"ה-IoT – כאב ראש, אבל משתלם תפעולית"

"שוק ה-IoT יצמח ויעמוד כבר ב-2020 על 267 מיליארד דולר. אותה שנה יהיו יותר מכשירים מחוברים מאשר בני אדם על הגלובוס - 8.1 מיליארד", אמר דרור ריזנברג, סמנכ''ל חדשנות ושיווק בינלאומי בתדיראן מוצרי צריכה וטכנולוגיה

דרור ריזנברג, סמנכ''ל חדשנות ושיווק בינלאומי בתדיראן מוצרי צריכה וטכנולוגיה. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים היה עולם חדש עבורנו, והיווה כאב ראש. השכלנו לאמץ את הטכנולוגיה ולשלבה במערכות המסורתיות – והבאנו לצמצום ההוצאות התפעוליות שלנו בזכותה", כך אמר דרור ריזנברג, סמנכ"ל חדשנות ושיווק בינלאומי, תדיראן מוצרי צריכה וטכנולוגיה.

ריזנברג דיבר במפגש כנס IT TOP STARS שערכו אנשים ומחשבים ו-BDO, שנערך שלשום (א') במשרדי פירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט בתל אביב. את האירוע הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. בכנס הוצג המדד השנתי לשביעות רצון הלקוחות משירותי IT לשנים 2017-2018 שנערך על ידי אנשים ומחשבים ו-BDO.

"הצורך בפשטות"

לדברי ריזנברג, "חברת הייעוץ האסטרטגי והניהולי BCG צופה כי שוק ה-IoT יצמח ויעמוד כבר ב-2020 על 267 מיליארד דולר. אותה שנה יהיו יותר מכשירים מחוברים מאשר בני אדם על הגלובוס – 8.1 מיליארד. הדברים הללו אינם רק דיבורים בעלמא, יש כבר פרויקטים שקורים, דוגמת הנעליים החכמות של יצרניות נעלי ספורט; קסדה חכמה שמלבד יכולתה להשמיע מוזיקה לרוכב האופניים, היא יודעת לצלצל לשירותי חירום והצלה אם קרתה תאונת דרכים; תנור עם מצלמה המזהה מה המוצר ובהתאם ממליץ איך לבשל אותו".

לדבריו, "אם לא נדע להתמודד עם אתגרי מהפכת ה-IoT, היא תהא כישלון חרוץ, בדיוק כמו הבית החכם שנכשל לפני עשור. סיבת הכישלון אז הייתה שלא ידעו איך להפוך את ההבטחה הטמונה בתחום לזמינה, אמיתית ונכונה. נדרש לטפל בכל האתגרים באופן מוכלל".

הוא הוסיף כי "התחום טומן בחובו כמה אתגרים. האחד, פרטיות. ברגע שאוספים נתונים ומידע מהלקוחות, יש להסביר להם את סיבת האיסוף. אחרת אין סיכוי שהם יתנו רשות לחדור לפרטיותם. השני, תאימות, סטנדרטיזציה. חברות משתמשות בפלטפורמות סגורות ואז עלול להיות מצב שהטלפון לא ידבר עם מזגן וכל העסק יקרוס".

אתגר שלישי, ציין, "הוא הצורך בפשטות. אתגר נוסף הוא אבטחת מידע והגנת הסייבר. איש לא רוצה שישלטו לו במכונית. אתגר נוסף הוא שהפתרון אינו רק טכנולוגי– נדרש גם מודל עסקי, עם השקעה והחזר השקעה. מעבר לגימיקים, צריך שזה לא יישאר נישתי וגימיק. נדרשת חדירה מהירה עם מאסה של אנשים. עוד יש לטפל בהיבטי ביג דטה, יכולת גידול, ויכולת ליצור אקוסיסטם שהצרכן יקבל ערך גבוה יותר ושירות מקיף של 360 מעלות".

"הקרב האמיתי הוא מי הרכיב השולט בבית"

"למה צריך את כאב הראש הזה? כי אין לנו ברירה. האחד, הצרכן חסר סבלנות, הוא רוצה חיים קלים עם פתרון מבוסס טכנולוגיה, שתביא להרפיית הלחץ בו הוא שרוי. מניע נוסף מגיע מהספקים – לטכנולוגיה יש פוטנציאל להורדת עלויות תפעול או העלאת הפריון, או לשיפור חוויית הלקוח", אמר.

מניע נוסף, ציין, "הוא התחרות. גם אם לא נעשה דבר, הפור נפל. יש כבר רכיבים חדשים מדברים עם הצרכן, דוגמת גוגל הום (Google Home) ואלכסה (Alexa). הקרב האמיתי הוא מי הרכיב השולט בבית".

ריזנברג הציג במהלך האירוע את הטכנולוגיה תדיראן Connect: "הכאב הגדול ביותר הוא מזגן מקולקל בעיצומו של אוגוסט הלוהט. היא מאפשרת לשלוט במזגן הדירתי מכל טלפון חכם באמצעות אפליקציה. המזגן אף מחובר אונליין למוקד השירות. המוקד יכול לזהות עצמאית תקלות, לתפעל אותן מרחוק מול הלקוח ולשגר, במקרה הצורך, טכנאי".

"אם התרחשה תקלה אז כל תהליך של זיהוי הבעיה, אבחון הפתרון, הזמנת השירות, התיקון בבית הלקוח והחזרת המזגן לפעולה תקינה – מתקצר. בנינו עולם בו השירות מתקשר לפני התקלה. מימוש הפרויקט הניב לנו ירידה של 26% בקריאות שירות, ערכנו מהפכה תפיסתית בשירות, שיפרנו את הנאמנות של הלקוחות, הגדלנו את היקף המכירות ואת נתח השוק. שינינו תפיסה – הבנו כי אנו לא חברת מזגנים הנעזרת בטכנולוגיה – כי אם חברה טכנולוגית המייצרת מזגנים", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קולינג

    ועדיין, במקרה של תקלה מזמינים טכנאי מזגנים. אולי לעתיד לבוא המזגן יתקן את עצמו... ימים יגידו

אירועים קרובים