית. ייתכן שכבר לא צריך לימודים בכיתה", ציינה אבצוק. היא ציינה מגמה שמאפיינת בימים אלה את התחום: "התפקיד של המורה משתנה והוא הופך להיות מנחה ומדריך. גם התלמיד צריך להפסיק להיות פסיבי ולקחת בעלות על אופן הלמידה שלו, להיות יותר פרו-אקטיבי, כדי שידע להמשיך וללמוד גם אחרי בית הספר".

עם זאת, היא אמרה כי "העובדה שהטכנולוגיה שנדרשת כדי לבצע את השינוי כבר קיימת היא חדשה טובה. עכשיו צריך לשנות את האקו-סיסטם: לעבוד עם המורים, מנהלי בתי הספר, התלמידים, ההורים וגם עם המזכירות הפדגוגית, כך שהסטארט-אפיסטים והחברות שיכולים לתת שירותים ולהתאים את התוכנות השונות יוכלו לעשות זאת, על מנת לשנות את צורת הלמידה".

אבצוק אמרה כי סיסקו מעוניינת לסייע בביצוע המהפכה.

בהמשך היא אמרה כי "מעבר ליכולת של הטכנולוגיה לשנות את צורת הלמידה, היא יכולה לפתור בעיות קשות אחרות במערכת החינוך. לדוגמה, לצמצם את הפערים בין בתי ספר במקומות שונים, לענות על מחאת הסרדינים סביב הצפיפות בכיתות ואף לפתור את בעיית השחיקה של המורים".

לאחר דבריה של אבצוק היא הנחתה פאנל בו הציגו נציגים משלוש חברות סטארט-אפ את פיתוחיהם: גיא ורדי, מנכ"ל עשר אצבעות; טלי גואטה, סמנכ"לית ב-Code Monkey – מיזם ללימוד תכנות באמצעות משחק; ויובל קמינקה, מנכ"ל JoyTunes, שפיתחה תוכנה ללימודי מוזיקה, שמשמשת בעיקר למתן משוב לנגן כשהוא מתאמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים