עובדים במעבדות סאפ בישראל השתתפו במשלחת למען ילדים בדרום אפריקה

הם לקחו חלק ממשלחת של סאפ העולמית במסגרתה הועברו שיעורי תכנות למאות תלמידים ומורים בקייפטאון

גיא רוט ממעבדות סאפ בישראל עם תלמידים בקייפטאון. צילום: יח"צ

גיא רוט וגיורא סער, שני עובדים ממעבדות סאפ (SAP) בישראל, לקחו חלק במשלחת שיצאה בתחילת החודש לקייפטאון, דרום אפריקה, מטעם החברה העולמית. מטרת המשלחת הייתה להעביר שיעורי תכנות למאות ילדים ומורים.

משלחת זו היא מהלך מקדים לפרויקט Africa Code Week של סאפ העולמית, שיתקיים באוקטובר. במסגרת הפרויקט יבקרו עובדים בחברה מרחבי העולם ב-11 מדינות באפריקה – דרום אפריקה, אנגולה, קמרון, קניה, חוף השנהב, ניגריה, סנגל, מרוקו, טוניסיה, טוגו ומצרים – ויעבירו כ-1,000 סדנאות בקידוד ותכנות לכ-20 אלף ילדים וצעירים בין הגילאים 8-24.

פרויקט Africa Code Week הוא תולדה של שיתוף פעולה בין סאפ למרכז המדע בקייפטאון, במטרה לחזק את דור העתיד במדינות אלה באמצעות הענקת כלי קידוד ותכנות ויכולות מחשוביות בסיסיות להם הם זקוקים במאה ה-21. מסאפ נמסר כי בחודש שעבר נערך פיילוט שכלל שבוע אינטנסיבי של סדנאות קצרות ל-200 מורים וכ-800 תלמידים.

רוט וסער אמרו כי "החוויה שעברנו מסמלת בעינינו את היכולת של סאפ, כחברה גלובלית, להשפיע על העתיד של ילדים בכל מקום בעולם ולפתוח חלון קטן להזדמנויות שהם לא היו נחשפים אליהן בשום צורה אחרת. חלק מהסדנאות שערכנו התקיימו בבתי ספר במקומות ללא חיבור סדיר למים ולחשמל, מה שאתגר אותנו עוד יותר ונתן לנו את התחושה שאנחנו משפיעים לטובה על חייהם של אלפי ילדים ובני נוער".

לדבריהם, "20 אלף תלמידים הם טיפה בים, אבל אנחנו מקווים שהפרויקט ישפיע על המורים, בתי הספר ואפילו הממשלות להשקיע בחינוך טכנולוגי גם – ואולי בעיקר – במקומות שהכי רחוקים מכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים